Daudzi "TikTok" influcenceri bažīgi par iespējamu "karjeras sabrukumu" (6)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: AFP / Scanpix

Aizvadītās dienas lietotnes “TikTok” lietotājiem ir bijis emocionāls laiks – neskaidrība par lietotnes tālāko nākotni un iespējamo aizliegumu ASV, daudzi lietotāji meklē un pāriet uz citām platformām, vēsta CNN.

Nav noslēpums, ka mūsdienās sociālajos tīklos var izveidot vērā ņemamu karjeru. Tā, piemēram, daļa zināmi “tiktokeri” meklē jaunas platformas, kur varētu turpināt savu darbību. 22 gadus vecais Frenkijs Lagana paziņojis, ka turpmāk savus video ievietos “TikTok” galvenajā konkurentā “YouTube”.

“Es esmu redzējis, ka šī nav slikta platforma, un tajā darbojas daudzi mani draugi. “TikTok” pašlaik galvenie draudi ir saistīti ar to, ka mūsu radīto saturu var vienkārši izdzēst. Galu galā – tas ir viss mans darbs, visa mana karjera,” sacīja Lagana.

Citiem “TikTok” platformas influenceriem ir jāizdara liela izvēle. Tā, piemēram, kopš pagājušās piektdienas, kad ASV prezidents Donalds Tramps draudēja aizliegt lietotni, Tatija Miča ir aicinājusi miljoniem savu fanu sekot viņai citās sociālo tīklu platformās, piemēram, “Instagram” un “YouTube”, kā arī jaunā platformā “Triller”.

“Pašlaik daudzi pārslēdzas no “TikTok” uz “Triller”. Tomēr šī lietotne ir visai nestabila, tāpēc nezinu, cik bieži to izmantošu,” sacīja Miča.

Pašreizējā situācijā, kad varētu tikt meklēta jauna alternatīva “TikTok”, lielās kompānijas “Google” un “Facebook” to var izmantot savā labā, nostiprinot savas pozīcijas sociālo tīklu dominancē. Katra no šīm kompānijām atsevišķus elementus savās platformās ir aizguvušas no “TikTok”. Ir kļuvis zināms, ka drīzumā “Instagram” būs pieejams pakalpojums “Reels”, kas faktiski būs “TikTok” klons.

Tomēr šeit ir jārunā par citu problēmu – gan jaunās, gan pieredzējušākās sociālo tīklu zvaigznes savu dzīvi balsta tikai uz vienu platformu. Un, ja kaut kas ar šo platformu notiek, tad faktiski var sabrukt visa cilvēka dzīve.

“Jā, tagad būs tā, ka mana dzīve pilnībā mainīsies, jo “YouTube” specifika ir citādāka, un tur ir jāveltī daudz vairāk darba. Ir atšķirības no tā, vai esi aktīvs “TikTok” lietotājs, vai esi “YouTube” lietotājs. Patiesību sakot – “YouTube” slavenības nereti ir slavenības īstajā dzīvē, bet “TikTok” slavenības tā arī ir – tikai “TikTok” platformas slavenības,” sacīja Lagana.

Tiek norādīts, ka “TikTok” izmanto 100 miljoni ASV iedzīvotāju. Bet “YouTube” ir ap diviem miljardiem lietotāju visā pasaulē.

Pat vēl pirms ziņām par iespējamo “TikTok” aizliegšanu, ir bijušas bažas par lietotnes problēmām saistībā ar datu aizsardzību un to, ka šīs lietotnes izstrādātāji “ByteDance” varētu būt saistīti ar Ķīnas varasiestādēm.

Pagājušajā nedēļā dažas “TikTok” zvaigznes kā Džošs Ričards, Grifins Džonsons un Noā Beks paziņoja par savu pāreju uz “Triller” – līdzīgu lietotni, kas savu darbību sāka 2015. gadā.

“Kad mēs redzējām šo informāciju medijos, nolēmām, ka ir jāsāk meklēt cita platforma, kas būtu drošāka citiem radītājiem, atbalstītājiem, un mums pašiem. Mēs sākām ar neko, kad reģistrējāmies “TikTok”, un galu galā – mums izdevās izveidot nozīmīgu fanu bāzi. Tagad mēs to pašu darīsim arī “Triller”,” sacīja Ričards.

Īso video straumēšanas lietotne “Triller” lejupielāžu skaits pēdējās nedēļas laikā pieaudzis par vairāk nekā desmit reizēm. Citas video straumēšanas lietotnes kā “Byte”, “Dubsmash” un “Clash App”, kurās ir dažādas “TikTok” galveno funkciju variācijas, arī mēģina kļūt par ieguvējām šajā laikā, kad nav skaidra “TikTok” nākotne.

Viena no jaunākajām alternatīvām īso video veidošanai un publicēšanai ir “Clash”, kas pagājušajā nedēļā startēja savu servisu cerībā, ka oficiālu debiju varēs piedzīvot rudenī, bet pašlaik – piesaistīt tai zināmu lietotāju bāzi. Tomēr neskaidrības ar “TikTok” dēļ, no piektdienas līdz svētdienai vien “Clash” tika lejuplādēta 100 000 reižu.

“Tas noteikti ir ļoti negaidīts un patīkams pārsteigums,” sacīja “Clash” līdzdibinātājs Brendons Maknīrnijs, kurš agrāk darbojās platformā “Vine”.

Viņš šajā situācijā velk paralēles ar reiz populāro lietotni “Vine”, kas tika slēgta 2017. gadā.

“Tā kā esmu dzīvojis “Vine” apokalipses laikā, man ir zināma šī panikas sajūta. Man bija ap 700 000 sekotāju šajā platformā, un man, tāpat kā daudziem citiem, bija ļoti nepatīkams fakts, ka viss, ko es darīju, un kas man patika, vienā brīdī burtiski pazuda,” sacīja Maknīrnijs.

Viņš norāda, ka pagaidām vēl gan pāragri spriest par pilnīgu “TikTok” slēgšanu, taču bažas, viennozīmīgi, ka pastāv.

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu