"Michael Kors": kautrīgs pagrabu tirgonis, kurš radīja populārāko somiņu un nopirka "Versače" impēriju
Modes leģendu stāsti

FOTO: Reuters/Scanpix, Publicitātes

Protams, mēs varam iekārot "Hermes Birkin" klasiku vai "Dior" sedlu somu, kuru kvalitāte ir neapstrīdama, ko nevarētu teikt par tūkstošiem vērto cenu. Tāpēc, ja runājam par popularitāti un veiksmi biznesā, šī stūre šodien pieder vīrietim vārdā Maikls Korss. Jā, tie ir tie paši zelta burtiņi "Michael Kors", kas spīd uz katras lēdijas cienīgas rokassomiņas, kuras šodien nopērkamas vairāk nekā 100 valstīs. Kāds ir Korsa veiksmes stāsts? Mūsdienās viņš spēja nopirkt pat zīmolu "Versace"!

Īsi trīs teikumos par "Michael Kors":

"Michael Kors" pārdod vīriešu un sieviešu apģērbus, aksesuārus, pulksteņus, rotaslietas, apavus un smaržas.

2014. gada janvārī Forbes ziņoja, ka Korss sasniedzis personīgo bagātību, kas pārsniedz 1 miljardu ASV dolāru. 

2019.g. "Michael Kors Holdings Limited" pārsaucās par "Capri Holdings Limited" , kura grupā ir tādi modes grandi kā "Michael Kors", "Jimmy Choo", un "Versace".

FOTO: AP/Scanpix

No Karla Andersona par Maiklu Korsu

Kopā ar mammu

FOTO: twitter.com/MichaelKors

Mums zināmais Maikls Korss ir dzimis 1959. gada 9. augustā Longailendā, Ņujorkas štatā, ASV. Sākumā viņu sauca Karls Andersons juniors, un viņā ir sajaukušās ebreju un zviedru asinis.  Viņa vecāki ir bijusī modele Džoana Hamburgere un viņas pirmais vīrs Karls Andersons vecākais. Tomēr vēlāk māte izšķīrās un apprecēja Bilu Korsu, un, kad dēlam bija pieci gadi, viņa uzvārds tika mainīts uz Korsu. Interesanti, ka māte dēlam piedāvāja savu identitāti mainīt vēl vairāk, viņa ierosināja izvēlēties arī jaunu vārdu, un no Karla tapa Maikls Deivids Korss. Tā radās Maikls Korss - šo vārda un uzvārda savienojumu pazīst visā pasaulē.  Maikls uzauga Merrikā, Ņujorkā, un absolvēja Džona Kenedija vidusskolu Belmorā, Ņujorkā, Longailendā.

Kāzu kleitas dizains piecu gadu vecumā un "Dzelzs tauriņš"

Korsa kaislība pret modi sākās agrā bērnībā. Maikls piecu gadu vecumā pat "pārveidoja" mātes kāzu kleitu otrajām laulībām. Protams, mamma par šo dizainu nebija tik sajūsmināta kā mazais zēns.

Pusaudža gados Korss sāka pats veidot apģērbus un tos pārdot no vecāku mājas pagraba, kuru viņš pārdēvēja par "Dzelzs tauriņu".

"Es pats izgatavoju sveces un ādas somas. Arī rotaslietas tika tirgotas manā pagrabiņā," atceras Maikls Korss. Jaunībā Korss apmeklēja arī aktiermākslas nodarbības, bet pārtrauca, kad četrpadsmit gadu vecumā nolēma pievērsties modes dizainam. 1977. gadā viņš iestājās Modes tehnoloģiskajā institūtā Ņujorkā. 

Trakajos jaunības gados

FOTO: twitter.com/MichaelKors

Pirmais darbs un sava vārda zīmols 

Studijas gan tika pamestas, jo darbs veikalā "Lothar's" šķita vilinošāks. Maikls no pārdevēja uzdienēja par veikala dizaineru un vizuālā tēla veidotāju. Viņš bija guvis uzticību ar savām idejām, un tas iedrošināja viņu aizvien vairāk. Neilgi pēc tam viņa talantu atklāja "Bergdorf Goodman" luksuspreču veikals, piedāvājot Maikla darinājumus iekļaut veikala sortimentā 5. avēnijā. 1981. gadā Korss nāca klajā ar savu "Michael Kors" zīmolu sieviešu apģērbiem.

1984. gadā Maikls organizēja savu pirmo modes skati!

Viņa dīvas tolaik bija Šērona Stouna un Kortnija Lova.

Deviņdesmito gadu domino efekts un izaugsme franču modes namā

Pēc zīmola licencēšanas bija laiks, kad dažādu apstākļu dēļ apģērbu līnijas ražošana apstājās, bet 1997. gadā Maikls atsāka savu radošo darbību,  šoreiz gan veidojot budžeta līnijas apģērbu.

Korss  uz deviņdesmitajiem gadiem atskatās kā sava krituma punktu karjerā, jo tad bija gan finanšu jautājumu krahs, gan ekonomikas lejupslīde. "Tas bija domino efekts... Es domāju, tas man bija murgu trifekts," viņš teica ABC News, piebilstot, ka tomēr tolaik iemācījās būt patiess.

"Es sapratu, ka uzticība, ko dāvāsi klientam, tev atmaksāsies."

Kopā ar nu jau viņsaulē esošo somu dizaineri Keitu Speidu.

FOTO: AFP/SCANPIX

Tomēr savas sapņu ieceres viņam vēlāk izdevās realizēt franču modes namā "Celine", kur viņš darbojās kā aksesuāru ražotājs. Modes nama vārds un vēriens ļāva jaunajam dizaineram apgūt daudz jauna un saprast, ko pats vēlas radošā direktora amatā. 

2003. gadā Maikls pameta silto vietiņu "Celine" modes namā un sāka arī vīriešu apģērbu ražošanu. Līdz šim brīdim "Michael Kors" līnijā ietilpst sieviešu rokassomas un apavi, kā arī sieviešu gatavie apģērbi.

Un tā "MK" zīmolam veiksmes ceļš bija vaļā, un no šā brīža koncepts izrādījās pareizais - radīt vienkāršas, kvalitatīvas lietas un pārdot tās par pieejamu, bet cienīgu cenu. 

Kopā ar "MK" reklāmas seju, modeli Bellu Hadidu

FOTO: AP/Scanpix

Kopš 2016. gada pirmā fiskālā ceturkšņa beigām Korsam ir vairāk nekā 770 dzīvesstila veikali visā pasaulē. 

2014. gada janvārī Forbes ziņoja, ka Korss sasniedzis personīgo bagātību, kas pārsniedz 1 miljardu ASV dolāru. 

Maikla Korsa kleitas zvaigznēm un pirmās lēdijas portretā

Starp slavenībām, kuras ģērbušās Korsa tērpos, ir tādas zvaigznes kā Nikola Kidmena, Olīvija Vailda, Dakota Džonsone, Bleika Laivlija, Keita Hadsone, Dženifera Lorensa, Teilore Svifta, Andželīna Džolija, Dženifera Lopesa, Heidija Kluma u.c.

Kopā ar modei Heidiju Klumu šova "Runway" žūrijā

FOTO: Reuters/ScanPix

Kopā ar aktrisi Bleiku Laivliju

FOTO: AFP/SCANPIX

Bieži Maikla Korsa tērpus izvēlas arī kino filmās, piemēram, Gvinetai Paltrovai filmā "Possession" vai Renē Ruso filmā "The Thomas Crown Affair".

Kopā ar aktrisi Gvinetu Paltrovu

FOTO: AP/Scanpix

Starp citu, izcilu godu "Michael Kors" piedzīvoja brīdī, kad tā darinātajā melnajā bezpiedurkņu kleitā tērpās ASV pirmā lēdija Mišela Obama, pozējot savam pirmajam oficiālajam portretam. Kleitas elegance slēpās tās vienkāršībā un perfektumā!

Mišela Obama 2005. gadā Baltajā namā

FOTO: AFP/LETA

FOTO: AP/Scanpix

Kā tad ar pasaulē pazīstamākajām somiņām? 

"Elegances esence", "Dzīvesstils", "Uzticamā draudzene"... "MK" somas savā vienkāršības elegancē ir unikālas ar to, ka piestāvēs visam un derēs jebkurā dzīves situācijā - kā darbā, tā operā. Soma labi izskatīsies kā pie klasiska apģērba, tā dauzonīga hipiju stila apģērba.

"Soma patiešām ir laba investīcija, turklāt tā nav dārga," vairākkārt izteikušies modes kritiķi. 

"Cilvēki vēlas greznību un kvalitāti, bet ne kaut ko tik dārgu, ka to izmantos tikai īpašos gadījumos. Es negribētu, lai sieviete teiktu: "Es nevaru iet uz lielveikalu ar šo somu," viņš apgalvo. "Viņai vajadzētu būt iespējai ar somu doties uz sporta zāli, strādāt, baudīt ballītes nedēļas nogalēs."

Kurš vēl var nopirkt "Versace"?

2018. gadā ASV modes zīmols "Michael Kors" paziņoja, ka panācis vienošanos, lai iegādātos Itālijas modes namu "Versace", par to samaksājot 1,83 miljardus eiro. Tikmēr "Versace" viceprezidente Donatella Versače skaidro, ka šis pārņemšanas darījums ir nozīmīgs "Versace" ilgtermiņa panākumiem.  2017. gadā "Michael Kors" par 1,4 miljardiem dolāru iegādājās britu luksusa apavu zīmolu "Jimmy Choo".

FOTO: Publicitātes foto

Apprec ilggadīgu mīlu

Maikls Korss ir homoseksuāls. 2011. gada augustā viņš apprecējās ar savu ilggadējo partneri Lensu la Pēru, kurš ir “Michael Kors” sieviešu apģērbu un aksesuāru līnijas viceprezidents. Šī laulība notika neilgi pēc tam, kad geju laulības tika legalizētas Ņujorkā.

Kopā ar savu vīru Lensu la Pēru

FOTO: AFP/SCANPIX

Korss ir saņēmis daudzus nozares apbalvojumus, tostarp Amerikas modes dizaineru padomes (CFDA) godalgots kā Gada sieviešu apģērbu dizainers (1999. gadā) un Gada vīriešu apģērbu dizainers (2003. gadā). 2010. gadā CFDA piešķīra Korsam Sasniegumu balvu.

FOTO: Reuters/ScanPix

Pateicoties Holivudas slavenību akceptam uz sarkanā paklāja, kā arī pelnītiem apbalvojumiem un milzīgam filantropijas rekordam, tas viss tikai apstiprina -

Maikls Korss zina, ko dara, un tas nozīmē dzīvot līdzi laikam un neko nesarežģīt!

Galerijas: "Michael Kors" modes skates

Jaunākās  "Michael Kors" kolekcijas somas un aksesuārus vari aplūkot un iegādāties t/c "SPICE" veikalā "MICHAEL KORS". 

Galerija: jaunākā "Michael Kors" kolekcija

Lūko kolekcijas "Rock Star Glamour" video reklāmu!

Uz augšu
Back