Autobraucēju ievērībai: daudzviet atsākas pērn sāktie ceļu remontdarbi

Ceļu remontdarbi FOTO: Publicitātes foto

Iestājoties labvēlīgiem laika apstākļos, vairākos galveno autoceļu posmos un uz vairākiem tiltiem ir atsākušies pērn iesāktie remontdarbi, kuriem ziemā bija tehnoloģiskais pārtraukums, kā arī sākušies darbi jaunos objektos. Remontdarbi atsākušies vairākos ceļu posmos Latgalē, savukārt uz Vidzemes šosejas Augšlīgatnē joprojām turpinās lielizmēra caurtekas remontdarbi un jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem. Par to TVNET pavēstīja Latvijas valsts ceļu Komunikācijas daļā.

Remontdarbi un satiksmes ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • uz Vidzemes šosejas Augšlīgatnē turpinās Līgatnes caurtekas remonts. Ieviesti ātruma ierobežojumi 30, 50 un 70 km/h un platuma ierobežojumu 3,25 m. Satiksme var būt palēnināta;
  • uz Daugavpils šosejas pie Pļaviņām, starp rotācijas apļiem satiksmi vienā posmā regulē luksofori un ātruma ierobežojums ir 50 un 70 km/h;
  • Rēzeknes apvedceļa posmā no Greivuļiem līdz Greiškāniem, kur ātrums ierobežots līdz 70 km/h un paredzamais remontposma šķērsošanas laiks ir 20 min.;
  • autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne-Daugavpils-Lietuvas robeža (Medumi) (A13) posmā no Rēzeknes virzienā uz Kārsavu – ieviests ātruma ierobežojums 70 km/h.

Remontdarbi un satiksmes ierobežojumi uz valsts reģionālajiem autoceļiem:

  • uz autoceļa Pļaviņas-Madona-Gulbene (P37) posmā no Pļaviņām līdz Aiviekstei trijos posmos satiksme tiek regulēta ar luksoforiem; remontposma šķērsošana var prasīt 25 minūtes;
  • no Nīzeres līdz autoceļam Ķekava-Skaistkalne (P89) autoceļā Iecava-Stelpe (P92), kur ātrums ierobežots līdz 70 un 50 km/h un remontdarbu posma šķērsošana prasa papildus līdz 10 minūtēm;
  • autoceļa Tukums-Kuldīga (P121) posmā no Līduma līdz Grenčiem, kur tiek veikta ceļa pārbūve. Objektā noteikti ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, kā arī piecos posmos satiksme tiek regulēta ar priekšrocības ceļa zīmēm. Posma šķērsošana var prasīt līdz 20 minūtēm.

Remontdarbi un satiksmes ierobežojumi uz tiltiem:

  • Upesgrīvā uz autoceļa Tukums – Mērsrags – Kolka (P131) sākts tilta pār Grīvas upi remonts un notiek pagaidu tilta izbūve – Satiksme organizēta ar luksoforiem, ātruma ierobežojums uz apbraucamā ceļa 30km/h. Ceļa platums – 3,25 m.
  • Pededzes tilta remonts autoceļa Gulbene-Balvi-Viļaka-Krievijas robeža (Vientuļi) (P35) 18,6. km pie Litenes, kur noteikts ātruma ierobežojums 50 km/h;
  • tilta pār dzelzceļu pārbūve Daudzevā uz autoceļā Sērene-Kalnieši ( P86) – satiksme tiek regulēta pa vienu joslu ar luksoforu un ātruma ierobežojums 30km/h. Ceļa platums – 3 m
  • Svētes tilta pārbūve uz autoceļa Jelgava-Tērvete-Lietuvas robeža (P95) - tur satiksmi pār tiltu organizē ar luksoforiem.

Joprojām spēkā pavasara šķīdoņa dēļ noteiktie autotransporta masas ierobežojumi. Patlaban tie noteikti 627 valsts autoceļu posmos ar grants segumu.

Visvairāk ierobežojumu ir Madonas apkārtnē – 64 posmos, Jēkabpils apkārtne – 58 posmos un Alūksnes apkārtnē 51 posmā. Savukārt visi ierobežojumi atcelti Cēsu, Dobeles un Talsu apkārtnē.

Ierobežojumi tiek ieviesti, izvērtējot katra ceļa faktisko stāvokli un tā nestspēju, tāpēc posmu skaits, kur tie ir aktuāli, var mainīties katru dienu.

Autotransporta masas ierobežojumi tiek ieviesti, lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti. Ierobežojumu laikā tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

Grants autoceļu uzturēšanu šķīdoņa laikā nav iespējams veikt, jo, uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis un atguvis nestspēju.

Uz augšu
Back