Mercedes-Benz GLS mazā un lētā versija - septiņu sēdvietu GLB (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Visi zina, ka Mercedes - Benz ir grandioza kompānija, turklāt pārstāvēta gandrīz visās automašīnu klasēs. Sākot ar mazītiņu smart un beidzot ar milzīgiem kravas auto. Vai tiešām šajā puzlē ir kāda brīva vieta? Izrādās jā, bet nu arī tā ir aizpildīta ar modeli GLB.

Ja jau mersedesam tik ļoti bija nepieciešams vēl viens mazs krosovers, kāpēc gan nepaņemt visiem jau zināmo GLA un vienkārši nepastiept to garāku? Tieši tā nodomāja arī Mercedes-Benz un uz GLA priekšpiedziņas platformas, kas pagarināta par desmit centimetriem, radīja GLB.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Jau no pirmā skata redzams, ka GLB ir krietni vien citādāks profils un pats auto ar stāvo degunu un tikpat stāvo aizmuguri pilnīgi apzināti atgādina lielāko no apvidniekiem - GLS. Un, lai tiktu tuvāk mērķim, viņi šo mašīnu padarījuši septiņvietīgu.

Ņemot vērā, ka pat klasi augstāks, tātad arī lielāks modelis GLC nevar būt septiņvietīgs, tas izklausās pēc zinātniskās fantastikas. Taču neaizmirsīsim, ka GLB ir ne vien priekšpiedziņa, bet arī šķērsvirzienā iebūvēti dzinēji. Tas viss kopā atstāj daudz vietas konstruktoru fantāzijai - un trešajai sēdekļu rindai GLB bagāžniekā. Un tajā uz kādu brīdi varēs iekāpt un pasēdēt arī pieaudzis cilvēks, ja vien vidējā rindā sēdošie būs uz mieru nedaudz pabīdīties. Bagāžai gan šādā gadījumā būs vajadzīgs vēl viens GLB vai Sprinter busiņš.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

GLB ir 4 metrus un 63 centimetrus garš, tāpēc trešā rinda ir īslaicīgs risinājums. Turpretim otrā rinda jau ir pastāvīgs lielums, kurš izrādās negaidīti liels. GLB ir savai klasei netipiski garš salons. Tas tāpēc, ka riteņu bāze ir krietni garāka nekā tuvākajiem konkurentiem, piemēram, BMW X1.

Vispār automašīnai ir ļoti īpatnējas proporcijas. Tā ir gara un diezgan šaura. Tā kā Londonas metro, tikai nav jāstāv kājās. Svaiga gaisa, gluži tāpat kā metro, aizmugurē arī nav daudz - šeit trūkst atsevišķas ventilācijas. Toties aizmugurējā sēdekļa vidējās sekcijas atzveltni var nolocīt, un tas nozīmē, ka ar šo auto varēs arī braukt slēpot, ja vien vēl kādreiz būs sniegs. 

Pārsēžoties pie stūres, GLB gan ir īsts Mercedes - pārnesumkārbas svira atrodas uz stūres, sēdekļu pogas uz durvju paneļiem un priekšā iebūvēts platekrāna panelis gluži kā lielajos meršos - tikai mazāks. Lai gan ražotāji parasti saka, ka mašīna ir samazināta lielo luksusauto kopija, bet reāli ir cietākas plastmasas un trūkst kaut kādu televizoru, GLB viss ir līmenī, ieskaitot sēdekļus. No salona raugoties, spēcīgs efekts ir motorpārsega divām ribām, kas rada iespaidu, ka esi iekāpis patiesi brašā automobilī, nevis krosoverā ar mazītiņu motoru zem stāvā pārsega. 

Foto: Ekrānuzņēmums no video

4MATIC var dabūt visiem motoriem, izņemot 1,33 litru turbodzinējam no GLB 200 (163 zirgspēki). Citas motorizācijas opcijas ir dīzeļi GLB 200 ar 150 zirgspēkiem un GLB 220 ar 190 zirgiem. Pašā virsotnē tikmēr sēž GLB 35 AMG ar 306 zirgspēkiem. 

GLB ar mazāko no motoriem ir vienīgais, kam piemērota septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārba. Pārējiem GLB ir astoņi "robi". Gaitas īpašības savukārt ir trīs staru zvaigznes līmenī neatkarīgi no dzinēja, tāpat kā pagrieziena rādiuss, kas priekšpiedziņas mašīnai ir netipiski mazs un rodas sajūta, it kā priekšējie riteņi izgāžas kā vecajām E klasēm. 

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Lēts gan tas prieks, ko dēvē par GLB, nav. 53 700 eiro ir maksa par to, lai GLB izskatītos un brauktu kā mazais GLS. Bez AMG pakotnes, LED lukturiem, 3. sēdekļu rindas un daudz kā cita jaunais GLB maksātu tikpat, cik labs Volkswagen Tiguan - 38 500 eiro.

Vairāk par auto, kam īsti nav konkurentu, ja nu vienīgi BMW 2. sērijas Tourer, kas būtībā ir minivens, nevis SUV, skaties TV Auto ziņu sižetā.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu