/nginx/o/2023/11/22/15735248t1h8d87.jpg)
Krievijas bankas gatavojas izsniegt rekordlielu kredītu summu automobiļu pircējiem. Kā vēsta “Forbes”, šī gada laikā automašīnu iegādei Krievijas iedzīvotāji varētu saņemt 1,6 triljonus rubļu (16,6 miljardus eiro) lielus aizdevumus. Atkarībā no bankas, 60-80% no šīs summas tiks veltītas Ķīnā ražotu automobiļu iegādei.
Pēc “Frank RG” datiem, pirmo 10 mēnešu laikā aizņēmēji bankās saņēmuši 1,236 triljonus rubļu (12,83 miljardus eiro), kas ir vairāk nekā visa 2021. gada laikā.
Milzīgais pieprasījums saistāms ar automašīnu deficītu 2022. gadā, kad no valsts tirgus aizgāja ārvalstu autoražotāji un palielinājās Ķīnas zīmolu piedāvājums. Pašlaik Krievijas tirgū ir vairāk nekā 30 jauni zīmoli, galvenokārt – Ķīnas autoražotāju produkcija.
Pieprasījums gan joprojām pārsniedz piedāvājumu. Ievērojami pieaug arī automobiļu cenas, kas pārsniedz iedzīvotāju ienākumu pieaugumu.
Cenu kāpums gan nav licis iedzīvotājiem atteikties no automobiļa iegādes. Tiek norādīts, ka pašlaik 8-10% Krievijas iedzīvotāju nav nepieciešams aizņēmums mašīnas iegādei, kamēr citiem vienīgais risinājums ir kredīts.
Iepriekš Krievijas Muitas pārvaldes vadītājs Ruslans Davidovs paziņoja, ka šī gada pirmajos astoņos mēnešos Ķīnas automobiļu īpatsvars Krievijas importā sasniedza 92%. Pēc kara sākuma Ukrainā lielākie autoražotāji pasaulē pameta Krievijas tirgu, beidzot gan ražošanu, gan jaunu automašīnu piegādi. Ķīnā ražotie automobiļi faktiski kļuva par vienīgo alternatīvu vietējā ražojuma mašīnām.
Vietējie eksperti Ķīnas mašīnu lomas pieaugumu sauc par stratēģisku izaicinājumu, tomēr pašlaik Krievijas autoražotājiem nav, ko likt pretī. Piemēram, “Avtovaz” samazinās ražošanas apjomus par 10% un šogad saražos 360 000 automašīnas, kas ir zemākais rādītājs kopš septiņdesmitajiem gadiem.