Sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus būšot viena no 2021.gada budžeta prioritātēm

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ieva Makare/LETA

Valdību veidojošās partijas sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus vērtē kā vienu no 2021.gada budžeta prioritātēm.

Pirmdien pēc koalīcijas sadarbības sēdes kultūras ministrs Nauris Puntulis (VL-TB/LNNK) mediju pārstāvjiem atzina, ka viņš vienmēr ir atbalstījis ideju par sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus, tomēr par šī priekšlikuma finansiālajiem aspektiem tiks spriests jūlijā un augustā, kad notiks sarunas par 2021.gada budžetu.

"Šis lēmums nebūs atkarīgs no manis, bet tas būs atkarīgs no valdības lēmuma un finanšu iespējām. Es uzskatu, ka tas ir nepieciešams," uzsvēra Puntulis.

Deputāts Daniels Pavļuts (AP) norādīja, ka viņa pārstāvētais politiskais spēks "Attīstībai/Par!" jau sen iestājas par to, ka sabiedrisko mediju finansējuma jautājums ir risināms prioritāri, par ko jālemj visām koalīcijas partijām. Pavļuts uzsvēra, ka 2021.gada budžeta sarunas būs sarežģītas, tomēr finansējums sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus ir jāatrod. 

Labklājības ministre Ramona Petraviča (KPV LV) atzina, ka šis jautājums ir viena no prioritātēm starp citām prioritātēm, par kurām tiks spriests budžeta veidošanas procesā. 

Savukārt tieslietu ministrs Jānis Bordāns (JKP) uzsvēra, ka attiecībā uz sabiedriskajiem medijiem svarīgāks jautājums ir to neatkarība, kur finansējums ir tikai viens no elementiem. Viņš atzina, ka sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus ir principiāli atbalstāma, vienlaikus aicinot risināt "politiķu iespēju korumpēt - īpaši sabiedriskos medijus".  

"30 gadu vēsturē vadošā elite ir ietekmējusi sabiedrisko medijus un informatīvo telpu. Reizi pa reizei tas notiek arī tagad. Jaunā konservatīvā partija ir gatava kopā ar žurnālistiem meklēt labāko risinājumu," klāstīja tieslietu ministrs.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņs (JV) norādīja, ka Covid-19 pandēmijas dēļ diez vai 2021.gada budžetā būs vairāk naudas, līdz ar to nāksies domāt, kā pārdalīt līdzekļus no vienas prioritātes otrai.

Jau ziņots, ka Saeimas Mediju politikas apakškomisijas deputāti šodien atbalstīja priekšlikumu vērsties valdībā, lai laicīgi būtu zināms, ka Latvijas Televīzija (LTV) un Latvijas Radio (LR) 2021.gadā saņems plānotos papildu 8,3 miljonus eiro.

Attiecīgais finansējums saistīts ar sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus un to paredzēts novirzīt arī dažādiem satura veidošanas projektiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu