Lietuvā sadalītas Gada komercauto 2020 balvas

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Aizvadītajā nedēļas nogalē Lietuvā noslēdzās ikgadējais konkurss Gada komercauto 2020. 

Konkursa ietvaros no tam pieteiktajiem automobiļiem ekspertu žūrija izvēlējās labākos trīs kategorijās. Lielo kravas furgonu kategorijā laurus plūca Renault Master, bet par šogad labāko pikapu tika atzīts Ford Ranger. Mazo kravas furgonu kategorijā uzvarēja Peugeot Partner 4x4 Dangel.

Dažiem žūrijas biedriem īpaši interesants šķita tieši mazais komercautomobilis ar sarežģīto nosaukumu, jo tam ir slēgta virsbūve un pilnpiedziņa, kas var noderēt sliktos apstākļos, savukārt vadītājs brauc kā vieglajā automobilī ar ērtu sēdekli, kompaktu stūri un viņa rīcībā ir plašs atbalsta aprīkojums.

Konkursa žūrijas biedrs Jurģis Paplaitis īpaši uzsvēra, ka franču kompānijas Dangel sagatavotais pilnpiedziņas Partner ir savā ziņā ekskluzīvs modelis, jo tam ir 4x4 sistēma ar viskosajūgu. “Kad priekšējie riteņi izbuksē, hidrauliskais sajūgs sabloķējas un griezes moments tiek pievadīts aizmugurējās ass riteņiem,” skaidro eksperts. 

Mazā kravas furgona vadītājs gan arī pats var izvēlēties starp trim pilnpiedziņas darba režīmiem: divu riteņu piedziņu, automātisko režīmu, kurā griezes moments uz aizmuguri tiek novadīts tikai nepieciešamības gadījumā, un pastāvīgo pilnpiedziņu.

Atzinīgi par Peugeot Partner 4x4 Dangel izsakās arī konkursa žūrijas loceklis Karolis Šimkus, Lietuvas lielākās komercautomobiļu pārbūves un pielāgošanas kompānijas Altas komercinis transportas pārdošanas vadītājas. Eksperts atzinīgi novērtēja Partner 4x4 Dangel potenciālu bezceļos un pat sāka apšaubīt pikapu priekšrocības, jo ar 205 mm klīrensu un aktīvu pastāvīgo pilnpiedziņu furgons daudz neatšķiras no īsta SUV.

Foto: Publicitātes foto

“Šāds kravas furgons sver ievērojami mazāk par jebkuru pikapu, un tas ir aprīkots ar speciālām riepām. Būtu grūti viennozīmīgi pateikt, kurš sliktos ceļa apstākļos ar papildus 300 kilogramiem kravas nodalījumā brauc labāk,” saka žūrijas loceklis, piebilstot, ka tas ir veikls braucamais ar klusu salonu.

“Šis vairs nav viens no tiem vecajiem komercautomobiļiem, ar kuriem braukšana bija nebaudāma, jo tie bija radīti tikai darbam. To automašīnu radītājiem galvenais uzstādījums bija tos izgatavot maksimāli zemus, lai iegūtu pēc iespējas lielāku lietderīgi izmantojamo telpu. Peugeot pieeja ir citādāka - šajā auto ir padomāts arī par vadītāju.”

Peugeot Partner 4x4 Dangel ir aprīkots ar 1,5 litru Blue HDi dīzeļdzinēju. Tā jauda ir 131 ZS, savukārt maksimālais griezes moments sasniedz 300 Nm. Modeļa vidējais degvielas patēriņš atbilstoši WLTP (vispasaules saskaņotā vieglo auto testu procedūra) ciklam ir 6,1 l/100 km. Mazā furgona kravnesība savukārt ir 802 kilogrami.

Konkursam Lietuvas Gada komercauto 2020 bija pieteikti šādi automobiļi:

  • Ford Ranger
  • Iveco Daily
  • Mitsubishi L200
  • Peugeot Partner 4x4 Dangel
  • Renault Master
  • Renault Trafic
  • Renault Master Z.E.
  • Toyota Proace City Verso
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu