Kāpēc ir vērts apdrošināt arī 10 gadus un vecāku automašīnu?

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Automašīnas pie tirdzniecības centra "Spice"
Automašīnas pie tirdzniecības centra "Spice" Foto: LETA

13 gadi – tāds ir vidējais auto vecums Latvijā. Kādam tas var šķist daudz, taču citam nozīmē darbspējīgu un uzticamu spēkratu vēl vairāku gadu garumā. Tomēr nereti šie auto netiek apdrošināti, jo kāpēc gan iegādāties KASKO polisi 3000 līdz 6000 eiro vērtai automašīnai? Atbilde ir pavisam vienkārša – arī šādu auto remonta izmaksas īpašniekam var sagādāt īstas galvassāpes.

Vidējā summa, ko iedzīvotāji atvēl lietota auto iegādei, ir 6000 eiro, un visbiežāk dod priekšroku tādiem auto, kas sevi pa Latvijas ceļiem jau pierādījuši, – Audi, Volvo, Volkswagen un BMW. Taču arī šie auto iekļūst ceļu satiksmes negadījumos un prasa remontdarbus.

Kā liecina Swedbank apdrošināšanas dati, katrs trešais KASKO apdrošināšanas klients pagājušajā gadā bija iesaistīts negadījumā, un vidējā zaudējumu summa ir 920 eiro. Raugoties salīdzinājumā, 920 eiro remonts 6000 eiro vērtai automašīnai ir samērā daudz. 

Turklāt arī lietotu auto rezerves detaļas ir salīdzinoši dārgas un cerība samazināt remonta  izmaksas, iegādājoties tās lietotas, var arī palikt tikai cerība.

Piemēram, Volkswagen Golf VI 2010.gada izlaiduma mašīnai jauns priekšējais lukturis maksā 169 eiro, kamēr lietots – 100 eiro. Priekšējais spārns šai pašai automašīnai jauns maksā 58 eiro, savukārt lietots 60 eiro. Apskatot, piemēram, Volvo XC90 2010.gada izlaiduma auto detaļu izmaksas, redzam, ka jauns priekšējais lukturis maksā vidēji 571 eiro, kamēr lietots – 400 eiro. Savukārt tā paša gada BMW 530 markas auto priekšējais spārns jauns maksā 165 eiro, turpretī lietots 240 eiro. Jāpiemin, ka tās ir tikai detaļu izmaksas, papildus vēl jārēķinās ar citām izmaksām, piemēram darba izmaksām, virsbūves detaļu nomaiņas gadījumā arī ar krāsošanas izmaksām utt.

Foto: Publicitātes foto

Apdrošināšanas sabiedrības auto apdrošināšanas produktu līnijas vadītāja Ilga Babre norāda, ka šobrīd teju puse no uzņēmuma apdrošinātajiem auto ir vecāki par 7 gadiem. Tas nozīmē, ka arī lietotu auto īpašnieki apzinās riskus un izvēlas tos mazināt, iegādājoties KASKO apdrošināšanu.

“Piemēram, KASKO apdrošināšanas atlīdzību 2000 eiro apmērā saņēma kāds Opel īpašnieks, kurš, vadot auto, nepamanīja tuvojamies tramvaju un izraisīja sadursmi. Tā rezultātā auto labot bija ekonomiski nepamatoti un mēs kā apdrošinātājs izvēlējāmies izmaksāt atlīdzību automašīnas tirgus vērtības apmērā. Savukārt vēl kāds Škoda markas auto īpašnieks, kura auto vērtība bija 3500 eiro, cieta sadursmē ar citu auto un saņēma apdrošināšanas atlīdzību auto remontam 1600 eiro apmērā jeb teju pusi no auto iegādes cenas,” stāsta Ilga Babre.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu