Alīna Grinpauka ir modes ilustratore, kura sadarbojusies ar Valentino, Alberta Ferretti un Tiffany & Co. Izdevniecība Taschen viņu iekļāva savā grāmatā The Illustrator. 100 Best from around the World, kas iepazīstina ar 100, pēc redaktoru domām, labākajiem ilustratoriem no visas pasaules. Kas vēl? Pavisam nesen Alīna atvēra pirmo ilustrācijas žanram veltīto mākslas telpu Baltijas reģionā Metro Store Riga. Kas ir modes ilustratore Alīna Grīnpauka?
Modes ilustratore Alīna: jā, "Valentino" mani pamanīja Instagramā, un esmu zīmējusi arī "Dior" (1)
Līdz pasaules līmeņa panākumiem Alīna nonāca gada laikā. Pēc LMA absolvēšanas jaunā māksliniece sāka sadarbību ar dažādiem modes zīmoliem. “Instagramā taisīju savu portfolio, publicēju darbus, kas jauniem māksliniekiem un ilustratoriem ir ļoti nepieciešams – rādīt un likt ārā to, ko tu dari.
Un tad mani uzrunāja Valentino. Sapratu, ja reiz tas notiek, tad tas ir jāturpina. Man piesekojās ļoti liels skaits jaunu foloveru un tas bija tāds liels sākums,” par savu pirmo panākumu atslēgu stāsta jaunā māksliniece.
Pēc pandēmijas Alīna vēlētos pasauli redzēt iejūtīgāku: “Es domāju, ka nākamais un aiznākamais gads būs interesants.(..) Pašā sākumā, protams, viss bija apstājies, neviens neko nezināja.
Modes industrija bija cietusi teju visvairāk. Tāds top trijnieks – tūrisms, izklaide un mode.”
Ilustratore atzīst, ka māksla viņai ir iedvesmas, pašizpētes un pašizpausmes process.
Tā ir dvēseles attīstība: “Kas ir Alīna, es nezinu. Es mainos un, manuprāt, tas ir nebeidzams process. Šis dialogs nekad nebeidzas, un katru jaunu sekundi es uzdodu sev jaunus jautājumus, virzos uz priekšu. Tas ir vienkārši Never Ending Story.”
“Diezgan ātri sevi pieradināju pie tā, ka kritika ir ok. Ja tu strādā ar klientu un viņam kaut kas nepatīk, tas ir normāli. (..) Lai pati sev patiktu ir nepieciešama iekšējā harmonija, veselīgs dzīvesveids, sabalansēts uzturs, kustība, miegs un tā tālāk. Šobrīd arī instagramā algoritmi ir mainījušies. Bez naudas ieguldīšanas un virzīšanas, tu nekur tālu nenonāksi. (..) Tas ir bizness,” par sociālajiem tīkliem spriež Alīna.
“Es ļoti ilgi izvēlos apģērbu un man ir salīdzinoši maza garderobe. Šobrīd esmu posmā, kad varu izvēlēties dārgākas un kvalitatīvākas lietas, kas man kalpos ilgstošāk. Var izvēlēties trendus, kurus pēc tam tāpat būs jāmet ārā, var izvēlēties arī kaut ko klasiskāku. Es esmu par otro variantu, par labiem zīmoliem un labiem audumiem,” par savu modes sajūtu bilst Alīna Grīnpauka.
Šī ir raidījuma Femme Fatale 5. epizode. Katru sestdienu YouTube kanālā PERSONĪBA tev ir iespēja tikties ar patiesi stiprām, iedvesmojošām un aizrautīgām sievietēm, kas ar savu dzīves un profesionālo pieredzi spēj iedvesmot ne vien pašas sevi, bet arīdzan cilvēkus sev apkārt. Raidījuma mērķis ir iedvesmot sievietes rūpēties par sevi, iedvesmojoties no sabiedrībā zināmu sieviešu noslēpumiem un veiksmes atslēgām. Ja tu veido savu dzīvi ar mīlestību, tā drīz vien kļūst par mākslas darbu. “Viņu tik atšķirīgie dzīvesstāsti ne tikai sniedz ieskatu katras unikalitātē, bet arī neizbēgami “inficē”, liek aizdomāties, ieklausīties sevī un noticēt arī savai varēšanai,” pārdomās dalās raidījuma vadītāja Maija Rozīte-Krištopane.
Femme Fatale epizodes skatāmas YouTube kanālā PERSONĪBA te:
Raidījuma vadītāja - Maija Rozīte-Krištopane