Saistībā ar būtisku piegādes apjoma pieaugumu var kavēties "DPD Latvija" un "Omniva Latvija" sūtījumi

Automatizētā sūtījumu šķirošanas iekārta pasta sūtījumu pakalpojuma sniedzēja SIA "Omniva Latvija" jaunajā loģistikas centrā Mārupē. FOTO: Paula Čurkste/LETA

Sūtījumu piegādes uzņēmumiem "DPD Latvija" un "Omniva Latvija" janvārī, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, būtiski palielinājies sūtījumu apjoms, līdz ar to ir novērojamas iespējamas aizkavēšanās piegādēs, norādīja kompāniju pārstāvji.

"DPD Latvija" valdes priekšsēdētājs Jānis Grants pauda, ka šā gada sākumā uzņēmuma sūtījumu apjoms paku skapju tīklā ir palielinājies vairāk nekā četras reizes salīdzinājumā ar rādītājiem pirms gada, turklāt janvāra piegādāto sūtījumu apjoms pārsniedzis arī decembra rezultātus, kas tradicionāli ir noslogotākais mēnesis gadā.

"Strauji palielinoties sūtījumu apjomam, janvārī daļa sūtījumu piegāde atsevišķos gadījumos var kavēties. Vienlaikus uzņēmums pastiprināti strādā 24 stundas septiņas dienas nedēļā, maksimāli iesaistot visus esošos darba spēka resursus un ik dienu pieņemot arī jaunus darbiniekus. Papildus tam arī šogad turpinām darbu pie paku skapju tīkla un uzņēmuma autoparka paplašināšanas, lai nodrošinātu savlaicīgu un operatīvu sūtījumu piegādi," sacīja Grants.

Viņš atzīmēja, ka, lai nodrošinātu savlaicīgu sūtījumu piegādi, uzņēmums pērn paplašinājis paku skapju tīklu, patlaban Latvijā nodrošinot 261 sūtījumu pieņemšanas un nodošanas punktu, tāpat tiek nodrošināti kurjera piegāžu pakalpojumi. 2020.gadā uzņēmumā radītas apmēram 100 jaunas darba vietas, kas Covid-19 pandēmijas ietekmē arī nereti izrādījies par maz.

"Tāpēc gada sākumā aicinājām Latvijas uzņēmumus, kuru darbība Covid-19 izplatības izraisītās krīzes apstākļos ir ierobežota, izmantot savus resursus, piesakoties sūtījumu piegādei Rīgā un Jelgavā. Taču jāatzīst, ka atsaucība bija samērā maza, līdz ar to mēs turpinām koncentrēties uz papildus darba spēka resursu piesaistīšanu tieši savā uzņēmumā, sniedzot jaunas darba iespējas," atklāja "DPD Latvija" pārstāvis.

Viņš skaidroja, ka uzņēmums plāno, ka līdz ar papildus resursu piesaistīšanas plāna īstenošanu un tīkla paplašināšanu, no februāra kompānija varēs nostabilizēt situāciju un atgriezties ierastā darba režīmā.

Tāpat ar piegādes problēmām saskaras arī cits piegādes uzņēmums - "Omniva Latvija", kura vadītāja Beāte Krauze-Čebotare minēja, ka ar šādu problēmu saskaras visi nozares uzņēmumi, un tā nav tikai Latvijas problēma. "Piemēram, "Omniva Latvija" nodrošināto pakomātu sūtījumu skaits janvārī pret iepriekšējo gadu pieaudzis par 170% un pārsniedz 700 000 vienību mēnesī. Savukārt kopējais sūtījumu saņēmēju un nosūtītāju skaits ir divkāršojies - patlaban varam teikt, ka 53% Latvijas mājsaimniecību decembrī un janvāri saņēma vismaz vienu paciņu no "Omniva"," teica Krauze-Čebotare.

Neskatoties uz piegādes apjomu pieaugumu, "Omniva Latvija" pašlaik 50% no sūtījumiem piegādā nākamajā dienā, bet daļa tiek piegādāta laikā līdz piecām dienām. "Omniva Latvija" vadītāja skaidroja, ka ar mērķi mazināt izveidojušos "sastrēgumu" pēdējo mēnešu laikā uzņēmums pieņēmis darbā 130 jaunus cilvēkus, palielināta loģistikas kapacitāte - pakomāti papildināti ar 1744 skapīšiem un atvēlētas papildus noliktavas telpas 2000 kvadrātmetru platībā, un darbs norit 24 stundas diennaktī. Tāpat kompānija plāno uzstādīt 51 jaunu pakomātu dažādās Latvijas vietās.

Jau ziņots, ka Covid-19 izplatības ierobežošanai valstī no 9.novembra līdz 7.februārim ir izsludināta ārkārtējā situācija un noteikta virkne ierobežojumu, kas tostarp saistīti arī ar tirdzniecību.

Uz augšu
Back