"Rail Baltica" vajadzībām par 390 500 eiro atpirks īpašumu Centrāltirgus apkaimē

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanai Satiksmes ministrija par 390 500 eiro atpirks iebraukšanas-izbraukšanas tuneli ar sabiedrisko ēku Rīgā, Centrāltirgus ielā 4, otrdien, 14. jūnijā, nolēma valdība.

Noteikumu projekta anotācijā skaidrots, ka nekustamā īpašuma kadastrālā uzmērīšana veikta 1999.gada 23.augustā un tā galvenais lietošanas veids noteikts - vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības ēkas, un būves tips - tirdzniecības kioski un segtie stendi, kopējā platība 540,4 kvadrātmetri.

Nekustamā īpašuma atlīdzības apmēra aprēķināšanai ir piemērota izmaksu pieeja un tās ietvaros vērtēts būveksperta sagatavotais būvizmaksu aprēķins, piemērots fiziskais un ekonomiskais nolietojums. Atlīdzības aprēķināšanas gaitā vērtēti un salīdzināti institūcijas un īpašnieka izvēlēto sertificētu vērtētāju sagatavotie nekustamā īpašuma vērtējumi.

Satiksmes ministrija noraidījusi īpašnieka zaudējumus, kas pieteikti.

Kā skaidro ministrijā, īpašnieka izvēlētā sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja sagatavotais vērtējums atšķiras no Satiksmes ministrijas izvēlētā sertificētā nekustamā īpašuma vērtētāja sagatavotā vērtējuma, tāpēc biedrība "Latvijas īpašumu vērtētāju asociācija" ir atzinusi, ka Īpašnieka iesniegtais nekustamā īpašuma vērtējums neatbilst normatīvo aktu prasībām. Tāpat noraidīti īpašnieka prasītie zaudējumi par cita nekustamā īpašuma iegādi.

No īpašnieka ir saņemta rakstiska piekrišana nekustamā īpašuma atsavināšanai atbilstoši noteiktajam atlīdzības apmēram 390 500 eiro. Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru, bet, ja netiks noslēgts pirkuma līgums par īpašuma labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.

Uz augšu
Back