Fiziskās sagatavotības treneris: 7 veidi, kā būt fiziski aktīvam vasarā

FOTO: Unsplash

Laikā, kad vasara ir pašā plaukumā un laikapstākļi mūs lutina, liela daļa cilvēku vēlas pārtraukt iekštelpu trenažieru zāles apmeklēšanu un vairāk pavadīt laiku ārā. Ņemot vērā, ka saulaino mēnešu skaits Latvijā ir neliels, to var saprast, bet kā tad paliek ar tik ļoti nepieciešamo fizisko aktivitāti?

Ikdienas fiziskās aktivitātes ir stabils pamats labai veselībai, un tās pārtraukt vai nopauzēt noteikti nevajadzētu. Tāpēc basketbola kluba “Biznesa augstskola Turība” fiziskās sagatavotības treneris Kaspars Zālītis aicina vasarā būt īpaši aktīviem un piedāvā septiņus veidus, kā to īstenot.

Uz darbu kājām vai velosipēdu

Ja lokācija no darba līdz mājām atļauj un ir visai brīvi izstaigājama, to noteikti var izmantot un vairāk pārvietoties kājām vai ar velosipēdu. Ja tomēr attālums ir pārāk liels, braucot ar sabiedrisko transportu, var izkāpt divas vai trīs pieturas ātrāk un mazo gabalu iet kājām un, protams, arī auto var noparkot nedaudz tālāk no darba vietas. Tā mēs kļūsim ne tikai veselīgāki, bet arī videi draudzīgāki.

Kvalitatīvi treniņi brīvā dabā

Neraugoties uz to, ka ir atcelti masu pasākumi un līdz ar to maratoni, iesaku mest visus savus aizspriedumus un kautrību pie malas, paķert kādu draugu un kopīgi doties trenēties svaigā gaisā pie kvalificēta sporta speciālista. Daudzi sporta klubi un arī treneri piedāvā plašu nodarbību klāstu svaigā gaisā. Sākot ar stiepšanās nodarbībām un beidzot ar zumbu, tāpēc ikviens var pielāgot treniņu savai gaumei un spējām. Nodarbības ir pieejamas visā Latvijā, un par to treneri parasti informē sociālajos tīklos, tāpēc jābūt modriem un jāseko līdzi notiekošajam internetā. Nodarbības nereti notiek projektu ietvaros, tāpēc tās var apmeklēt arī bez maksas. Daži piemēri, kur meklēt sporta nodarbības: sportoriga.eu, Facebook lapa - nike+run club treniņi Mežaparkā, ieluvingroana.lv.

Ar mugursomu mežā

Tieši tāpat, kā rīko grupu nodarbības, rīko arī pārgājienus. Kā vienu no pārgājienu vietnēm iesaku streelnieks.lv. Šajā lapā ir pieejami jau gatavi pārgājienu maršruti, kurus var instalēt savās ierīcēs un doties ceļā sev ērtā laikā, kā arī ņemt līdzi mājiniekus vai draugus. Labs plāns saulainām brīvdienām - iepazīt tuvāk Latvijas dabu un būt fiziski aktīvam, līdz ar to arī veselam.

Esi aktīvs arī uz ūdens

Ja patīk atpūsties pie ūdens, tad labs muskuļu nodarbināšanas veids ir laivošana. Tāpat var ņemt talkā draugus vai ģimeni un laivot - būs iespēja gan parunāt, gan fiziski nogurt. Par ūdeni runājot, jāpiemin arī tā sauktā supošana - nodarbe, kas liek vienlaicīgi strādāt visām muskuļu grupām. Supojot cilvēks patērē vairāk kilokaloriju nekā lielā daļā citu sporta veidu. To var darīt ikviens - nav vecuma, auguma, dzimuma vai veselības ierobežojumu. Tas ir viegls sporta veids, kuru var ātri apgūt.

Vecā labā orientēšanās

Latvijas Orientēšanās federācijas mājaslapā ir plašs klāsts ar notiekošajām sacensībām, skaidrojumiem un orientēšanās pasākumiem, kā arī ir izstrādāta aplikācija, lai orientēties būtu ērtāk nekā jebkad. Pieteikšanās notiek arī attālināti, atliek tikai uzvilkt attiecīgu apģērbu un doties orientēties.

Pastaigas kokos

Sportiska aktivitāte, kas liks izaicināt sevi, ir kokos izbūvētās šķēršļu trases. Uz augošiem kokiem dažādā augstumā ir nostiprināti šķēršļi, kurus veido nostieptas troses, tīkli, dažādu konstrukciju tiltiņi, šūpoles, baļķi, virves un kāpnes, kā arī nobraucieni pa trosi. Tas viss pārbaudīs tavu lokanību, veiklību, spēku un stabilitāti, kopsummā veidojot ļoti labu fizisko slodzi. Trašu un grūtību līmeņi atšķiras, tāpēc arī šo aktivitāti var veikt dažādi cilvēki, pielāgojot savas iespējas piedāvātajām slodzēm.

Izaicinājumi būt aktīvam

Izaicini draugu vai draugs izaicina tevi. Šobrīd ir ļoti daudz dažādu viedierīču, kas palīdz mums redzēt, uzlabot un uzturēt aktivitāšu līmeni ikdienā. Šos rīkus var ņemt talkā, veidot aktivitāšu izaicinājumus draugiem un skatīties, kā nu kuram sanāk. Radīsies motivācija vairāk kustēties, un būsiet soli tuvāk veselīgam dzīvesveidam ikdienā.

Uz augšu