Autonomās automobiļu vadības sistēmas nenoliedzami ir pārvietošanās nākotne. Tādēļ visi, kam ir iespējas un nav slinkums, veic šādu sistēmu izstrādi.
«Piedzēries» autopilots tikai ar grūtībām izbrauc sacīkšu trasi
Lielajiem autobūves uzņēmumiem progress ir būtisks, lai būtu konkurētspējīgi jau tuvākajā nākotnē. Tomēr ne tikai tie veic izstrādi autopilotu jomā. Tā, piemēram, divi pašgājēji šogad bija nogādāti arī Gudvudas ātruma festivālā. Viens no tiem ir vācu kompānijas Siemens un Krenfīldas universitātes kopdarbs uz klasiskā Ford Mustang bāzes, bet otrs - autonomo auto sacīkšu sērijas Roborace priekšvēstnesis Robocar, ko izstrādājusi neatkarīga speciālistu komanda.
Kā redzams video, Mustang ne visai labi sokas braukšana pa Gudvudas 1,86 kilometrus garo trasi. Tas slalomā brauc no trases vienas malas uz otru un dažbrīd pat novirzās skatītāju tribīņu virzienā. Tā ka skaidrs ir viens - ja mašīnā neatrastos cilvēks, kurš kritiskā brīdī var reaģēt un pagriezt stūri vajadzīgajā virzienā, Mustang tālu netiktu. Šā iemesla dēļ leģendārā auto autonomā versija tīmeklī ieguvusi palamu «piedzērušais autopilots», raksta Motor.ru.
Bet nav arī pārsteigums, ka tā, jo Mustang ir pavisam vienkārša autonomās braukšanas sistēma, kas vadās tikai pēc iepriekš saglabātas 3D kartes un GPS rādītājiem.
Otram autonomajam auto trasē veicas daudz, daudz labāk. Roborace sacensībām būvētais bezpilota automobilis, kas apgādāts ar 500 zirgspēku elektromotoru, visai precīzi turas Gudvudas šaurā ceļa vidū un distanci starp startu un finišu veic samērā īsā laikā. Auto ir apgādāts ar kamerām un sensoriem, ko pārvalda NVIDIA DRIVE PX 2 skaitļošanas platforma.