Krustojums, kurā uz citu rēķina ātri var tikt pie jauna bampera

Satiksmes eksperts Oskars Irbītis FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Ceļa zīmes ir domātas, lai satiksme būtu drošāka. Tomēr Dzelzavas ielas un Gustava Zemgala gatves krustojumā veiktās izmaiņas, kas jānolasa ceļa zīmēs, katru dienu rada simtiem avārijas situāciju. Tas notiek tādēļ, ka autovadītāji neuztver viņiem doto signālu, ka krustojuma vidū ir jāmaina braukšanas joslas. Un, pēc satiksmes eksperta teiktā, šeit ir arī laba vieta, kur uzdarboties apdrošināšanas krāpniekiem.

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis raidījumā 4.studija norāda, ka šajā vietā, par kuru jau reiz vēstījām, ir izveidojusies īpatnēja situācija. Pirms krustojuma uzstādītā ceļa zīme uz Purvciema pusi braucošajiem it kā skaidri norāda, ka būs jāpārkārtojas. Tomēr to lielākoties ņem vērā tikai labajā joslā braucošie, kuru priekšā pēkšņi sākas sabiedriskā transporta josla, kamēr pa vidējo joslu braucošo auto vadītāji tā arī turpina ceļu savā trajektorijā un riskē saņemt dunku sānos. Kas interesantākais - vainīgi būs viņi paši.

"Faktiski mēs veicām tikai pārkārtošanās manevru. Šis ir tas gadījums, kad es pilnīgi droši, ar absolūtu pārliecību par likumpaklausību varēju braukt sānos šim leksusam," saka Irbītis brīdī, kad viņa vadītajam auto ceļu burtiski nogriež cits auto. "Sačakarēta diena būtu mums abiem, bet, ja man ir mērķis tikt pie jauna bufera, tad, jā, es varēju uz viņa OCTA apdrošināšanas rēķina to mēģināt darīt. Es viņam varēju mierīgi pilnā ātrumā braukt sānos, un man būtu taisnība, jo viņš jau mainīja joslu, bet es pēc zīmēm mēģināju notrāpīt, kur man jābrauc." 

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Citiem vārdiem sakot, Dzelzavas ielas un Gustava Zemgala gatves krustojums neviļus ir kļuvis par vietu, kur tīši vai netīši iekļūt negadījumā. Lielākā daļa autobraucēju, neapzinoties situācijas bīstamību, var apskādēt savu auto, turklāt jāatceras, ka vainīgais būs tas, kurš pa vidējo joslu brauks taisni. 

Rīgas domes Satiksmes departamentā norāda, ka izmaiņas ieviestas jau pērn pēc Rīgas Satiksmes ierosinājuma, lai samazinātu sabiedriskā transporta kavējumus. Uzņēmumā atzīst, ka ir nepieciešams laiks, lai pie izmaiņām pierastu, taču Irbītis norāda, ka no jaunās ceļa zīmes nav īsti skaidrs, cik lielā mērā ir jāpārkārtojas (pa joslu vai pusjoslu), arī horizontālais marķējums nav redzams, jebkurš risinājums ar joslu trajektorijas izmaiņām ir slikts risinājums, un ir pilnīgi dabiski, ka cilvēki uz taisna ceļa grib braukt taisni, nevis pēkšņi pārkārtoties uz blakus joslu.

Vairāk par sarežģījumiem, ar kuriem jārēķinās šajā krustojumā, skaties 4.studijas sižetā.

Uz augšu
Back