Pēc kultūras ministra Naura Puntuļa (NA) paustā, KM iniciētā pētījuma rezultāti rāda, ka lielai daļai Latvijas bērnu un pusaudžu ir nepietiekamas zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai droši un lietpratīgi patērētu, kopīgotu un radītu dažāda veida informāciju. Vairāk nekā puse - 54% - jauniešu tic sociālajos medijos atrodamajai informācijai, savukārt 40% dalās ar šo informāciju tālāk, to nepārbaudot. Ministrs uzsvēra, ka pusaudži paši lielāku atbalstu medijpratības prasmju celšanā sagaida un labprāt saņemtu no saviem pedagogiem, tādēļ KM medijpratības aktivitāšu fokusā ir darbs ar pedagogiem un bibliotekāriem kā informācijas starpniekiem.
Metodiskā materiāla saturu caurvij trīs sazvērestības mīti - zeme ir plakana, Volts Disnejs ir iesaldēts un Austrālija nepastāv. Katru no tiem paredzēts atspēkot, sperot piecus soļus: izspēlējot četru stūru diskusiju, raisot "prāta vētru" un tai sekojošu izpētes darbu ar skaidrojošo vārdnīcu, skolēniem strādājot pāros, pēc tam - individuāli veicot domāšanas rutīnu "Dažādas perspektīvas" un noslēgumā visiem skolēniem iesaistoties rakstveida diskusijā.
KM un Drošāka interneta centrs aicina pedagogus medijpratības un informācijpratības nedēļā līdz 31.oktobrim iepazīties ar jaunizstrādāto metodisko materiālu, piedāvājot 28.oktobrī plkst.13 piedalīties vebinārā. Tajā pedagogiem tiks sniegti ieteikumi, kā ar metodisko materiālu strādāt attālinātā formātā, kā arī izziņots konkurss vidusskolēniem.