Pirmo divu pandēmijas mēnešu laikā saslimušo cilvēku skaits visā pasaulē sasniedza piecus miljonus cilvēku. Kļuva skaidrs, ka vīruss izplatās ģeometriskā progresijā, bet labākais veids, kā to apturēt, ir vakcīna. Radās jautājums – kā pasaulei izdosies ātri tikt pie vakcīnas?
“Pfizer” ģenerāldirektors Alberts Burla, kurš kompānijā strādā jau 25 gadus, bija apņēmības pilns rast atbildi uz šo jautājumu. Maijā Burla paziņoja, ka 2020. gadā “Pfizer” ir gatava iztērēt vienu miljardu dolāru vakcīnas izstrādei un ražošanai pat tad, ja kompānija nebūs līdz galam pārliecināta vakcīnas iedarbīgumu.
“Ātrumam šajā situācijā ir galvenā nozīme,” sacīja Burla. Septiņus mēnešus vēlāk viņa stratēģija atmaksājās – vakcīna tika apstiprināta gan ASV, Kanādā, Lielbritānijā, gan Eiropas Savienībā.
Stefans Bansels – sacensības gaismas ātrumā
Kompānijas “Moderna” ģenerāldirektors un miljardieris Stefans Bansels tāpat steidzās, lai varētu tirgū piedāvāt efektīvu vakcīnu pret Covid-19.
“Katru dienu mēs zaudējam dzīvības. Mēs esam pārliecināti, ka katrai dienai ir liela nozīme,” sacīja Bansels. Parasti vakcīnas izstrādei ir nepieciešami vairāki gadi (atsevišķos gadījumos pat desmitgades), tomēr 2020. gada 11. janvārī “Moderna” komanda no Kembridžas izstrādāja pamatu savai topošajai vakcīnai, izmantojot RNS matricu (mRNS).
Jau pērnā gada marta sākumā brīvprātīgie tika pie pirmajām vakcīnas devām. Deviņus mēnešus vēlāk, decembrī, ASV ļāva kompānijas vakcīnas izmantot sabiedrības vakcinēšanā. Šī kļuva par otro apstiprināto vakcīnu pret Covid-19.
Eriks Juaņs un jaunā tīmekļa realitāte
Kad visa pasaule aizgāja pašizolācijā, kas ilgst daudz ilgāk, nekā sākotnēji plānots, “Zoom” kļuva par vienu no galvenajiem instrumentiem, kas palīdz biznesam turēties virs ūdens, skolēniem turpināt mācības, bet draugiem un radiniekiem turpināt saziņu.
2020. gada 1. aprīlī “Zoom” paziņoja, ka martā pirmo reizi sasniegta 200 miljonu lietotāju dienā atzīme. Tas kļuva par 20 reizēm labāku rezultātu, nekā kompānijai bija izdevies sasniegt līdz pandēmijai. Tā rezultātā 51 gadu vecais kompānijas ģenerāldirektors un dibinātājs Eriks Juaņs kļuva par vienu no bagātākajiem miljardieriem, kurš paša spēkiem nopelnījis savas bagātības.
Vlads Tenevs un Baidžu Bhats – armija, kas virzīs uz priekšu finanšu tirgu
Tad, kad fondu tirgū bija vērojama panika pandēmijas radītā spiediena dēļ, miljoni jauno investoru nolēma iesaistīties akciju tirgos ar jauna tirdzniecības instrumenta “Robinhood” palīdzību.
Tā dibinātāji – 34 gadus vecais Vlads Tenevs un 36 gadus vecais Baidžu Bhats solīja “padarīt finanses demokrātiskākas”. Tomēr viņi nokļuva skandāla centrā – “Robinhood” ne tikai nopelnīja, pārdodot akcijas, bet arī ierobežoja tirdzniecību ar atsevišķām akcijām, kas kļuva par “dumpīgo” tirgus dalībnieku mērķi, tādējādi pārkāpjot pašiem savus – demokrātijas nosacījumus.
Apurva Meta un piegāde, kas kļuvusi par dzīves nepieciešamību
Pandēmija pārvērta produktu piegādes servisu “Instacart” no lietotnes, kas tikai gūst popularitāti, par ļoti rentablu biznesu, sadarbojoties ar dažādiem lieliem tirdzniecības zīmoliem, piemēram, “Costco”.