Ziemassvētku gaidīšanas laikā mēs vairāk nekā citkārt solām, apņemamies un cenšamies darīt labas lietas. Taču bieži vien vārdi nepārtop darbos. TVNET+ rīkotajās biznesa brokastīs kopā ar draugiem un sadarbības partneriem meklējām atbildi, kas ir sociālā ilgtspēja, digitālā piekļūstamība, kā arī dalījāmies pieredzē un bijām kopā.
“Tā kļūst par lielisku tradīciju!” Jau otro reizi TVNET+ draugi, atbalstītāji un sadarbības partneri pulcējas biznesa brokastīs (1)
Dienā, kad daba Rīgai uzdāvināja baltumu – pūdercukura smalkuma sniegu kā apsolījumu, ka Ziemassvētki tuvojas un drīz atgriezīsies saule, TVNET+ Ēbelmuižā rīkoja otrās biznesa brokastis saviem draugiem, sadarbības un biznesa partneriem.
Atkalredzēšanās prieks, mūzikai skanot, un izsmalcinātas brokastis pirms pulcēšanās zālē, lai aizdomātos par svarīgo.
TVNET GRUPAS galvenais redaktors Toms Ostrovskis pateicās visiem, kuri atraduši dārgāko, kas pieder, – laiku – un ieradušies, lai kopīgi diskutētu un aizdomātos par sociālo ilgtspēju.
“Kas tad ir sociālā ilgtspēja? Tā ir sabiedrības griba nodrošināt labu dzīves kvalitāti ikvienam. Tā ir uzmanīga pretimnākšana, rūpes un atbalsts tiem, kuriem ir grūtības iekļauties sabiedrībā,”
pauda Toms Ostrovskis.
Es varu izdarīt to, ko vēlos
TVNET+ saviem viesiem bija sagādājis unikālu iespēju – redzēt to, kas parasti lasītājam netiek rādīts, proti, interviju. Tā bija sava veida stand up izrāde, ko producē TVNET+, savukārt aktieri bija mūsu kolēģi. Žurnālistes lomā TVNET+ žurnāliste Ieva Alberte, kurai rūp netaisnība un kura ar saviem rakstiem ietekmējusi ne vienu vien procesu sabiedrībā, intervijas varoņa lomā Matīss Bērzs, TVNET+ korporatīvo klientu projektu vadītājs. Matīsa noteikums pirms intervijas bija, ka negrib zināt jautājumus iepriekš, bet Ieva atzina, ka, ejot uz interviju, viņai ir sagatavots viens jautājums, bet pārējie izriet no tā, ko intervējamais atbildējis. Intervijā Matīss un Ieva caur smiekliem runāja par aktuālo – vides pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Matīss ir vājredzīgs, bet tas viņam netraucē nedz darbā, nedz savā biznesā.
“Ja tu kaut ko patiešām vēlies, tad smadzenes pašas izdomās, kā to panākt. Mums pašiem patīk izdomāt atrunas, ka nevaram vienu vai otru lietu tāpēc, ka ārējie apstākļi traucē. Es esmu ticējis, ka varu izdarīt to, ko vēlos!”
Matīss pastāstīja par savu ikdienu, nosauca lietas, kas viņa ikdienu apgrūtina un kas atvieglo.
Digitālā piekļūstamība ir kas vairāk par jēdzienu
Skatuvi no Matīsa un Ievas pārņēma uzņēmuma "TestDevLab" mārketinga vadītājs Jānis Tipainis, kurš bija sagatavojis izsmeļošu un vērtīgu prezentāciju par digitālo piekļūstamību.
“Digitālā piekļūstamība ir kas vairāk par jēdzienu,“ uzsvēra Tipainis. “Tas ir stāsts par iekļaujošu sabiedrību un apkārtējo vidi. Stāsts par neatkarīgu dzīvi, kurā ikvienam no mums ir iespēja iegādāties pārtiku, nokļūt no punkta A līdz punktam B un neraizēties par to, ka ikdienišķi uzdevumi var izvērsties par milzīgiem dzīves izaicinājumiem. Diemžēl piekļūstamība šobrīd ir tikai jēdziens, kuru zina, bet nenovērtē.”
Pasaules Veselības organizācija ir veikusi pētījumu, kurā secinājusi, ka pasaulē ir aptuveni 1,3 miljardi cilvēku ar kāda veida invaliditāti. Tas nozīmē, ka gandrīz 20% populācijas jeb teju piektdaļai cilvēku dzīve nav pastaiga rožu dārzā. Savukārt uzņēmumi liedz sev piekļuvi 20% no saviem potenciālajiem klientiem. Lai šo jautājumu risinātu, atsevišķas valstis, kā ASV, jau pirms kāda laika ir ieviesušas vairākus likumus, kas paredz, ka uzņēmumiem jānodrošina piekļūstami produkti. Savukārt Eiropā līdzīgs likums stāsies spēkā nākamā gada 28. jūnijā, izstrādāts pēc 2019/882 direktīvas par produktu un pakalpojumu piekļūstamības prasībām.
Klavierterapija un kulinārs uzdevums
Pēc Jāņa Tipaiņa uzstāšanās Simona Vikštrēma, TVNET Mārketinga un korporatīvo projektu vadītāja, iepazīstināja klātesošos ar TVNET GRUPAS jauno labdarības akciju “Piepildi sapni”, kas notiek rokrokā ar “Hospiss LV”. Mēs kopā rūpēsimies, lai atvieglotu pēdējos dzīves mirkļus un palīdzētu piepildīt sapni.
Rīta cēliens Ēbelmuižā noslēdzās ar pianista Artura Cingujeva klavierspēli. Pianists šoruden klajā laidis albumu "432 hercu klavierterapija". Klavierterapija ir viens no terapijas veidiem, kas Latvijā pagaidām ir jaunums.
"Klavierterapija ir veids, kā palīdzēt mazināt stresu, rast mieru un ieklausīties sevī. Šis ir aicinājums piedzīvot skaņu, kas rezonē ar klausītāju, palīdzot atslēgties no ikdienas rūpēm," aicina pianists.
Pēc klavierterapijas biznesa brokastis pārvērtās mūsdienu jaunākajā trendā jeb tīklošanā, kur tika veidoti gan personīgie, gan profesionālie kontakti. Viesi stāstīja cits citam par ilgo Ziemassvētku brīvdienu plāniem un dalījās svētku recepšu noslēpumos.
Atvadoties katrs viesis saņēma arī gardu Ziemassvētku dāvanu ar uzdevumu – burciņu ar brūkleņu ievārījumu un divas receptes.
Pirmais uzdevums – kārtainās mīklas maizītes ar bekonu, brī sieru un dzērveņu ievārījumu.
Otrais uzdevums – cepumi ar ievārījuma pildījumu.
Dāvanu saņēma arī TVNET+, un tā ir nenovērtējama. Tā ir atgriezeniskā saikne no brokastu dalībniekiem. Lasot atsauksmes un pateicības vārdus par pasākumu un digitālo pieejamību, sapratām, ka esam sakustinājuši un iekustinājuši lielu un nozīmīgu tēmu.
Lūk, dažas no atsauksmēm.
Padalieties, kādas atziņas jūs ieguvāt?
- Noteikti ar kolēģiem pārrunāšu, cik piekļūstami ir mūsu online tīkli visiem interesentiem.
- Sapratu, ka mūsu uzņēmumam ir stingri jāpiestrādā pie piekļūstamības.
- Paldies, ļoti patika. Saturs aktuāls, jo mūsu uzņēmums ir piekļūstamības tēmas vēstnesis, kurš dara visu, lai aiz šīs tēmas redzam cilvēkus, nevis regulu. Matīsa pieredzes, iedvesmas un pozitīva humora noformētais stāsts – izcils. Un noslēguma muzikālais sajūtu mirklis lielisks.
- Ieguvu lielāku izpratni par digitālo piekļūstamību.
- Iepriekš pastāvīgi esmu saskārusies ar vides pieejamību. Brokastu tēma lika daudz dziļāk aizdomāties par cita veida pieejamību.
Pievienojies arī Tu ar savu uzņēmumu mūsu biznesa klientu lokam!