/nginx/o/2025/05/26/16870265t1hd5bd.jpg)
Satiksmes ministrija (SM) pagarinājusi pieteikumu iesniegšanas termiņu konkursos uz "Rail Baltica" projekta nacionālā ieviesēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa amatiem, liecina informācija EDzL mājaslapā.
Pieteikšanās konkursos pagarināta līdz šā gada 20.jūnijam, kamēr iepriekš pretendentus aicināja pieteikties līdz 6.maijam.
Mēneša atlīdzība pirms nodokļu nomaksas EDzL valdes priekšsēdētājam paredzēta līdz 6275 eiro, bet valdes loceklim - līdz 5647 eiro.
EDzL valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa pretendentiem prasīta akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība uzņēmējdarbības vadībā, inženierzinātnē, ekonomikā, finansēs, tiesībzinātnē vai cita pielīdzināmā jomā, kā arī vismaz trīs gadu pieredze un zināšanas lielu projektu realizēšanā, plānošanas, izstrādes un ieviešanas vadīšanā, tostarp piesaistot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu vai citu ārvalstu finanšu instrumentu līdzfinansējumu.
Tāpat pretendentiem prasīta vismaz trīs gadu darba pieredze valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā, vadot vismaz 30 cilvēku lielu kolektīvu vai cits augstākā līmeņa vadības amats, kas tieši atskaitās vadībai vai valdei, kas nodrošina kompetences un zināšanas, kuras nepieciešamas, lai profesionāli pildītu valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā.
Vienlaikus pretendentiem prasīta izpratne par valsts kapitālsabiedrību darbību, valsts kapitāla daļu pārvaldību, kā arī kompetence un pieredze jautājumos, kas saistīti ar būvniecības darbu plānošanu, būvprojektēšanas un būvdarbu procesu un tā regulējošajiem normatīviem, kā arī vēlama pieredze publisko iepirkumu organizēšanā liela mēroga iepirkumiem atbilstoši Publisko iepirkumu likumam.
Kandidātiem, kuri tiks virzīti konkursa otrajai vērtēšanas kārtai, būs jāprezentē stratēģiskais redzējums par EDzL attīstību.
EDzL valdes locekļa amata kandidātu atlases un novērtēšanas procesu īsteno nominācijas komisija sadarbībā ar personāla atlases konsultantu SIA "Human Source".
LETA jau ziņoja, ka EDzL pagaidu valdes priekšsēdētāja amatu šogad 21.maijā atstāja Jānis Belkovskis. Tādējādi darbu uzņēmuma valdē turpina pagaidu valdes loceklis Jānis Naglis, kurš amatā tika iecelts šogad 10.maijā un pienākumus pildīs līdz jaunas valdes ievēlēšanai publiska konkursa kārtībā.
EDzL ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.
Jau ziņots, ka atbilstoši "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
EDzL ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.