Latvijā radīta “CargoPoint” digitālā platforma, kas uzskatāmi atvieglo kravu loģistikas procesus

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Latvijas jaunuzņēmums “CargoPoint” radījis unikālu digitālu platformu, kas savieno kravu nosūtītājus ar to pārvadātājiem. Uzņēmuma mērķis ir kļūt par vadošo kravu platformu visā Baltijas reģionā, kas tiek arī aktīvi īstenots – jau teju gadu digitālā kravu platforma ir aktīva gan Latvijā, gan arī Lietuvā un Igaunijā. Šobrīd “CargoPoint” darbojas Baltijas reģionā, taču tuvākajā nākotnē jaunuzņēmums plāno iekarot arī citu Eiropas valstu tirgus.

Digitālo platformu “CargoPoint” var izmantot divi dažādi lietotāji – uzņēmumi, kuriem ir nepieciešams kaut ko nosūtīt jeb kravu nosūtītāji, kā arī kravu pārvadātāji jeb uzņēmumi, kuri veic kravu pārvadājumus, sākot ar vieglajām automašīnām un beidzot ar smagajiem auto. Šobrīd “CargoPoint” aktīvi sadarbojas ar dažādiem Baltijas uzņēmumiem, kuru starpā ir vairāk nekā 30 kravu nosūtītāji un vairāk nekā 100 transporta pārvadātāji. Arī fiziskajām personām ir iespēja ar platformas starpniecību nosūtīt savus privātos sūtījumus.

“CargoPoint” platformas darbība ir vienkārša: kravas nosūtītājs savu pasūtījumu ievieto platformā, norādot sev vēlamo transporta tipu kravas pārvadāšanai. Tikmēr šo pieprasījumu saņem vairākas norādītajiem kritērijiem atbilstošas transporta kompānijas, kuru uzdevums ir izteikt savu piedāvājumu. Pēc piedāvājumu saņemšanas, “CargoPoint” automatizēti izsver labāko risinājumu un kravas nosūtītājam piedāvā izdevīgāko variantu. Jau šobrīd platformā ir pieejami 20 dažādi transporta tipi.

Jaunuzņēmuma sākotnējais uzstādījums bija izveidot pārredzamu un caurspīdīgu platformu, kas uzņēmumiem maksimāli atvieglotu ikdienas darbu. Tieši iekšējo procesu pārredzamība, izmantojot platformu, lietotājiem sniedz drošības sajūtu un kontroli pār nosūtīšanas procesu. Tiklīdz pasūtījums ir nosūtīts, kravas nosūtītājs saņem visu informāciju par kravas pārvadātāju, kā, piemēram, datus par pārvadātāja transportlīdzekli un šofera kontaktinformāciju, kas nepieciešamības gadījumā dod iespēju sazināties pa tiešo. Arī šoferim ir iespēja sazināties ar nosūtītāju, lai informētu par jebkādām izmaiņām piegādes procesā. Līdztekus tam lietotājiem platformā ir iespēja sekot līdzi visam pārvadāšanas procesam un redzēt, kad krava ir ieradusies galamērķī un nodota tās saņēmējam. Pēc piegādes veikšanas, abām pusēm – gan nosūtītājam, gan pārvadātājam – automātiski tiek sniegta detalizēta atskaite par visu piegādes procesu.

Jāuzsver, ka visi caur “CargoPoint” veiktie sūtījumi tiek apdrošināti, kas nosūtītājam sniedz papildu drošību.

Mārtiņš Lucaus
Mārtiņš Lucaus Foto: Publicitātes foto

Jaunuzņēmuma vadītājs Mārtiņš Lucaus stāsta, ka transporta nozarē tāpat kā citur tiek ieviesti dažādi digitalizētie risinājumi, taču “CargoPoint” mērķis ir digitalizēt un automatizēt standarta procesus, tādējādi veidojot izcilu produktu, kurš ir vienlīdz noderīgs lielam klāstam dažādu lietotāju. Te būtiski ir uzsvērt, ka ieguvēji ir abi platformas lietotāji – gan kravu nosūtītāji, gan arī kravu pārvadātāji. Kravu nosūtītāji var paļauties, ka krava tiks aizvesta ātrāk un par labāko tirgus cenu, kuru noteiks izsole. Tikmēr transporta kompānijas var paļauties, ka platformas izmantošana nodrošinās lielāku un stabilāku noslodzi viņu pieejamajam transportam.

“Šī platforma ir unikāla ar to, ka abām pusēm krietni atvieglo vienus no ikdienā laikietilpīgākajiem procesiem – atbilstoša pārvadātāja atrašanu un sadarbības koordinēšanu kravas nosūtītājiem, un klientu piesaisti un samaksas koordinēšanu transporta uzņēmumiem. Šos visus procesus platforma automatizēti un operatīvi veic abu pušu vietā. Līdztekus tam kravu nosūtītāji no mums saņem tikai vienu rēķinu, neatkarīgi no tā, cik pasūtījumu veikuši un cik dažādu pārvadātāju izmantojuši. Savukārt kravu pārvadātāju vietā mēs automātiski izveidojam vienu rēķinu par visiem izpildītajiem pasūtījumiem un paši veicam tā apmaksu. Tādējādi transporta uzņēmumiem, sadarbojoties ar “CargoPoint”, grāmatvedības pakalpojumi būs nepieciešami ievērojami mazāk,” norāda M. Lucaus.

“CargoPoint” vadītājs stāsta, ka veiksmīga jaunuzņēmuma izveidē liela loma ir precīzi nodefinētai vīzijai un pareizajiem sadarbības partneriem. Viens no lielākajiem “CargoPoint” partneriem, kurš jau sākotnēji noticēja tā vīzijai, ir būvtehnikas nomas uzņēmums “Storent”. Šīs sadarbības uzsākšana bija pagrieziena punkts “CargoPoint” attīstībā, kā rezultātā tika izstrādāta pirmā digitālās platformas versija.

Guntis Grīnbergs, “Storent Group” pārdošanas un biznesa attīstības vadītājs, stāsta, ka ideja par šo platformu likās saistoša, jo “Storent” vienmēr meklē veidus, kā optimizēt savus biznesa procesus un digitalizēt ikdienas rutīnas darbus, aizstājot tos ar progresīvām tehnoloģijām.

“Veicot pasūtījumus caur “CargoPoint” platformu, mūsu darbiniekiem nav nepieciešams apzvanīt dažādas transporta kompānijas, atrast pieejamo transportu un izvēlēties labāko pakalpojuma cenu – tas tiek izdarīts automatizēti caur platformu. Tā kā es pats savulaik strādāju kā nomas punkta vadītājs, zinu, cik laikietilpīgs ir šis process, un tāpēc šai idejai jau noticēju no paša sākuma. Mūsu ikdienā ir dažādas nestandarta situācijas, bet uz šo brīdi “CargoPoint” ir spējīgs nodrošināt līdz pat 90% no mūsu transporta vajadzībām,” norāda G. Grīnbergs.

Jaunuzņēmuma pārstāvji stāsta, ka “CargoPoint” lietotnes izstrādē investēts nu jau teju viens miljons eiro. Lietotne ir pieejama gan iOS, gan Android ierīču lietotājiem.

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu