Popdīvai Kerijai liedz iespēju "monopolizēt Ziemassvētkus"

TVNET | FINANCENET
Popdīvai Kerijai liedz iespēju "monopolizēt Ziemassvētkus"
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: Reuters / Scanpix

ASV popīva Meraija Kerija ASV Patentu un preču zīmju birojā iesniedza prasību, kas ļautu dziedātājai piesavināt sev “Ziemassvētku karalienes” zīmolu. Tas Keraijai dotu pilnas tiesības liegt bez viņas atļaujas izmantot “Ziemassvētku karalienes” nosaukumu gan mūzikā, gan citās biznesa jomās. Prasība gan tika noraidīta, vēsta BBC.

Kerijai arī neizdevās panākt “aizbildniecību” pār abreviatūru QOC (no “Queen of Christmas” - Ziemassvētku karaliene) un vārdu salikumu “Princess Christmas” (Ziemassvētku princese). Tieši Kerijas balss daudziem asociējas ar Ziemassvētku laiku, jo radiostacijās tiek atskaņots viņas 1994. gadā izdotais hits “All I Want for Christmas Is You”.

Interesanti, ka šī dziesma Lielbritānijas dziesmu topa pirmo vietu ieguva vien 26 gadus pēc tās izdošanas – 2020. gadā.

Kerijas uzņēmums “Lotion LLC” iesniedza prasību Patentu un preču zīmju birojā, pieprasot īpašumtiesības uz svētku zīmoliem. Cita dziedātāja – Elizabete Čena augustā iesniedza pretprasību, pieprasot bloķēt zīmolu reģistrāciju.

Ziemassvētki kā bizness

Tiek norādīts, ka Čena, kura pati ir zināma kā Ziemassvētku mūzikas izpildītāja, apsūdz Keriju centienos nopelnīt, izmantojot Ziemassvētku tematiku. Turklāt Čena pērn laida klajā albumu “The Queen of Christmas”. Līdz ar to gadījumā, ja Kerijas prasība tiktu apmierināta, tad teorētiski Kerija varētu liegt Čenai izmantot šo nosaukumu savam albumam un dziesmai.

“Es ļoti stingri uzskatu, ka nevienam cilvēkam nav tiesību izveidot kaut ko “ekskluzīvu” saistībā ar Ziemassvētkiem un monopolizēt to kā zīmolu, kā to vēlas Kerija.

Tas vienkārši nav pareizi. Ziemassvētki ir visiem. Tas ir dalīšanās laiks, un tiem nevajadzētu piederēt kādam cilvēkam,” pauda Čena.

Kerijas Ziemassvētku hits straumēšanas vietnē “Spotify” ir straumēts vairāk nekā miljardu reižu. Čena norāda, ka “tieši tādēļ Kerija cenšas izmantot Ziemassvētku zīmolu visos iespējamajos veidos – sākot no mūzikas, apģērbiem un alkohola, beidzot ar maskām un suņu apkaklēm”.

“Ja tu uzadi džemperi ar uzrakstu “Ziemassvētku karaliene”, tad tu vari to pārdot internetā. Tas ir trakums – nedrīkst būt tā, ka šādi džemperi kļūtu par autortiesību pārkāpuma subjektiem,” sašutumu pauda Čena.

Kerijas kompānija uz Čenas argumentiem nav atbildējusi. Tā kā vārdu salikums “Ziemassvētku karaliene” netiek uzskatīts par zīmolu, tad Ziemassvētku džemperu adītāji var neuztraukties par iespējamu autortiesību pārkāpumu.

Cita dziedātāja, Darlīna Lava, norāda, ka viņa par “Ziemassvētku karalieni” dēvēta jau ilgu laiku pirms Kerija kļuva slavena. Lava ir zināma ar vairākām klasiskajām Ziemassvētku dziesmām, kā “Baby Please Come Home”, kā arī “White Christmas” kaverversiju.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu