Porsche izstrādā sintētisko degvielu, lai klasiskie auto varētu braukt vēl ilgi (1)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Porsche 911 S Targa (1967)
Porsche 911 S Targa (1967) Foto: Porsche

Tā kā virknē pasaules valstu jau tuvākajās desmitgadēs paredzēts pārtraukt jaunu iekšdedzes automobiļu pārdošanu, zudīs vajadzība pēc fosilā kurināmā infrastruktūras un arī tā var pazust. Bet, lai klasiskie auto nepaliktu bez degvielas un arī pēc vairākiem desmitiem gadu planētas ainavu izdaiļotu vēsturiski Porsche automobiļi, vācu ražotājs ir nopietni pievērsies sintētiskas degvielas izstrādāšanai.

Atšķirībā no astronomiskā apjomā ražotajiem auto, kas nokalpo tiem atvēlēto laiku un bez ierunām tiek nodoti pārstrādei, 70% saražoto Porsche automašīnu joprojām atrodas uz ceļa. Tikai niecīga daļa no šiem auto ir elektriskie Taycan, bet pārējie ir atkarīgi no degvielas tvertnē iesūknējamas viena vai otra veida ogļūdeņražu dziras.

Apzinoties, ka iekšdedzes dzinēji nepazudīs vienā naktī un arī klasisko auto fani nebūs gatavi veikt momentānu pāreju uz bateriju tehnoloģijām, Porsche pēta sintētisko degvielu iespējas.

To uzņēmuma vadītājs Olivers Blūme atklājis auto entuziastu žurnālam Hagerty.

Visizplatītākā sintētiskā degviela ir oksimetilēna ēteris (OME), kas rodas, savienojot oglekļa dioksīdu (CO2) ar ūdeņradi.

Ūdeņradis jau šobrīd tiek izmantots automobiļos ar degvielas šūnu elementiem, kur tas savienojas ar skābekli, veidojot ūdeni un atbrīvojot elektromotoram nepieciešamos elektronus, sintētisko degvielu, piemēram, OME, var izmantot esošajos iekšdedzes automobiļos ar esošo degvielas uzpildes infrastruktūru.

Resto 911 MY1967
Resto 911 MY1967 Foto: Porsche

Tomēr, tā kā ražošanas procesā tiek izmantots ūdeņradis, OME joprojām saskaras ar tiem pašiem iespējamajiem šķēršļiem, kas saistīti ar nepietiekamu piegādātā ūdeņraža apjomu.

Otrs jautājums ir izmaksas, un tās ir nepanesami augstas. Proti, pēc Blūmes teiktā litrs Porsche sintētiskās degvielas maksā 10 ASV dolārus jeb 8,3 eiro. Šobrīd pētnieki cenšas nosist cenu zem 2 dolāriem, un arī tad sintētiskā degviela būtu dārgāka par mūsdienu benzīnu.

Porsche sintētiskās degvielas pētījumu programmu izziņoja septembrī, taču līdz šim autoražotājs ir apspriedis tikai izmēģinājuma rūpnīcu izveidi, lai demonstrētu, kāds ir ražošanas process. Autoražotājs arī vēlas izveidot sintētisko degvielu nozares standartu, kas varētu veicināt to plašāku izmantošanu.

Nekur nepazudīs arī elektrifikācijas plāni. Štutgartē bāzētais ražotājs plāno, ka līdz 2025. gadam elektrificētie transportlīdzekļi veidos 50% no tā pārdošanas apjoma visā pasaulē. 40 procenti no šiem auto būs tīrie elektroauto, tai skaitā elektriskais Macan, kas iznāks 2022.gadā, bet spraudņu hibrīdi - 10%. 

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu