"Liepājas autobusu parks" gatavs vienoties par reisu pārdali Pierīgā

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: andreonegin/Shutterstock

AS "Liepājas autobusu parks" (LAP) ir gatavs vienoties par reisu pārdali apvienības ietvaros maršrutu tīkla daļā "Pierīga", informēja LAP valdes priekšsēdētāja Anna Valtere, komentējot trešdienas Autotransporta direkcijas (ATD) prasību samazināt veikto maršrutu skaitu Pierīgā, pārdalot tos starp apvienības dalībniekiem.

Tiesa, Valtere piebilst, ka šis nav ilgtermiņa risinājums, ņemot vērā, ka problēma nav autobusu pieejamībā, bet gan darbaspēka trūkumā, kas skarot arī citus pārvadātājus.

LAP uzsver ka viens pārvadātājs neatrisinās nozares kopējo problēmu, tādēļ LAP aizvien ir pārliecināts - ilgtermiņa risinājumi nozares un sabiedriskā transporta sistēmas pilnveidošanai iespējami, tikai kopīgi sadarbojoties pārvadātājiem, Satiksmes ministrijai (SM) un ATD.

"Gan ATD, gan SM nav aktīvi atsaukušās LAP aicinājumam kopīgi risināt nozares problēmas, tā vietā nākot klajā ar vienpusējiem paziņojumiem, tai skaitā par to, ka sodu apmēri motivē pārvadātājus nepildīt reisus. LAP aicina atbildīgās institūcijas vienlīdzīgi vērtēt visus pārvadātājus," norāda Valtere.

LAP pārstāvji atzīmē, ka 27.septembrī LAP nosūtīja satiksmes ministram Kasparam Briškenam vēstuli, aicinot tikties un kopīgi risināt samilzušos pasažieru pārvadājumu nozares izaicinājumus. Diemžēl divu nedēļu laikā no ministrijas puses nav saņemta atbildes reakcija vai izrādīta jebkāda iniciatīva kopīgi risināt izaicinājumus.

Tāpat LAP pārstāvji vēsta, ka vairākas reizes vērsuši lēmumu pieņēmēju uzmanību uz to, ka ar ievērojamiem izaicinājumiem saskaras un turpmāk saskarsies visa pasažieru pārvadājumu nozare, ne tikai atsevišķi komersanti. LAP nav vienīgais pārvadātājs, ko ietekmē autobusu vadītāju trūkums.

Lai nodrošinātu reisu izpildi, LAP veic autobusu vadītāju relokāciju, veic dažādus loģistikas pārplānošanas pasākumus, aktīvi strādā pie jaunu vadītāju piesaistes, apmaksājot tiesību iegūšanu, un īsteno citus pasākumus, lai nodrošinātu pakalpojumu visos maršrutos, vēsta uzņēmuma pārstāvji.

Jau ziņots, ka "Liepājas autobusu parka" apgrozījums pagājušajā gadā bija 17,839 miljoni eiro, kas ir par 15,8% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās vairākkārt un bija 190 731 eiro.

Pēc Konkurences padomes 2022.gada 29.marta lēmumā par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu "Liepājas autobusu parka" darbībās uzņēmuma mazākuma akcionārs (34,85%) ir Liepājas pašvaldība, bet 59,83% akciju pieder SIA "LAP1R", kas, pēc "Firmas.lv" datiem, pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (LPV) (33%) ģimenēm.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu