"Pasažieru vilciena" apgrozījums pirmajā ceturksnī pieauga par 9%

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Evija Trifanova/LETA

AS "Pasažieru vilciens" apgrozījums šogad pirmajā ceturksnī, pēc provizoriskiem datiem, bija 11,126 miljoni eiro, kas ir par 9% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, bet kompānijas peļņa pieaugusi par 12,5% un bija 227 024 eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.

2021.gadā "Pasažieru vilciens" pārvadāja 2,8 miljonus pasažieru, kas ir par 46,9% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2021.gadā.

Uzņēmuma pārstāve Sigita Zviedre norādīja, ka ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem sasniedza 3,3 miljonus eiro, kas ir par vienu miljonu eiro jeb 50,4% vairāk nekā 2021.gada pirmajā ceturksnī.

Kā norāda "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, lai gan šī gada pirmajā ceturksnī turpinājās Covid-19 pandēmijas radītā ārkārtējā situācija un bija noteikti sabiedriskā transporta piepildījuma ierobežojumi, vilcienu pasažieru skaits pamazām pieauga. Martā tas atpalika vien par 19% no pasažieru skaita šajā mēnesī 2019.gadā pirms pandēmijas. Attiecīgi arī būtiski palielinājās ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem. "Laikā, kad inflācija un karš Ukrainā būtiski ietekmē piegādes ķēdes un materiālu izmaksas, cilvēku pieprasījums pēc "Pasažieru vilciena" pakalpojumiem ir īpaši nozīmīgs," uzsver Grigulis.

Maksas pasažieru tirgus daļa šī gada pirmajā ceturksnī ir sasniegusi 40,2%, kas ir par 3,8 procentpunktiem vairāk nekā attiecīgajā periodā 2021.gadā. Vilcienu piepildījums 2022.gada pirmajos trīs mēnešos ir sasniedzis 36,3%, un tas ir par 11,1 procentpunktu vairāk nekā 2021.gada pirmajā ceturksnī. Vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti saskaņā ar vilcienu kustības grafiku, 2022.gada trīs mēnešos ir bijusi 99,2%. Tas ir par 0,2 procentpunktiem precīzāk nekā 2021.gada pirmajā ceturksnī.

Uzņēmumā arī norāda, ka "Pasažieru vilciena" klienti arvien biežāk vilciena biļeti izvēlas iegādāties elektroniski tīmekļa vietnē un mobilajā lietotnē, novērtējot iespēju šādi pirkt ne vien e-biļetes vienreizējiem braucieniem, bet arī abonementus un dienu biļetes. 2022.gada pirmajā ceturksnī jau 40,3% biļešu tika iegādātas elektroniski. Tas ir par 9,7 procentpunktiem vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Vadības ziņojumā teikts, ka šogad un nākamgad lielākie izaicinājumi vilcienu kustības grafikā saistīti ar dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecības darbiem Rīgas centrālajā stacijā, Čehijas "Škoda Vagonka" vilcienu piegādes grafika ievērošanu, Rīgas centrālās stacijas caurlaides spēku, kā arī ar to saistītām vilcienu atiešanas un pienākšanas laiku izmaiņām.

Kopumā 2022.gadā "Pasažieru vilciens" plāno veikt 64 publiskas iepirkumu procedūras, un pirmajā ceturksnī pieņemti lēmumi par 21 iepirkumu procedūras rezultātiem un līgumu slēgšanu par kopējo summu 1,742 miljoni eiro. No tām lēmumi par rezultātiem un līgumu slēgšanu pieņemti 11 iepirkumu procedūrās, kuras tika uzsāktas 2021.gadā. Šogad pirmajā ceturksnī uzsāktas 20 jaunas iepirkumu procedūras ar kopējo paredzamo līgumcenu 10,937 miljoni eiro.

Vadības ziņojumā prognozēts, ka kopējais iepirkumu skaits šogad būs lielāks par sākotnēji plānoto, jo gan ģeopolitiskās situācijas dēļ, gan cenu pieauguma dēļ, ievērojami mainās tirgus situācija, un šo izmaiņu rezultātā piegādātājiem rodas objektīvas grūtības pildīt uzņemtās saistības saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem. Būtisks izaicinājums iepirkumu jomā ir pret konkrētiem Krievijas un Baltkrievijas uzņēmumiem piemērotās starptautiskās sankcijas, kas neļauj saņemt preču piegādes no ritošā sastāva rezerves daļu ražotājiem šajās valstīs.

Pērn pirmajā ceturksnī uzņēmuma apgrozījums bija 10,203 miljoni eiro, bet peļņa - 201 747 eiro.

2020.gadā "Pasažieru vilciens" strādāja ar 42,63 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 24,9% mazāk nekā gadu iepriekš, bet uzņēmuma peļņa samazinājās par 1,8% un bija 1,013 miljoni eiro.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu