Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

Nepilngadīgais pie īres auto stūres - problēma, ko plāno risināt ar bargākiem sodiem (15)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no Degpunktā sižeta

Galvaspilsētā, kā arī citviet Latvijā visnotaļ populārs un pieprasīts kļuvis automobiļu koplietošanas pakalpojums. Lai gan tā uzturētāji ir parūpējušies, lai mazinātu risku, ka pie īres mašīnām tiek tam neatbilstošas personas, ar nevēlami augstu regularitāti dažāda veida nepatikšanās iekuļas tieši jaunieši un cilvēki, kuri nevar braukt.

Negadījumi ar iesaistītu koplietošanas automašīnu kļūst arvien biežāki. Jo īpaši satraucoši ir tie negadījumi, kad pie stūres sēdušies jaunieši bez autovadītāja apliecības. Tas gan ir visai dīvaini, jo, lai kļūtu par reģistrētu pakalpojuma izmantotāju, tā sniedzējam ir jāiesūta savas vadītāja apliecības foto, kā arī pašbilde, kam jāatbilst noteiktiem kritērijiem.

Koplietošanas auto kompānijas “Citybee” vadītāja Egija Gailuma TV3 raidījumam “900 sekundes” norāda, ka tieši vasaras noslēgumā un septembra sākumā novērots, ka pie stūres biežāk sēdušies cilvēki bez vadītāja apliecības. Cilvēks bez autovadītāja apliecības nevar personīgi reģistrēties braukšanai ar koplietošanas automašīnu. Jau ierasts, ka jaunieši bez vadītāja apliecības pieeju automašīnai iegūst no jau reģistrēta klienta.

“Pēdējā laikā novērojām, ka ir pastiprināti gadījumi, kur draugi, paziņas, kaimiņi vai pat vecāki ir atļāvuši lietot savu kontu cilvēkam, kuram nav autovadītāja apliecības,” stāsta Gailuma.

“Citybee” vadītāja norāda, ka sākotnēji viņi vēlas vērst sabiedrības uzmanību satraucošajai tendencei.

Arī citas auto koplietošanas kompānijas “Carguru” vadītājs Vladimirs Reskājis norāda, ka problēma nevar palikt bez ievērības. “Carguru” vadītājs norāda, kas nepieciešams, lai vērstu situāciju uz labo pusi.

“Kopēja informatīvā kampaņa sadarbībā ar CSDD un/vai Rīgas pilsētas pašvaldību par koplietošanas transporta labas lietošanas praksi un par riskiem, kas ir saistīti, ja, piemēram, profils ar vecāku atbalstu tiek nodots nepilngadīgas personas lietošanā. Darba grupa, piemēram, ar pašvaldības un Valsts policijas pārstāvjiem, ar mērķi saprast, ko ir iespējams uzlabot no likuma viedokļa, lai pasargātu sabiedrības intereses,” raksta Vladimirs Reskājis.

“Citybee” vadītāja norāda, ka viņi jau tagad savu iespēju robežās cenšas kontrolēt aizdomīgu klientu rīcību. Tāpat arī ir plānots paaugstināt naudas sodu par līguma pārkāpumu. Sods tagad maksimāli ir 2000 eiro, taču prakse rāda, ka minētā summa joprojām daudzus neattur no automašīnas nodošanas cilvēkam bez vadītāja apliecības.

Komentāri (15)
Nepalaid garām!
Uz augšu