Sv, 7.08.2022.

Latvijai ir milzīgs potenciāls, lai padarītu to par iecienītu tūristu galamērķi

TVNET | FINANCENET
Latvijai ir milzīgs potenciāls, lai padarītu to par iecienītu tūristu galamērķi
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: Evija Trifanova/LETA

"Grand Hotel Kempinski Riga" vēl pirmā pandēmijas viļņa laikā jūlijā vēra durvis apmeklētājiem, un, lai arī ārzemju tūristu skaits Rīgā bija krietni samazinājies, akcents uz izsmalcinātu atpūtu viesiem no Igaunijas, Lietuvas un pašas Latvijas ļāva viesnīcai veiksmīgi aizvadīt vasaru un ar optimismu turpināt darbu jaunajā sezonā. Par to, kā šobrīd attīstās tūrisma nozare Latvijā, stāsta viesnīcas ģenerāldirektors Leons Baums.

Tūrisma izaugsmes potenciāls Latvijā

"Manuprāt, Latvijā ir interesanti jebkuram ceļotāja tipam, jo mūsu valstī ir labas iespējas gan atpūtai, gan kultūras baudīšanai, gan šobrīd populārā tūrisma veida — ekotūrisma — izmēģināšanai. Visi trīs minētie ceļošanas veidi ir svarīgi, jo katram ir sava nozīmīga loma tūrisma nozares veidošanā," saka Baums.

Latvija ir salīdzinoši nezināma pasaulē, taču tai ir bagāta kultūra, māksla, vēsture, tāpēc kultūras tūrisma ziņā te ir ļoti daudz, ko ir vērts apskatīt. Runājot par ekotūrismu, ir svarīgi izcelt, ka, pirmkārt, ap 50% no Latvijas teritorijas ir meži. Otrkārt, te dzīvo mazāk nekā divi miljoni cilvēku, kas ļauj atgriezties pie sev piemērotā dabiskā dzīves ritma. Treškārt, nevar arī nepieminēt Latvijas ģeogrāfisko izvietojumu — tā ir Eiropas un Baltijas sastāvdaļa, un atbraukt uz Rīgu ir diezgan viegli un lēti.

"Šogad plānojam piesaistīt gan vietējos, gan ārzemju tūristus. Ceram, ka 2022. gada 2. ceturkšņa sākumā sāks aktīvi ceļot ASV iedzīvotāji, jo viņiem Eiropa vienmēr ir bijusi galvenais galamērķis. Līdzīga situācija ir arī ar ceļotājiem no Japānas un Ķīnas, kā arī Dienvidamerikas tirgum ir potenciāls.

Tomēr, ņemot vērā karadarbību Ukrainas teritorijā, novērojam tendenci, ka tūristi, kuri neatrodas Eiropā nelielā daudzumā, bet tomēr pārceļ savus braucienus uz Latviju. Objektīvu iemeslu dēļ šogad negaidām tūristus no Krievijas," saka Baums.

Jau tagad cilvēki ceļo citādi — gudrāk, proti, ilgāk meklē labus piedāvājumus, visu salīdzina, pēta situāciju un ierobežojumus valstī. Drošība arī agrāk ir bijusi svarīga, plānojot braucienu ārzemēs, bet tagad tā ir pirmajā vietā.

Iekšējā tūrisma iespējas

Tūrisma nozares perspektīvais virziens ir vietējais tūrisms. Latviešus var redzēt kā cilvēkus, kas ļoti lepojas ar savas valsts kultūras mantojumu un vēsturi.

"Man arī liekas, ka fakts, ka Latvija pasaulē ir maz zināma, liek latviešiem justies īpašākiem. Ceļošana iedzīvotājiem ir pieejams laika pavadīšanas veids, un viņi ir ļoti ieinteresēti atklāt jaunas vietas, kur var atpūsties un izbaudīt brīvdienas," norāda Baums.

Vietējais tūrisms arī ir jāattīsta un jāpaplašina rīkoto pasākumu loks, tāpēc naktsmītne nemitīgi darbojas tā, lai viesnīca patiktu gan vietējiem iedzīvotājiem, gan ceļotājiem no ārvalstīm.

"It īpaši pandēmijas laikā viens no mūsu svarīgākajiem uzdevumiem bija piesaistīt Latvijas iedzīvotāju uzmanību, parādīt viņiem, ka viesnīca ir ļoti patīkama vieta ne tikai tūristiem no citām valstīm, bet arī vietējiem atpūtniekiem. Spiesti pārorientieties tikai uz pašmāju viesiem, spējām pārliecināt viņus, ka atpūta viesnīcā ir ne tikai pakalpojums ārzemju tūristiem, bet arī lieliska iespēja izrauties no rutīnas, paēdot pusdienas vai vakariņas viesnīcas restorānā vai apmeklējot SPA, pilnā mērā izbaudot pirmklasīgu servisu," tā Baums. 

"Kempinski" cenšas piesaistīt viesus, organizējot dažādus pasākums, kas var interesēt gan vietējos, gan ārvalstu ceļotājus. Piemēram, tika rīkotas vakariņas ar "Michelin" restorānu pavāriem no Vācijas un Šveices. Mērķis ir ieviest vietējā tirgū vēl nezināmo kultūras un gastronomijas pieredzi. Piemēram, salīdzinot ar citām Eiropas galvaspilsētām, Latvijā nav daudz restorānu, kur var izbaudīt kvalitatīvu Āzijas virtuvi, tomēr pieprasījums ir. Tā ir joma, kas ir jāizpēta un jāattīsta, jo cilvēkiem ir interese un vēlme pēc jaunām garšām un emocijām.

Ārvalstu tūristu plūsmu atjaunošana

Cilvēki ceļo vairāku iemeslu dēļ, bet, neatkarīgi no tā ikkatru interesē izvēlētās valsts kultūras mantojums, pasākumu programma, gastronomiskās iespējas. Balstoties uz pieejamo informāciju, tiek pieņemts gala lēmums. Ņemot šo faktoru vērā, ir svarīgi uzturēt saziņu ar savu auditoriju — caur sociālajiem tīkliem un mediju resursiem informēt viņus par aktualitātēm un realizēt aktivitātes, kas būtu viņiem relevantas.

"Man kā cilvēkam, kas dzīvo Latvijā tikai četrus gadus, ir grūti noskaidrot, kādi pasākumi noris pilsētā. Pat pirms pandēmijas bija jāzina, kur meklēt informāciju par pasākumiem, kā arī meklēšana ir daudz sarežģītāka, ja jūs nerunājat latviešu valodā. Agrāk Latvija bija viena no Eiropas valstīm, uz kuru brauca atpazīstamākie mūziķi ar savām jaunākajām dziesmām un šoviem.

Rīgā bija daudz tūristu, kas ceļoja, lai apmeklētu savas mīļākās grupas koncertu, un šādi tūristi pavadīja te nedēļas nogali vai pat veselu nedēļu. Mūsu kaimiņvalstis ir lielisks piemērs, kā ir jāprezentē valsts ar tās organizēto pasākumu reklāmu.

Rīga ir skaista galvaspilsēta ar brīnišķīgu arhitektūru un zaļām zonām pilsētas vidū, ar vecpilsētu, kas ir UNESCO mantojums, ar mākslas muzejiem un restorāniem, bet tas viss ir palicis ēnā," tā Baums.

Turpinot par ēdināšanu, kas vienmēr ir svarīgs jautājums lielajās pilsētās, var teikt, ka Rīgā ir lieliska ēdienu un dzērienu izvēle, kā arī ir izveidots atsevišķs ceļvedis, kurā tiek apkopoti labākie galvaspilsētas restorāni. Vairākos restorānos Rīgas centrā serviss un ēdiena kvalitāte tur ir patiešām laba, un šo restorānu varu salīdzināt ar labākajiem Milānas vai Londonas restorāniem.

"Diemžēl, no valsts puses nekas nav darīts, lai popularizētu Latviju kā ceļojuma galamērķi ar labu servisu un kurā ir, ko apskatīt, kur aizbraukt, kur atpūsties un tamlīdzīgi, it īpaši aukstajos gadalaikos," saka Baums.

Infrastruktūras trūkuma ietekme

Vēl viens aspekts, kas Latvijai ir jāuzlabo, — autoceļu kvalitāte. Daži maršruti, piemēram, ceļš uz Siguldu ir labs, taču lielākā daļa ceļu valstī ir sliktā stāvoklī. Pandēmijas laikā vietējie, pirmkārt, ir sākuši aktīvāk ceļot pa valsti. Otrkārt, palielinājās kaimiņvalstu iedzīvotāju interese, kuri ceļo lielākoties ar sauszemes transportu. Šajā gadījumā pirmo iespaidu par valsti veido ceļu kvalitāte. Lai mēs tiktu atzīmēti Eiropas kartē kā ieteicamais galamērķis, tam būtu jāpievērš uzmanība.

"Pirms pandēmijas es ar sievu devos ceļojumā ar mašīnu no Rīgas uz Šveici. Man patika šī doma, jo ir iespēja apstāties visur, kur mēs vēlamies, pa ceļam apskatīt dažādas pilsētas, un tā bija laba iespēja izbaudīt ceļu pie stūres. Ātrs un drošs brauciena pamatā ir ceļu sistēma un kvalitāte, kā arī satiksmes plūsma. Diemžēl jāatzīst, ka Latvijā situācija ar ceļu sistēmu un kvalitāti manāmi atpaliek no tā, kā tas tiek organizēts Lietuvā un Igaunijā," uzskata Baums.

Mūsdienās daudzi cilvēki ceļo ar lidmašīnu, bet šobrīd ar visām pārbaudēm, lidojumu aizkavēšanos un papildu dokumentu sagatavošanu saistībā ar Covid-19 izplatību, automašīna ir pievilcīgs transporta veids, kā var pārvietoties starp valstīm un pilsētām. Tā kā Latvija ir daļa no Eiropas, te ir lieliski savienojumi, un iedzīvotāji var braukt no šejienes līdz pat Spānijai. Mums ir arī "Rail Baltic" projekts, kas gan vēl ir tālu no pabeigšanas, taču tas noteikti padarīs Latviju par pievilcīgāku ceļošanas galamērķi.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu