1980. gada 19. augustā notika viena no nāvējošākajām aviokatastrofām aviācijas vēsturē, kad virknes muļķīgu un nesaprotamu rīcību dēļ bojā gāja 301 cilvēks. Pats traģiskākais – lidaparāts, kurā bija izcēlies ugunsgrēks, veiksmīgi veica avārijas nosēšanos, tomēr nezināmu iemeslu dēļ lidmašīnas durvis netika atvērtas. Visi pasažieri un apkalpes locekļi nosmaka indīgajos dūmos. Iespējams, vainojama lidojuma inženiera nespēja lasīt un kapteiņa grūtā galva.
Saūda Arābijas reiss 163 bija regulārs reiss no Karači lidostas (KHI) Pakistānā uz lidostu Džidā, Saūda Arābijā, ar degvielas uzpildīšanu Rijādas starptautiskajā lidostā, Saūda Arābijā. 1980. gada 19. augustā pēc veiksmīgas nosēšanās un degvielas uzpildīšanas Rijādas lidostā lidmašīna atkal stājās uz skrejceļa un pacēlās gaisā, lai turpinātu ceļu uz Džidu, tomēr septiņas minūtes pēc pacelšanās pilotu kabīnē ieskanējās trauksmes signāls.
Pilotiem vajadzēja četras minūtes, lai saprastu, ka trauksmi nav izraisījusi kāda kļūme sistēmā, bet gan dūmi lidmašīnas kravas nodalījumā. To apstiprināja lidojuma inženieris Bredlijs Kērtiss, kurš bija devies aprunāties ar apkalpi.