"Netflix" gaidāma svarīgākā nedēļa tā pastāvēšanas vēsturē (6)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: AFP / Scanpix

Reiz viens no perspektīvākajiem un iekārojamākajiem aktīviem Volstrītas biržā “Netflix” nonācis uzmanības centrā. Šoreiz – ne tāpēc, ka būtu noticis kas izcils. Tieši otrādi – šī nedēļa straumēšanas gigantam var kļūt par izšķirīgo, vēsta CNN.

Paredzams, ka otrdien “Netflix” paziņos jaunākos finanšu datus par šī gada otro ceturksni. Tas noteikti būs viens no svarīgākajiem notikumiem kompānijas 25 gadu pastāvēšanas vēsturē.

Kopumā “Netflix” 2022. gads ir briesmīgs – aprīlī kompānija ziņoja, ka pirmajā ceturksnī nācies zaudēt abonentus. Tas noticis pirmo reizi vairāk nekā desmit gadu laikā.

Turklāt, reaģējot uz šīm ziņām, arī “Netflix” akciju vērtība sāka strauji kristies (šogad vien zaudēti 70% vērtības), liekot uzņēmumam zaudēt miljardiem dolāru tirgus vērtības. Pavasarī uzņēmums bija spiests atlaist no darba vairāk nekā simt darbinieku.

Abonentu zaudēšana nav vienīgā problēma, kas likusi “Netlflix” pasaulei apgriezties kājām gaisā. Arī prognozes otrajam ceturksnim nav iepriecinošas, jo investori prognozē, ka abonentu aizplūšana no “Netflix” turpināsies.

CNN norāda, ka otrdienas notikumi varētu iezīmēt gan uzņēmuma, gan visas straumēšanas nozares nākotni.

“Ja “Netflix” ziņos par to, ka zaudēto abonentu skaits ir ievērojami lielāks par diviem miljoniem, tad tas uzņēmumam nozīmēs elli.

Straumēšanas tirgus jau pašlaik ir ļoti piesātināts, un investoriem noteikti būs jautājumi – kas notiks tālāk un no kurienes gūt izaugsmi?” spriež pētījumu kompānijas “Magid” viceprezidents Endrjū Hērs.

Pagājušajā nedēļā “Netflix” nāca klajā ar paziņojumu, ka ir panākta vienošanās ar tehnoloģiju gigantu “Microsoft”, kas palīdzēs ieviest un nodrošināt reklāmas straumēšanas platformā. Patērētājiem tas nozīmēs, ka būs jauns tarifu plāns, kurā būs iekļautas reklāmas. Ja patērētājs vēlēsies arī turpmāk izmantot servisu bez reklāmām, maciņš, iespējams, būs jāver plašāk.

Šeit jāatgādina, ka “Netflix” līdzvadītājs Rīds Heistings jau gadiem ilgi paudis noraidošu attieksmi pret reklāmām straumēšanas platformā, taču tagad domas ir mainītas – tiek liktas cerības, ka reklāmas palīdzēs glābt biznesu.

Vai tas kā spēs palīdzēt “Netflix” tā sarežģītajā situācijā, ņemot vērā to, ka Volstrītas brokeru noskaņojums attiecībā uz straumēšanas gigantu nav tas labākais?

“Tiklīdz nāks apziņa, ka “Netflix” ir smagi pārvērtēts, nebūs labi,” sacīja Hērs.

Straumēšanas pakalpojuma lietotājiem, savukārt, dažas lietas pat dos zināmas priekšrocības. “Netflix” joprojām ir globālais līderis straumēšanas jomā ar vairāk nekā 221 miljonu abonentu visā pasaulē, kas piedāvā plašu satura klāstu. Uzņēmums gan norāda, ka problēmas rada arī “faktori, kas ir ārpus “Netflix” kontroles, piemēram, pieaugošā inflācija”. Līdz ar to kompānijai ir cerība, ka tai izdosies izvairīties no ļoti smagas investoru reakcijas.

“Investori, protams, dos zināmu laiku, lai “Netflix” stabilizē savu kuģi. Tomēr uzņēmumam būs jāsniedz konkrēta informācija, kā tieši īstenot virzību pretim stabilizācijai un noturīgai izaugsmei. Daudz kas būs atkarīgs no komunikācijas un tā, kāda būs stratēģija, lai noturētu līderpozīcijas straumēšanas tirgū. Nevienam nebūs patīkami zināt, ka kompānija ik ceturksni zaudē vairākus miljonus abonentu, tas ir, nozīmīgu daļu ienākuma avotu,” sprieda Hērs.

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu