Viena no lielākajām alus darītavām pasaulē rod unikālu ideju, kā izmantot nederīgo alu (20)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Reuters / Scanpix

Doma par to, ka vajadzētu izliet vienu vienīgu pudeli auksta alus izlietnē, daudziem būtu ļoti nepatīkama. Tomēr viena no lielākajām alus darītavām pasaulē “Heineken” Īrijā varētu rīkoties vēl dramatiskāk – izliet vairāk nekā deviņus miljonus pinšu (5,14 miljonus litru).

Kā vēsta “Irish Examiner”, alus ražošanas gigants nolēma: ja gadījumā aukstais alus nenonāks patērētāju vēderos, tas tāpat tiks izlietots – “tas tiks upurēts, lai iegūtu lielāku labumu”.

“Heineken Ireland” lokdauna laikā vairāk nekā 5000 tonnu alus nosūtīja uz anaerobās hidrolīzes laboratorijām.

Tur šīs 5000 tonnas alus, kas ir ekvivalentas deviņiem miljoniem pinšu, radīja 480 kilovatu elektroenerģijas un siltuma.

Uzņēmums aprēķināja, ka ar šādu enerģijas daudzumu būtu pietiekami, lai vienu dienu apgādātu ar enerģiju vairāk nekā 48 tūkstošus mājsaimniecību, ņemot vērā vidējo mājsaimniecības patēriņu gadā.

Labs izlietojums nederīgam alum

Sākotnēji nebija plānots no alus ražot elektrību un siltumu. Nederīgais alus tika izmantots kā lauksaimniecības mēslojums, savā ilgtspējas progresa ziņojumā par 2020. gadu norāda alus ražošanas gigants.

“Heineken” Īrijas biroja vadītājs atklāja, ka uzņēmumam ir izdevies ievērojami samazināt plastmasas atkritumus, un 2020. gadā no visa alus un sidra klāsta varētu radīt pietiekami labu enerģijas avotu. Tāpat kompānija 2021. gadā plāno likvidēt vismaz četrus miljonus patērētāju radīto atkritumu vienību. Ilgtspējas ziņojumā teikts arī par transporta emisiju kopējo samazinājumu par 50%.

Uzņēmums lepojas, ka kopējais enerģijas patēriņš 2020. gadā arī ir ievērojami samazinājies, gāzes patēriņam krītoties par gandrīz 34%, bet elektroenerģijas patēriņam samazinoties par 32%. Tas ir tādēļ, ka ražošanas apjomi Korkas alus darītavā samazinājās ilgās dīkstāves dēļ.

Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju, arī tīrā ūdens nonākšana notekūdeņos 2020. gadā samazinājās par 42%.

“Unikālie izaicinājumi” 2020. gadā

“Heineken Ireland” ilgtspējas un sabiedrisko lietu vadītāja Barbara Anna Ričardsone norāda, ka 2020. gads iezīmēja 10 gadus kopš kompānijas ilgtspējas programmas sākuma, kuras laikā uzņēmums mēģina samazināt ietekmi uz apkārtējo vidi.

“Lai gan 2020. gads radīja unikālas un nopietnas problēmas dzērienu ražošanas nozarei, mēs ar prieku paziņojam, ka, neraugoties uz zemākiem ražošanas līmeņiem, mēs esam sasnieguši galvenos mērķus attiecībā uz atkritumu līmeņa samazināšanu, iepakojumu un transportu, kā arī ievērojami samazinājuši ūdens un enerģijas patēriņu,” norāda Ričardsone.

“Sākot ar energoefektīvāku transporta risinājumu ieviešanu, beidzot ar ilgtspējīgi izmantotu nevajadzīgo alu no krogiem, kas rada enerģiju un lauksaimniecības mēslojumu – arī ar šādiem paņēmieniem mēs esam demonstrējuši savu apņemšanos izpildīt ilgtspējas mērķus 2020. gadā,” skaidro Ričardsone.

Komentāri (20)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu