Sv, 14.08.2022.

"Rīgas satiksme" pērnā gada peļņu investēs trolejbusu un tramvaju infrastruktūrā

TVNET/LETA
"Rīgas satiksme" pērnā gada peļņu investēs trolejbusu un tramvaju infrastruktūrā
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Jaunais un vecais. Zemās grīdas tramvajs līdzās vecajam tramvajam mirkli pirms pirmā reisa.
Jaunais un vecais. Zemās grīdas tramvajs līdzās vecajam tramvajam mirkli pirms pirmā reisa. Foto: Evija Trifanova/LETA

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" 2021. gada peļņu - vairāk nekā trīs miljonus eiro - investēs tur, kur tas patlaban ir visvairāk nepieciešams - galvenokārt trolejbusu un tramvaju infrastruktūras uzturēšanā un atjaunošanā, pirmdien, 13. jūnijā, intervijā Latvijas Radio pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Viņa informēja, ka pēdējā laikā Rīgā sasāpējis ir jautājums par tramvaju un trolejbusu kontakttīkliem, kuru kopējais garums ir ap 500 kilometriem. Pērn no tiem atjaunoti 43 kilometri, bet priekšā vēl vairāku gadu darbs, lai pilnībā nomainītu pagājušā gadsimta 60-tajos, 70-tajos un 80-tajos gados liktos trolejbusu un tramvaju vadus.

"Pasažieri droši vien arī ir pamanījuši, ka reizēm kontaktvadi krīt, un tad apstājas visa satiksme. Nebrauc ne tikai sabiedriskais transports, bet nebrauc neviens, jo tiek apturēta visa pārējā kustība, kamēr saremontē. Lai tas tomēr notiktu mazāk, šie infrastruktūras remonta un atjaunošanas darbi ir jāveic daudz, daudz lielākā apmērā," stāstīja Innusa.

Viņa atzina, ka pēdējā laikā ir pieaugušas dažādas izmaksas, tai skaitā dārgāka kļuvusi degviela, kas neapšaubāmi ietekmē arī "Rīgas satiksmes" tēriņus, tomēr esot panākta vienošanās, ka pašvaldība varētu kompensēt pašreizējo degvielu cenu pieaugumu, kas uzņēmumam būtu 3-5 miljoni eiro.

Jautāta, vai tiek pieļauts, ka varētu celt braukšanas maksu, Innusa atbildēja, ka šādu iespēju neizslēdz, tomēr tas nav vienkārši, jo, sadārdzinot biļetes, parasti palielinās arī bezbiļetnieku skaits, tāpēc tas jādara ļoti pārdomāti.

Kā ziņots, šodien plkst.12 notiks preses konference par "Rīgas satiksmes" pagājušā gada rezultātiem un uzņēmuma nākotnes plāniem, aģentūru LETA informēja kompānijas pārstāvji. Tajā piedalīsies Rīgas pilsētas izpilddirektors Jānis Lange, "Rīgas satiksmes" padomes priekšsēdētājs Ainārs Ozols, kā arī "Rīgas satiksmes" valdes pārstāvji - Innusa, Inga Krūkle, Jānis Golubevs, Andris Lubāns un Gints Zeltiņš.

2021.gadā "Rīgas satiksmes" auditētais apgrozījums bija 161,117 miljoni eiro, kas ir par 7,1% mazāk nekā 2020.gadā, savukārt kompānijas peļņa pieauga 3,1 reizi un bija 3,049 miljoni eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka arī 2021.gadā sabiedriskā transporta pakalpojumus un pasažieru pārvadājumus būtiski ietekmēja ierobežojumi saistībā ar Covid-19 pandēmiju. Pērn "Rīgas satiksme" pārvadāja kopumā 74,287 miljonus pasažieru, kas ir par 15,382 miljoniem jeb 17% mazāk nekā 2020.gadā un par 72,985 miljoniem mazāk nekā pirms Covid-19 pandēmijas - 2019.gadā.

Tāpat pagājušajā gadā "Rīgas satiksme" apkalpoja 6419 pašvaldības maksas autostāvvietas, kas ir par 218 autostāvvietu vairāk nekā 2020.gadā. Pērn, turpinoties Covid-19 pandēmijas ietekmei un samazinoties autotransporta lietotāju pārvietošanās aktivitātei, apmaksāto darījumu skaits salīdzinājumā ar 2020.gadu samazinājās par 349 948 un bija 5 082 415. Savukārt ieņēmumi no autostāvvietu pakalpojumiem saruka par 1,32 miljoniem eiro jeb 11%, veidojot 10,396 miljonus eiro.

"Rīgas satiksme" nodrošina pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem Rīgā, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāldaļas kompānijās SIA "Rīgas karte" (51%) un SIA "Rīgas acs" (100%).

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu