Miruši, bet ļoti bagāti: TOP 13 slavenības, kas turpina pelnīt miljonus pēc savas nāves

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Reuters / Scanpix

Biznesa izdevuma “Forbes” amerikāņu versija publicējusi ikgadējo reitingu ar slavenībām, kas turpina pelnīt lielu naudu pat pēc savas nāves. Astoto gadu pēc kārtas pirmo vietu ieņem dziedātājs Maikls Džeksons.

Reitings ar mirušajām slavenībām, kas turpina pelnīt lielu naudu pat ilgus gadus pēc savas nāves, šogad bez līdera maiņas – Maikls Džeksons ar 48 miljoniem dolāru ieņem pirmo vietu. Savukārt Elviss Preslijs, kurš pērn ieņēma otro vietu, šogad nokritis līdz piektajai vietai. Bagāto un mirušo sarakstam šogad pievienojušies reperis Juice WRLD un basketbolists Kobe Braients.

Šo reitingu “Forbes” sastāda, ņemot vērā vairāku uzņēmumu sniegto informāciju, piemēram, pārdošanas rezultātus mūzikas tirgū, kinematogrāfa nozarē, kā arī citās jomās. Visas summas ir norādītas “pirms nodevu nomaksas” aģentiem, menedžeriem un juristiem. Reitingā apkopoti ienākumi laika posmā no 2019. gada 1. oktobra līdz šī gada 1. oktobrim.

1. vieta – Maiks Džeksons (48 miljoni dolāru)

Nāves datums – 2009. gada 25. jūnijs (50 gadi)

Nāves cēlonis – pārdozēšana / slepkavība

2019. gadā tika publicēta pretrunīgā dokumentālā filma “Pametot Nekurzemi”, kas gan nav ietekmējusi dziedātāja pelņu. Mūzikas katalogs “Mijac Music”, kurā ir atrodami arī Elvisa Preslija un Aretas Franklinas skaņdarbi, kā arī ilgtermiņa līgums ar “Sony” sastāda aptuveni 70% no mākslinieka ienākumiem un ļauj viņam būt pelnošākajai slavenībai jau astoto gadu pēc kārtas.

2. vieta – Teodors Sjūzs (Doktors Sjūzs, 33 miljoni dolāru)

Nāves datums – 1991. gada 24. septembris (87 gadi)

Nāves cēlonis – vēzis

Pateicoties tam, ka savulaik tika noslēgta virkne dažādu līgumu ar televīziju un kino, bērnu rakstnieka un multiplikatora mantinieki var priecāties par lielu bagātību. Viņa grāmatas joprojām ir ļoti pārdotas – Doktora Sjūza grāmatas šogad ASV pārdotas sešos miljonos eksemplāru. Tāpat jāpiebilst, ka Sjūzs ir tādu slavenu stāstu autors, kā "Grinčs, kas nozaga Ziemassvētkus", kā arī stāstam par ziloni Nortonu.

3. vieta – Čārlzs Šulcs (32,5 miljoni dolāru)

Nāves datums – 2000. gada 12. februāris (77 gadi)

Nāves cēlonis – vēzis

Šā mākslinieka radītie personāži, kā, piemēram, Snūpijs, maksā ne to mazāko naudu. Šulca mantinieki finanšu gada beigās šovasar saņēma vairāk nekā 110 miljonus dolāru lielus ienākumus. Tas saistāms ar “Apple TV+”, kas demonstrēja jauno seriālu “Snūpijs komosā”, kā arī klasiskās multfilmas, piemēram, “Čārlija Brauna Ziemassvētki”.

4. vieta – Arnolds Palmers (25 miljoni dolāru)

Nāves datums – 2016. gada 25. septembris (87 gadi)

Nāves cēlonis – sirds slimība

Golfs, iespējams, ir viena no nozarēm, kas cietusi no pandēmijas. Taču tā nes labus ienākumus Palmera mantiniekiem. Golfa Karaļa līgums ar dzērienu ražotāju “Arizona Beverages” joprojām nes vairāku miljonu lielus ienākumus, turklāt – ienākumus palielina arī līgums ar “Mastercard” un simtiem tirgotāju, kas pārdod Palmera zīmola preces visā Āzijā.

5. vieta – Elviss Preslijs (23 miljoni dolāru)

Nāves datums – 1977. gada 16. augusts (42 gadi)

Nāves cēlonis - sirdslēkme

Koronavīrusa pandēmija ir atstājusi lielu ietekmi uz Elvisa impēriju, tādēļ viņš no otrās vietas atkāpies uz piekto vietu. Greislenda – tās ir Elvisa mājas, kas nu ir rokenrola karaļa muzejs. Tas viņa mantiniekam ļāvis ik gadu iegūt vairāk nekā 10 miljonus dolāru, tomēr šogad šī vieta bija slēgta divus mēnešus, un arī pašlaik tā darbojas ar ļoti lieliem ierobežojumiem.

6. vieta – Kobe Braients (20 miljoni dolāru)

Nāves datums - 2020. gada 26. janvāris (41 gads)

Nāves cēlonis – helikoptera katastrofa

Pēc tam, kad basketbola leģenda gāja bojā helikoptera katastrofā, “Nike” ļoti ātri izpārdeva preces, kas tapušas sadarbībā ar Braientu. Tāpat viņa fani lielā ātrumā izpirka sportista biogrāfiju, kas bija izdota vairāk nekā 300 tūkstošos eksemplāru.

7. vieta - Džareds Higinss jeb Juice WRLD (15 miljoni dolāru)

Nāves datums - 2019. gada 8. decembris (21 gads)

Nāves cēlonis -  pārdozēšana

Reperis Juice WRLD kļuva par piemēru, kā mūziķis var kļūt populārs pēc nāves. Viņa trešais albums “Legends Never Die”, kas publicēts pēc viņa nāves, kļuva par “Billboard” topa pirmo vietu īpašnieku – uzreiz pieci skaņdarbi nokļuva prestižā topa pirmajā desmitniekā.

8. vieta – Bobs Mārlijs (14 miljoni dolāru)

Nāves datums – 1981. gada 11. maijs (36 gadi)

Nāves cēlonis – vēzis

Regeja leģendas māja – muzejs, kā arī citas preces ar šā mūziķa attēliem, kā arī mūzikas ierakstu pārdošanas apjomi šogad Mārlija mantiniekiem ir ļāvuši nopelnīt vismaz 14 miljonus dolāru.

9. vieta – Džons Lenons (13 miljoni dolāru)

Nāves datums – 1980. gada 8. decembris (40 gadi)

Nāves cēlonis – slepkavība

Pat 40 gadus pēc nāves Džona Lenona un “The Beatles” mūzika turpina nest ļoti daudz naudas. Pateicoties uz autortiesībām uz populārākajām grupas dziesmām, Lenons turpina gūt peļņu. Tas faktiski notiek ik reizi, kad kāda no Lenona melodijām tiek izmantota vai nu televīzijā, vai filmās.

10. vieta – Prinss (10 miljoni dolāru)

Nāves datums – 2016. gada 21. aprīlis (57 gadi)

Nāves cēlonis - pārdozēšana

Šogad ASV tika pārdotas gandrīz 700 000 dziedātāja albuma “The Purple One” kopijas.

11. vieta – Fredijs Merkurijs (9 miljoni dolāru)

Nāves datums – 1991. gada 24. novembris

Nāves cēlonis – AIDS

2018. gadā filma “Bohēmista rapsodija” lika pasaulei atkal runāt par Merkuriju. Viņš nopelnīja ne tikai no filmas kases ieņēmumiem, bet arī no “Queen” mūzikas ierakstu un produkcijas pārdošanas, kas pēc filmas izlaišanas ir tikai auguši.

12. vieta – Džordžs Harisons (8,5 miljoni dolāru)

Nāves datums – 2001. gada 29. novembris (58 gadi)

Nāves cēlonis – vēzis

Galvenais ienākumu avots “The Beatles” ģitāristam ir šovs “Cirque du Soleil” Lasvegasā, kas veltīts britu grupai. Ienākumi ir vērā ņemami, pat neskatoties uz to, ka šis šovs šogad lielākoties netika izrādīts pandēmijas dēļ.

13. vieta – Merilina Monro (8 miljoni dolāru)

Nāves datums – 1962. gada 4. augusts (36 gadi)

Nāves cēlonis – pārdozēšana

Kinodīvas tēlu un vārdu joprojām izmanto vairāk nekā 100 zīmoli visā pasaulē, to skaitā arī “Dolce & Gabbana”, “Zales” un pat “Lego Group”.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu