Uz Vidzemes šosejas slēgs trīs apgriešanās vietas un citi satiksmes uzlabojumi Pierīgā

Vidzemes šosejas posms aiz Rīgas robežas FOTO: Google Maps

Izsludināts iepirkums par būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību par satiksmes drošības uzlabošanu trīs valsts ceļu posmos Pierīgā.

Vidzemes šoseja (A2)

Projekta ietvaros Vidzemes šosejas (A2) posmā no Rīgas robežas līdz Rīgas apvedceļa (A4) un Tallinas šosejas (A1) divlīmeņu pārvadam pāri Vidzemes šosejai, ietverot arī šo satiksmes mezglu (12,41.–14,00./15,00. km), iecerēts izbūvēt apgaismojumu un izveidot jaunu virzienu rādītāju un ceļazīmju izkārtojuma sistēmu, kuru transportlīdzekļu vadītājiem būs vieglāk uztvert un kas neradīs pārpratumus, TVNET informēja VSIA Latvijas valsts ceļi Komunikācijas daļā.

Satiksmes drošības uzlabojumi šajā posmā nepieciešami, lai mazinātu ceļa satiksmes negadījumu iespējamību. Vidzemes šosejas, Rīgas apvedceļa un Tallinas šosejas satiksmes mezgls ir ierindojies starp tiem posmiem, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi, jeb tā saucamajiem melnajiem punktiem gan 2014.–2016., gan 2017.– 2019. gadā. Vairāk informācijas melno punktu kartē.

>>>Melnie punkti Rīgā, Pierīgā un Latvijā

Plānots arī slēgt trīs apgriešanās vietas uz Vidzemes šosejas starp Rīgas apvedceļa (A4) un Tallinas šosejas (A1) divlīmeņu pārvadu pāri Vidzemes šosejai un pārvadu krustojumā ar autoceļu Garkalne–Alauksts (P3),

nodrošinot apgriešanos tikai caur divlīmeņu pārvadiem. Slēgtās apgriešanās vietas plānots aprīkot ar paceļamu barjeru, ko nepieciešamības gadījumā varēs izmantot neatliekamie dienesti.

Tāpat iecerēts Rīgas apvedceļa (A4) un Pievedceļa Langstiņiem (V54) krustojumā aizliegt kreisos manevrus. Tādējādi iebraukt un izbraukt no Langstiņiem varēs, veicot tikai pagriezienus pa labi. Projektēšanas gaitā iecerētās izmaiņas tiks apspriestas ar iesaistītajām pusēm.

Savukārt, lai risinātu gājēju satiksmes problemātiku uz Vidzemes šosejas, LVC Satiksmes organizācijas pārvalde ir pasūtījusi trīs izpētes projektus - Garkalnē, Vangažos un pie Sēnītes, lai varētu izstrādāt risinājumus mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku infrastruktūras ierīkošanai.

Vidzemes šoseja no Rīgas līdz Lorupei izbūvēta ar divām brauktuvēm, lai nodrošinātu ātru, ērtu, intensīvu un komfortablu satiksmes plūsmu. Diemžēl šobrīd savu funkciju autoceļš nevar pildīt, jo uz tā ierīkoti luksofori, kuri palēnina un aptur intensīvo satiksmes plūsmu, lai nodrošinātu gājējiem iespēju šķērsot autoceļu. Atbilstoši valsts standartiem gan satiksmes mezgli, gan šķērsošanas vietas gājējiem uz šādas kategorijas autoceļiem jāprojektē divos līmeņos. Lai arī esošās ar luksoforu regulējamās gājēju pārejas nodrošina gājējiem salīdzinoši drošu autoceļa šķērsošanu, tomēr šie risinājumi neatbilst standarta prasībām.

Saskaņā ar Valsts autoceļu attīstības stratēģiju 2020.–2040. gadam

Vidzemes šosejas infrastruktūra nākotnē pakāpeniski jāveido tā, lai tā spētu nodrošināt atļauto braukšanas ātrumu vismaz 130 km/h, tai skaitā Garkalnē, Vangažos un pie Sēnītes.

Tāpēc autoceļa šķērsošana jāparedz divos līmeņos, kā arī ir jālikvidē apgriešanās vietas, nodrošinot manevru veikšanu caur divlīmeņu pārvadiem.

Rīga–Ērgļi (P4)

Savukārt uz autoceļa Rīga–Ērgļi (P4) krustojumā ar Betona ielu (Dreiliņi–Acones stacija (V32)) Dreiliņos (5,73.– 6,75.km) plānots izveidot ar luksoforu regulējamu gājēju pāreju. Šajā ceļa posmā satiksmes intensitāte jau sasniegusi 20 tūkstošus automobiļu diennaktī. Tas ievērojami apgrūtina autoceļa šķērsošanu gājējiem, kā arī kreiso pagriezienu veikšanu autotransportam.

Esošās autobusu pieturas Dreiliņu veikals un Liepziedi uz autoceļa P4 ir novietotas aptuveni 300 metru attālumā viena no otras. Tas neatbilst standartam un Ministru kabineta (MK) noteikumiem Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā noteiktajiem attālumiem apdzīvotās vietās. Tāpēc iecerēts divu pieturu vietā izveidot vienu, kas atradīsies pie minētās gājēju pārejas un luksofora Betona ielā. Tādā veidā tiks radīts drošs regulēts krustojums un ceļa šķērsošana notiks tikai vienā. Pasažieri uz jauno pieturu varēs doties pa jaunu ietvi.

Garkalne–Alauksts (P3) un Inčukalns–Ropaži–Ikšķile (P10) krustojums

Bet reģionālo autoceļu Garkalne–Alauksts (P3) un Inčukalns–Ropaži–Ikšķile (P10) krustojumā uz P10, kas ir mazākas nozīmes ceļš, plānots ierīkot sadalošās saliņas, lai uzsvērtu, ka priekšā jāšķērso galvenais ceļš. Krustojums pēdējos gados nokļuvis redzamības lokā kā bīstams, jo tajā notikuši vairāki negadījumi ar smagām sekām.

Uz augšu
Back