Kādai jābūt tava bērna fiziskajai slodzei tālmācības ikdienā?

FOTO: shutterstock.com

Sporta treneri norāda: mācoties un pavadot daudz laika mājās, bērniem ar attālinātajām sporta stundu nodarbībām nepietiek. Liela nozīme ir arī ikdienas fiziskajām aktivitātēm. Tās bērnu ikdienā ieņem tikpat nozīmīgu vietu kā ierastās sporta stundas vai treniņi. Ar ieteikumiem, kā padarīt bērna dienu aktīvāku un izpildīt ikdienas aktivitāšu normu, dalās funkcionālā fitnesa trenere un divu bērnu mamma Nika Linde.

#1 No rītiem – rītarosme

Lai bērns spētu koncentrēties mācībām no mājām, īpaši nozīmīgi ir izkustēties, izvingrināt un “pamodināt” ķermeni no rīta – periodā starp pamošanos un attālināto mācību sākumu, kad bērns apsēžas pie datora. Bērniem rītarosmi ieteicams sākt ar locītavu izapļošanu un mugurkaula izstaipīšanu. Pēc tam – turpināt ar citiem stiepšanās vingrinājumiem. Papildus tam funkcionālā fitnesa trenere Nika Linde uzsver, ka ik pēc stundas gan bērniem, gan pieaugušajiem nepieciešams piecelties no darba galda un izkustēties.

#2 Vismaz 10 tūkstoši soļu dienā

Balstoties uz Pasaules veselības organizācijas datiem, pieaugušajiem dienā ieteicams nostaigāt 10 tūkstošus soļu, bērniem – no 12 līdz 15 tūkstošiem soļu. Šis dienas noieto soļu minimums pieskaitāms pie ikdienas fiziskajām aktivitātēm un jāveic papildus sporta stundu nodarbībām vai treniņiem. 

#3 Vecāki kā piemērs bērnam

Labākais piemērs un lielākais motivators bērniem ir vecāki. Ja vecāki vingros, bērni, to redzot, labprāt iesaistīsies un pievienosies. Tāpēc ieviesiet kopīgas ikdienas aktivitātes, ko varat veikt kopā ar bērniem. Ģimenes locekļi var viens otru izaicināt un draudzīgi sacensties dažādos izaicinājumos – kurš noies vairāk soļu mēneša laikā u.tml. 

#4 Aktīvs bērns – labs miegs un stipra veselība

Gan bērniem, gan pieaugušajiem svarīgi ir sasniegt ikdienas minimālo aktivitāšu normu. Tas uzlabo miegu, palīdz atjaunoties ķermenim, uztur vispārēju fizisku tonusu, kā arī mazina stresa līmeni un uzlabo garīgo labsajūtu. “Ir zinātniski pierādīts, ka aktīva vakara pastaiga, pat ja tā nav fiziska aktivitāte, spēj uzlabot pašsajūtu un iedot nervu sistēmai mierīgus signālus, kas uzlabos miega kvalitāti. Tā rezultātā bērns nākamajā dienā var labāk koncentrēties mācībām. Diemžēl mazāk aktīvi bērni nespēj vairs sevī harmonizēt un pārstrādāt negatīvās emocijas un ir pakļauti augstākam garīgo veselības problēmu riskam,” pauž trenere.

“Kamēr bērns ir aktīvs, kustēties gribošs un pilns enerģijas, ar viņu viss ir kārtībā, un viņam ir jāļauj būt aktīvam. Problēmas rodas tad, ja bērns ir apātisks un mazkustīgs. Tas var liecināt par nopietnākām fiziskās un garīgās veselības problēmām, kuras novērst mēs – vecāki – varam tieši ar ikdienas un fizisko aktivitāšu palīdzību. Tas, ko mēs spējam dot saviem bērniem šodien, veidos viņu veselības pamatu visai tālākajai dzīvei.”

Uz augšu
Back