Mazgāt vai nemazgāt motoru? Tāds ir jautājums. (5)

Meistara padoms
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Tīrīt vai netīrīt - tas nav vis komisks jautājums no senas multenes, bet gan ļoti nopietnas diskusijas sākums. Vai automašīnas dzinēju vajag un drīkst mazgāt, vai tomēr ne?

Bosch Car Service eksperts Artis Anspoks saka - var un vajag! Motorus vajadzētu mazgāt, vēlams divreiz gadā. Pirms un pēc ziemas, saka meistars. 

Pēc ziemas tā kā būtu skaidrs, bet kāpēc arī pirms?

Artis Anspoks: "Pirmkārt, ziemas reaģentus nomazgāt, otrkārt, laicīgi pamanīt eļļas noplūdes."

Sevišķi ieteicams regulāri mazgāt dzinējus automašīnām, kas bieži brauc pa zemesceļiem.

Pirmkārt, blīvslēgi aplīp ar netīrumiem, un ātrāk pārstāj darboties. Otrais, motora bloks aplīp ar netīrumiem. Tāpēc ir lielāka iespēja, ka tas varētu pārkarst.

Jau sākāt atritināt šļūteni un pucēt karheri? Stop! Šis nebūs tas darbiņš, ko pašrocīgi veikt pirmajā siltajā pavasara dienā!

Artis Anspoks: "Noteikti ne mājas apstākļos. Pašapkalpošanās mazgātavās aizliegts mazgāt motorus. Tikai un vienīgi mazgātavās, kur cilvēki prot mazgāt motorus."

Varētu domāt: ko tādu es var nodarīt agregātam, kas tāpat faktiski darbojas zem kailas debess?

Artis Anspoks: "Mājas apstākļos var sabojāt kontaktus un devējus. Ja mazgā ar augstspiedienu, liela iespēja pārgriezt kādu dzesēšanas trubu. Tāpat jāzina, kā pareizi izžāvēt motoru. Mazgā ar zemu spiedienu. Pēc tam visus kontaktus izpūš. Izslauka, lai viss būtu sauss."

Profesionālās mazgātavās motora mazgāšanai lieto speciālu ķīmiju, kas saudzē gumijas un elektroinstalāciju. Virsbūves šampūni un vēl jo vairāk sadzīves ķīmija nederēs.

Artis Anspoks: "Motora mazgāšana parasti ilgst no pusstundas līdz stundai. Pilnībā motors izžūst stundas - pusotras laikā, atkarībā no tā, kāds ārā laiks."

Motora mazgāšana nav lēts prieks - šī operācija parasti izmaksās tikpat, cik kārtīgā virsbūves mazgāšana jeb aptuveni 15 eiro. Bet kā ar elektromobiļu motoriem - vai tos arī drīkst mazgāt, jo arī tur salien putekļi?

Artis Anspoks: "Ja mazgātava uzņemas mazgāt motorus, tad, protams, var mazgāt."

Speciālists uzskata, ka Latvijā automašīnu motorus mazgā pārāk reti. Un nereti nemazgā nemaz.

Artis Anspoks: "Bieži vien mazgā tikai pirms pārdošanas, lai viss izskatītos smuki. Vai arī tehniskajā apskatē ir aizrādījums par noplūdēm, tās  nomazgā un liekas, ka viss ir atrisināts."

Tomēr tieši motora mazgāšana var palīdzēt laikus atklāt šķidrumu noplūdes.

Tātad viss ir ļoti vienkārši - automašīnas dzinēju ieteicams mazgāt divreiz gadā, pirms un pēc ziemas. Un atcerieties - motorus mazgā profesionāļi, tāpēc nemēģiniet to atkārtot mājās!

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu