“Ir arī cita iespēja - uzņēmumi, kas vēlas apdrošināties pret pircēja maksātnespēju, var vērsties pie faktoringa pakalpojuma sniedzējiem,” norāda eksperts. Viņš min šādu piemēru: uzņēmums izraksta pircējam rēķinu par 20 000 eiro un dod 60 dienu samaksas atlikšanas periodu.
Ja uzņēmums nenovērtē kredītrisku un piekrīt pārdot preces klientam, neizmantojot tirdzniecības kredītapdrošināšanas pakalpojumu, uzņēmumam rodas zaudējumi 20 000 eiro apmērā brīdī, kad pircējs kļūst maksātnespējīgs.
Ja uzņēmums apdrošina rēķina summu ar individuālu apdrošināšanu, šādas apdrošināšanas cena parasti ir 0,5 procenti no apdrošināmās summas. Tas nozīmē, ka uzņēmums maksā 100 eiro par apdrošināšanu un tā atlikušie ienākumi ir 19 900 eiro. Ja pircējs kļūst maksātnespējīgs, apdrošināšanas sabiedrība atlīdzina 90 procentus no summas, tātad - 18 000 eiro. Līdz ar to uzņēmumam rodas zaudējumi 1900 eiro apmērā. Taču naudu tas saņem tikai pēc maksātnespējas perioda, kas nozīmē, ka jāgaida visu atlikšanas periodu - 60 dienas, turklāt pēc tam var nākties vēl trīs mēnešus, līdz apdrošināšanas kompānija izmaksās atlīdzību.
Ja uzņēmums vēršas faktoringa uzņēmumā un izmanto finansēšanas un apdrošināšanas pakalpojumus, šī pakalpojuma cena parasti ir no 0,2 procentiem no kopējās summas. Faktoringa kompānija klientam nekavējoties apmaksā 90 procentus rēķina summas, tātad 18 000 eiro, ko var izmantot pirmajā dienā pēc preču vai pakalpojumu pārdošanas, un atlikušos 10 procentus tad, kad rēķinu apmaksā klients. Uzņēmums samaksā 40 eiro par apdrošināšanu, kā arī procentus par saņemtajiem 18 000 eiro. Ja pircējs kļūst maksātnespējīgs, uzņēmumam rodas procentu izdevumi 720 eiro apmērā (60 dienu atlikšanas periods un 180 dienu maksātnespējas periods). Līdz ar to uzņēmuma kopējās izmaksas ir 760 eiro.
Tādējādi faktorings ir izdevīga iespēja gan no izmaksu, gan likviditātes viedokļa - tas izmaksā mazāk nekā apdrošināšanas pakalpojumi un vienlaikus nodrošina naudas plūsmas nepārtrauktību, kas biznesā ir ne mazāk svarīgi, norāda Barons.