Arktiskā degviela ar izturību pret aukstumu
Līdz ar vēsāku laiku dīzeļdzinēja mašīnas ir jāsāk uzpildīt ar arktisko jeb ziemas degvielu, lai liela sala gadījumā novērstu motora apstāšanās risku. “Kontroltemperatūra, kad tvertnē vajadzētu būt tikai arktiskajai dīzeļdegvielai, nevis dažādu degvielu sajaukumam, ir –10°C dienas laikā. Savlaicīga pāreja uz to ir būtiska, jo tikai ziemas degviela ļauj izvairīties no parafīna kristālu veidošanās, kuru ietekmē dzinējs mēdz apstāties,” skaidro Gatis Titovs. Standarta dīzeļdegvielas saduļķošanās temperatūra, kad tā sabiezē, ir vien daži grādi zem 0ºC, savukārt arktiskajai degvielai no –10ºC. Tas, kāda degviela uzpildes stacijā tiek tirgota un kāda ir tās aukstumnoturība, meklējams uz sūkņu marķējuma, bet saduļķošanās temperatūras rādītājus var uzzināt stacijās pieejamos degvielas atbilstības sertifikātos.
Risks ir arī slikta ventilācija un apsilde
Ir jāizvērtē, cik labi funkcionē auto ventilācijas sistēmā esošais gaisa filtrs, jo tas nolietojas, aizsērē un ik pa laikam ir vajadzīga detaļas nomaiņa. Efektīva ventilācija kopā ar apsildi veiksmīgi novērš mitruma veidošanos salonā, kas tajā var iekļūt caur nepietiekami hermetizētām durvīm, logiem vai no salijuša apģērba. Auto apsilde kļūs vēl svarīgāka laikā, kad aukstā gaisa ietekmē aizsals logi un būs nepieciešams tos ātri atkausēt.
Avārijas komplekts negaidītām situācijām
Neatkarīgi no tā, vai automašīnai beidzas degviela, ir pārdurta riepa vai gadās noslīdēt no brauktuves, ir ieteicams nodrošināties ar kādu ēdienu, kas nebojājas, piemēram, enerģijas batoniņiem, ūdeni plastmasas pudelē, segu, papildu apģērbu, apaviem vai zābakiem, pirmās palīdzības komplektu ar drošības jostas griezēju, skrāpi un sniega suku, lukturīti un svilpi avārijas gadījumiem. Papildus pilnai degvielas tvertnei un antifrīzam, ir jānodrošinās ar rezerves vējstiklu šķidrumu, kas speciāli paredzēts lietošanai ziemas sezonā.