Aptauja: Vairumam iedzīvotāju visvairāk negatīvo emociju rada tirdzniecības un pakalpojumu ierobežojumi

Veikals "Rimi" tirdzniecības centrā "Origo" valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā, kad brīvdienās veikalos var iegādāties tikai pārtiku, higiēnas preces, dzīvnieku barību, preses izdevumus un sabiedriskā transporta biļetes. FOTO: Paula Čurkste/LETA

Teju divas trešdaļas jeb 64% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka visvairāk negatīvo emociju izjūt tirdzniecības un pakalpojumu ierobežojumu dēļ, noskaidrots aptieku tīkla "Apotheka" un tirgus pētījumu aģentūras "Norstat" veiktajā aptaujā.

Tikmēr 42% respondentu norādīja, ka visvairāk negatīvo emociju izraisa pasākumu un aktivitāšu ierobežojumi, savukārt 38%, ka ceļošanas ierobežojumi. Tirdzniecības un pakalpojumu ierobežojumi negatīvās emocijas vienlīdzīgi rada gan sievietēm (65%), gan vīriešiem (62%), turklāt šis rādītājs vienlīdz augsts ir visās vecuma grupās.

Lielāku neapmierinātību ar tirdzniecības un pakalpojumu ierobežojumiem izjūt iedzīvotāji, kuru mēneša ienākumu līmenis ir no 151 līdz 350 eiro - kopumā 78% šo respondentu snieguši šādu atbildi. Savukārt to cilvēku vidū, kuru ienākumi ir lielāki par 1500 eiro mēnesī, 55% pauduši šādu nostāju.

Biežāk jeb 46% gadījumu kā negatīvāko emociju izraisītāju sievietes norādījušas pasākumu un aktivitāšu ierobežojumus, kas ietver privātos un publiskos pasākumus, sportošanu, kultūrvietas, reliģiskas darbības un sabiedrisko ēdināšanu. Vīriešu vidū šis rādītājs ir zemāks - 38%. Tāpat vairāk - kopumā 50% gadījumu - negatīvās emocijas izjūt gados jauni cilvēki no 18 līdz 39 gadu vecumam, bet retāk - 31% gadījumu - seniori no 60 līdz 74 gadiem.

Kopumā 44% aptaujāto vecumā no 40 līdz 59 gadiem norādījuši, ka negatīvas emocijas raisa ceļošanas ierobežojumi. Retāk - 37% gadījumu - šādu nostāju pauduši gados jauni cilvēki vecumā no 18 līdz 29 gadiem. Tāpat negatīvās emocijas par šo ierobežojumu vairāk izjūt cilvēki no Rīgas, kopumā 46% gadījumu paužot šādu atbildi, bet retāk lauku iedzīvotāji, kuri šādu atbildi snieguši 30% gadījumu.

Pētījums veikts sadarbībā ar interneta pētījumu kompāniju "Norstat" laika posmā no 2. līdz 10.februārim, aptaujājot 1010 respondentus.

Uz augšu
Back