Asociācijas ieskatā atsevišķi siltumapgādes uzņēmumi izvirza pretlikumīgas prasības

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Radiators. Ilustratīvs attēls.
Radiators. Ilustratīvs attēls. Foto: Paula Čurkste/LETA

Joprojām vairāki siltumenerģiju piegādājošie uzņēmumi apkures pieslēgšanai turpina daudzdzīvokļu namu pārvaldniekiem izvirzīt normatīvajiem aktiem neatbilstošas, pašu izdomātas prasības, pavēstīja Latvijas Namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociācijas (LNPAA) pārstāvji.

Aizvadītajā gadā, kad tika veiktas izmaiņas Ministru kabineta (MK) 2008.gada 21.oktobra noteikumos "Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi", šāda situācija netika novērota un apkures pieslēgšana noritēja bez starpgadījumiem. Gadu vēlāk, lai pieslēgtu apkuri, pārvaldniekiem tiek prasīts nodrošināt pilnu parāda apmaksu, nevis, kā tas noteikts normatīvā - vismaz 80% apmērā no apkures rēķina aizvadītajā apkures sezonā.

Piemēram, AS "Rīgas siltums", neraugoties uz to, ka normatīvie akti paredz siltumenerģijas pieslēgšanu trīs darba dienu laikā pēc pieprasījuma, ja ir nomaksāti 80% un veiktas parāda piedziņas darbības, tostarp arī normatīvā paredzētā noslēgta vienošanās ar klientu par parāda nomaksu, nepieslēdz apkuri līdz parāda nomaksai pilnā apmērā vai līdz brīdim, kad āra gaisa temperatūra trīs dienas pēc kārtas būs zemāka par astoņiem grādiem. LNPAA pārstāvji norāda, ka šāda normatīvā regulējuma nav un "Rīgas siltums" prettiesiski radījis kaut kādu iekšēju normatīvu, kas tiek pozicionēts augstāk par spēkā esošiem Ministru kabineta noteikumiem.

Savukārt kādā Vidzemes pašvaldībā nepieslēdz apkuri līdz brīdim, kad ēkas pārvaldnieks panāk, ka tekošais parāds par siltumenerģiju mājai ir zem 100 eiro. LNPAA uzsver, ka tie nav vienīgie gadījumi, tomēr tie spilgti ilustrē lokālo monopoluzņēmumu attieksmi ne tikai pret normatīvajiem aktiem, bet arī pašu klientiem.

LNPAA valdes priekšsēdētājs Ģirts Beikmanis skaidro, ka pērn, kad tika pieņemtas izmaiņas MK noteikumos "Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi", pārvaldnieki atviegloti uzelpojuši, jo tie mazināja iespēju, ka dzīvokļu īpašnieki, kuri godīgi apmaksā visus rēķinus var palikt bez siltuma atsevišķu neapzinīgu maksātāju vainas dēļ.

Noteikumiem bija jāveicina dialogs starp dzīvokļu īpašniekus pārstāvošajiem pārvaldniekiem un siltumapgādes uzņēmumiem. Beikmanis atzīst, ka vairumā gadījumu tas ir rezultējies ar dialogu, bet atsevišķos gadījumos siltumapgādes uzņēmumi ir izdomājuši savus iekšējos normatīvus, kas tiek stādīti augstāk par MK noteikumiem.

"Ir jāaptur šī gadiem izkoptā pretlikumīgā siltumapgādes uzņēmumu šantāža ar mērķi piespiest godīgi maksājušos dzīvokļu īpašniekus un namu pārvaldniekus maksāt komunālo maksājumu kavējošo dzīvokļu īpašnieku vietā," uzsver Beikmanis.

LNPAA aicina visus siltumapgādes uzņēmumus ievērot MK 2008.gada 21.oktobra noteikumus "Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumus" un visos gadījumos jautājumus risināt dialogā, nevis ar ultimātiem, kas ir pretrunā spēkā esošajam normatīvajam regulējumam.

LNPAA darbojas nekustamo īpašumu pārvaldīšanas jomā kopš 1989.gada, un šobrīd apvieno 43 uzņēmumus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu