Krievijas naftas lielākie pircēji ir Ķīna, Indija un Turcija. Tomēr arī piegādes uz šīm valstīm sāk sarukt, decembrī piegādājot vidēji 2,42 miljonus barelu naftas dienā.
Iepriekš vēstīts, ka 5. decembrī G7 valstis, atbildot uz Krievijas agresiju Ukrainā, aizliedza Krievijas naftas importu, tāpat liedzot apdrošināšanu un finansēšanu kompānijām, kas turpinās pārvadāt Krievijas naftu, ja tā tiks īstenota par cenu, kas augstāka par cenu griestiem – 60 dolāriem par barelu.
Tāpat 5. februārī stāsies spēkā ierobežojumi Krievijas naftas produktu importam. Pagaidām gan nav paziņots, vai un kādi būs cenu griesti Krievijas naftas produktiem.
2023. gada pirmajā pusē pēc naftas un tās produktu importa aizlieguma Eiropā Krievijas naftas ieguves apjoms varētu samazināties par 500 000 – 1 miljonam barelu naftas dienā.
“Bloomberg” atgādina, ka pēdējos 20 gadus aptuveni 60% no eksporta ienākumiem Krievija guvusi pateicoties naftas un gāzes resursiem. Kopējā Krievijas budžeta struktūrā ienākumi no naftas un gāzes sastādījuši vairāk nekā 40%.
Krievijas nafta arvien vairāk tiek eksportēta uz Ķīnu un Indiju, tādējādi mainot globālos naftas piegādes ceļus. Šeit gan jāpiebilst, ka Ķīna un Indija Krievijas naftu iepērk, izmantojot ļoti dāsnas atlaides, kas nereti Krievijai ir ļoti neizdevīgi.