Kā uz visiem jauninājumiem, arī uz šo klienti sākotnēji raudzījās piesardzīgi, tomēr vēlāk, redzot reālus ieguvumus, aizvien vairāk novērtēja iespēju saglabāt oriģinālo ražotāja detaļu. 2024. gada pirmajā ceturksnī If Apdrošināšana ir fiksējusi, ka aptuveni trešdaļa klientu Lietuvā un Igaunijā izvēlējušies salabot bojātu buferi, nevis to nomainīt. Latvijā šādu klientu bija pat vairāk nekā 50 procentu.
Esam aprēķinājuši, ka, izvēloties remontēt buferi, CO2 izmešu daudzums ir aptuveni par 2 kg mazāks, nekā uzliekot jaunu buferi, durvju remonts salīdzinājumā ar jaunu durvju uzstādīšanu rada par 8 kg mazāk CO2, bet saremontēts vējstikls – pat par 43,4 kg mazāk CO2 nekā jauna stiklojuma uzstādīšana.
Visilgtspējīgākais risinājums – profilakse
Kā norāda If Apdrošināšanas eksperts Ģ. Kubliņš, tāpat kā citās jomās, arī apdrošināšanā, galvenais faktors, kas nodrošina transportlīdzekļa ilgtspēju un drošību, ir profilakse. Svarīgākais, ko transportlīdzekļa īpašnieks var darīt, ir rūpēties par savu auto – veikt regulāras apkopes, laicīgi nomainīt riepas un nekavējoties pārbaudīt automobili, ja ir kaut mazākās aizdomas, ka kaut kas nedarbojas.
“Pagaidām pasaulē nav nekā ilgtspējīgāka par profilaksi. Pirmkārt, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus, samazināsies negadījumu skaits un būs mazāka nepieciešamība pēc jaunām automašīnām un detaļām. Savu transportlīdzekli ir arī iespējams pasargāt no bojājumiem, izmantojot dažādas tehnoloģijas,” stāsta Ģ. Kubliņš.
Diskusijas par autodaļu remontu un nomaiņu ir svarīgas videi. Jaunu autodaļu ražošana ietver resursu ieguvi, enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda emisijas, savukārt esošo detaļu remonts samazina atkritumu daudzumu un kopējo ar transportlīdzekli saistīto atstāto oglekļa pēdu. Veicinot klientu lēmumu pieņemšanu par labu remontdarbiem, apdrošināšanas sabiedrībām var būt būtiska loma vides aizsardzībā, kas ir katra atbildīga uzņēmuma mērķis.