:format(webp)/nginx/o/2025/05/23/16865080t1hbc67.jpg)
Akciju sabiedrība “Kalve Coffee” līdzdibinātāji pirms astoņiem gadiem savu biznesu sāka garāžā, tur arī tapa zīmola koncepcija un biznesa stratēģija. Tagad kompānijai ir atvērtas sešas kafejnīcas Rīgā, divas Tallinā un drīzumā viena būs arī Viļņā. Pusi no nu jau biržā kotētās sabiedrības uzņēmējdarbības veido kafijas ražošana citiem uzņēmumiem. Par to, kas ir biznesa veiksmes pamatā, intervijā stāsta “Kalve Coffee” līdzdibinātājs Gatis Zēmanis.
Pēdējo četru gadu uzņēmuma finanšu dati rāda, ka katru gadu vidēji izaugsme ir ap 40%. Vai kafijā esat atraduši “zelta āderi”? Kāpēc tieši kafijas bizness?
Kafija ir tas, ko saprotu, kas patīk un kur redzējām biznesa potenciālu. Tieši strādājot specializētās kafijas industrijā, redzējām, ka ar savu darbību varam pieņemt biznesa lēmumus, kas balstās mūsu pārliecībā un vērtībās, ka varam sabalansēt biznesa intereses ar dažādām ētiskām un ilgtspējas praksēm.
Kafija ir lielisks produkts, ar ko strādāt. To lieto aptuveni 90% pieaugušo pasaulē. Šajā nozarē ir liels biznesa potenciāls, redzējām, ka šis ir būtisks virziens, kur pozitīvi varam ietekmēt ne tikai kafijas industriju, bet uzņēmējdarbības praksi kopumā.