Pētījums: mūzikas skola nepalīdzēs bērniem gūt labākas sekmes matemātikā

FOTO: Unsplash

Pētījums, kas veltīts visiem vecākiem, kuri saviem bērniem liek mācīties spēlēt kādu mūzikas instrumentu, cerot, ka tas palīdzēs viņiem gūt labākas sekmes matemātikā.

Jaunajā pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā “Memory & Cognition” noskaidrots, ka mūzikas instrumenta spēles apgūšana neuzlabo atmiņu, matemātikas, lasīšanas un rakstīšanas prasmes.

Iepriekšējos pētījumos uzsvērtā mūzikas apgūšanas loma kognitīvajās spējās un akadēmiskajās prasmēs ir konfliktējoša, rakstīts jaunajā pētījumā.

Lai nonāktu pie šāda secinājuma, pētnieki izanalizēja informāciju, kas iegūta no teju 7000 bērniem 54 senākos pētījumos. Zinātnieki atklāja, ka mūzikas apgūšanai nav nekādas ietekmes uz bērna mentālajām vai akadēmiskajām spējām.

“Mūsu pētījums parāda, ka izplatītā ideja par to, ka mūzika padara bērnus gudrākus, nav korekta. Praktiskajā ziņā tas nozīmē, ka mūzikas mācīšanās, lai tikai uzlabotu bērna kognitīvās un akadēmiskās prasmes, var būt bezjēdzīga. Mācoties mūziku, tu vari kļūt prasmīgāks mūzikā, tomēr tas nenozīmē, ka, mācoties to, tu kļūsi labāks matemātikā,” skaidroja pētnieki.

Tiesa, tas nenozīmē, ka mūzikas mācīšanās ir bezjēdzīga. Tā var palīdzēt citās kategorijās, piemēram, uzlabot bērna sociālās spējas vai celt tā pašvērtējumu.

Uz augšu