Arī iepazīšanās internetā nebūs tāda kā agrāk
Covid-19 krīze izmaina iepazīšanās servisus

FOTO: AFP / Scanpix

Koronavīruss pēdējo mēnešu laikā dramatiski ietekmējis mūsu ikdienu. Izņēmums nav arī kāda cita joma – būtiskas pārmaiņas piedzīvo iepazīšanās internetā. Kā intervijā britu raidorganizācijai BBC atzina iepazīšanās lietotnes “Tinder” vadītājs, koronavīrusa krīzes dēļ mainīsies vairāki lietotnes tālākās darbības plāni.

Covid-19 krīze ir radījusi bezprecedenta situāciju, kad liela daļa cilvēku ir pastiprināti sākuši izmantot internetu un tā piedāvātos servisus. Arī daļa tiešsaistes iepazīšanās platformu var lepoties ar lietotāju skaita pieaugumu, taču – ienākumu pieaugums nav tik liels kā gribētos, atzina “Tinder” šefs Elijs Seidmans.

Viņš norāda, ka, no vienas puses, lietotāju skaits, kas izmanto iepazīšanās lietotnes, ir būtiski palielinājies. Par līdzīgu tendenci ziņo arī citi tīmekļa iepazīšanās servisi.

Kopumā “Tinder” lietotāji svētdien, 29. martā, veica vairāk nekā trīs miljardus “svaipu” jeb izvēļu lietotnē. Tas ir lietotnes lietojuma rekords vienas dienas laikā. Lielbritānijā laika posmā no februāra vidus līdz marta beigām sarakstes izmantošana lietotnē notika par 12% vairāk nekā parasti.

Seidmans norāda, ka ir vērojamas dramatiskas pārmaiņas cilvēku rīcībā. Parasti iepazīšanās lietotne tiek lietota “mēreni”, taču pandēmijas laikā tās lietojums ir būtiski pieaudzis.

Tomēr šeit jārunā arī par pandēmijas ēnas pusi. Ierobežojumu dēļ daudzi cilvēki ir zaudējuši darbu, līdz ar to viņiem ir mazāk naudas, ko tērēt.

Tās, loģiski, nav labas ziņas “Tinder”, kas pēc savas būtības ir bezmaksas, taču peļņu gūst no “premium” lietotājiem, kuriem ir jāmaksā par dažādām papildiespējām.

“ASV bezdarba datus ir ļoti smagi redzēt. Esmu ļoti noraizējies par to, kas ekonomiski notiks ar mūsu sabiedrību un kādu ietekmi tas atstās uz mūsu lietotnes lietotājiem,” sacīja Seidmans.

Lietotņu tirgū “Tinder” debitēja 2012. gadā, un kopš tā laika šī lietotne ir lejuplādēta vairāk nekā 340 miljonus reižu. Lielāko daļu ienākumu lietotne gūst no tiem sešiem miljoniem lietotāju, kuri maksā par “zelta” servisu. Tomēr statistikas dati liecina, ka kopš pandēmijas sākuma to lietotāju skaits, kuri maksā par “Tinder” pakalpojumiem, būtiski samazinās.

Tāpat kompānijas datos vērojama tendence, ka “premium” abonentu skaits palielinās vietās, kur ierobežojumi Covid-19 apkarošanai pakāpeniski tiek atcelti.

“To var redzēt gan ASV, gan citur – tiklīdz kādā reģionā tiek atcelti ierobežojumi, tā tajās vietās palielinās to cilvēku skaits, kas maksā par “premium” pakalpojumiem. Arī citās platformās ir vērojama līdzīga tendence, un tas nozīmē vienu – kad krīze sāk atkāpties, cilvēki sāk justies brīvāk,” teica Seidmans.

“Mēs redzam pieaugošu aktivitāti. Sakritību skaits ir pieaudzis par 15%, bet nosūtīto ziņojumu skaits par desmit procentiem. Tiesa gan, mēs redzam arī to, ka cilvēki mazāk vēlas maksāt par lietotni,”

norāda tiešsaistes iepazīšanās lietotņu eksperts kompānijā “The Inner Circle” Čārlijs Lesters.

Seidmans norāda, ka ir jāpagaida vēl divi vai pat trīs finanšu ceturkšņi, lai redzētu, kāda būs ekonomiskā ietekme uz “Tinder” platformu. Tajā laikā vajadzētu būt skaidrākai arī kopējai situācijai attiecībā uz ekonomisko kritumu pasaules ekonomikā.

Tāpat ar laiku būs skaidra atbilde uz citu jautājumu: vai virtuālie randiņi – ar video zvanu starpniecību ir uz palikšanu, vai arī cilvēki dos priekšroku tikties reālajā dzīvē.

Platformas, kā “eHarmony”, “OKCupid” un “Match”, ir ziņojušas par lielu intereses pieaugumu par video randiņiem. Tāpat arī “Tinder” no jūnija sāks piedāvāt video randiņu funkciju, sacīja Seidmans.

Kā norāda “Tinder” pārstāvji, video zvani notiks pēc divu iesaistīto pušu savstarpējas piekrišanas. Šis pakalpojums būs bez maksas, un to atbalstīs moderatoru komanda.

Izmaiņas tīmekļa iepazīšanās servisos, ko radījusi koronavīrusa pandēmija, notiek paaudžu maiņas zīmē. Vēl pirms pandēmijas “Tinder” ar fokusgrupu palīdzību pētīja, kādi lietotnes izmantošanas paradumi ir katrai paaudzei.

Seidmans skaidro, ka 18 gadus vecie cilvēki, kas pievienojas lietotnei pašlaik, atšķirībā no viņu priekšgājējiem pirms 7-8 gadiem, būtībā ir izauguši sociālo tīklu un virtuālajā pasaulē, tāpēc lietotnes iespējas viņiem šķiet visai dabiskas.

Jaunākajai paaudzei, kas iepazīstas internetā, organizēt reālu tikšanos nav pašmērķis, jo šie cilvēki vēlas papildināt savu pieredzi, kas gūta internetā.

Tieši šā iemesla dēļ kompānija strādā pie tā, lai “Tinder” nebūtu tiešsaistes vieta, kur “tikt pie vienas nakts sakariem”, un vairāk kļūtu par vietu, kur tīmeklī “satikties”, iepazīties un izklaidēties. Paredzams, ka “Tinder” vēlas kļūt par virtuālu vidi, kurā cilvēki var piedalīties arī dažādos pasākumos, piemēram, viktorīnās un konkursos.

“Jauno cilvēku digitālā dzīve ir tikpat svarīga kā sociālā dzīve fiziskajā pasaulē,” skaidroja Seidmans.

Viņš piebilst, ka, turpinoties ierobežojumiem, kas noteikti, lai apkarotu pandēmiju, šādas - “attālinātas un digitālās iepazīšanās dzīves” modelis varētu kļūt pievilcīgāks arī citu paaudžu cilvēkiem, kuri iepazīstas internetā.

Uz augšu