Jaunākajos pētījumos atklāts, ka labā borta bojājumi ir vismaz 40 metrus plati un sešus metrus augsti, lai gan pērn veiktā izpētē tika lēsts, ka tie sasniedz vismaz 22 metrus platumā un četrus metrus augstumā. Bojājums ir tik liels, ka pētnieki automašīnu klājā varēja ievadīt nelielu bezpilota lidaparātu, informēja Arikass.
Pērn tika noskaidrots, ka "Estonia" sestā klāja pakaļgala stūris ir bojāts, šogad precizēts, ka bojātas arī sestā klāja iekšējās konstrukcijas un griesti, bojājumiem sasniedzot arī septīto un astoto klāju. Liela deformācija konstatēta arī septītā klāja laivu klājā, kur nav glābšanas laivu vai plostu. Daudzu glābšanas laivu laivceltnis ir salauzts.
Automašīnu klājā speciālisti spēja ielūkoties 15 metru dziļumā, jo, virzoties tālāk, pastāvēja liels risks zaudēt zemūdens robotu. Tomēr ir skaidrs, ka ir nepieciešams izmantot tehnoloģiju, ar kuru var veidot 360 grādu attēlu. Tāpat, iespējams, būs nepieciešams uz klāju nosūtīt ūdenslīdējus.
Kā klāstīja Arikass, pētnieki vēlas noskaidrot, kādā stāvoklī automašīnu klājā ir stiprinājumi, kā arī identificēt automašīnas, jo vairāku automašīnu numura zīmes ir nolasāmas. Tāpat pētnieki vēlas precizēt kravas atrašanās vietu, dažādu durvju stāvokli un pozīciju.