Eksprestests: Seat Ateca FR 2.0 TDI 4drive DSG

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

«Formula Racing» pakotne piešķir jau tā izskatīgajam Tiguan līdziniekam estētisku pievienoto vērtību. FR jeb Formula Racing kataloņu «folksvāgenam» ir tas pats, kas Škodai - RS, bet VW automobiļiem GTI vai drīzāk jau R-line, jo pēdējos gados FR zīmotnes tiek piešķirtas arī Seat automašīnām ar pavisam triviāliem dzinējiem. Veco, «īsto» FR īpašnieki, protams, šņāc dusmās, taču pārdošanas rezultāti Rietumeiropā rāda, ka triks ir nostrādājis, - FR komplektāciju popularitāte ir augsta. Savādi, ka potenciāli ienesīgākajam kompaktā SUV modelim Ateca to neieviesa jau pašā sākumā.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Kas tas ir?

Ateca FR noformēta Formula Racing ietvara labākajās manierēs -

sportiska stila bamperi, īpaša dizaina dekoratīvās restītes, pāris FR logo un pilnīgi melni griesti salonā.

Precīzāk, pilnīgi melns tur ir viss, ieskaitot alcantara sēdekļu vidučus. Sarkanu diegu vīles it visur, sākot ar stūri un beidzot ar aizmugurējiem sēdekļiem, pasvītro lietišķi sportisko noskaņojumu. Pārējās aprīkojuma sastāvdaļas aptuveni atbilst līdz šim augstākajam Seat Ateca komplektācijai Xcellence, taču Autobravas baltajam auto pievienoti vēl pāris papildaprīkojuma elementi.

Pēc ārējiem izmēriem Ateca aptuveni līdzinās iepriekšējās paaudzes VW Tiguan, taču salons ir plašāks,

jo Ateca līdz ar Karoq un jauno Tiguan ražota uz jaunākās MQB modulārās platformas. Tā kā šim Ateca eksemplāram ir iespējami jaudīgākais dīzeļdzinējs (190 ZS), tam obligāti ir arī 4drive pilnpiedziņa (tas pats 4Motion ar piektās paaudzes Haldex starpsajūgu), DSG pārnesumkārba un braukšanas režīmu izvēlne ar grozāmsviru viduskonsolē. Īsāk sakot, tas pats VW Tiguan, tikai lētāks un jautrāks.

Foto: Seat
 
Foto: Normunds Avotiņš

Kā tas brauc?

Līdzšinējā pieredze ar Seat Ateca ne reizi nav likusi vilties automašīnas izveicībā un dinamikā. Priekšpiedziņas versijas paātrinās vieglāk un pagriežas asāk, taču, ja gribas no Seat markas saņemt arī kādu kriksi «premium feel», jāsamierinās ar papildu pusasu klātbūtni. Kazi, ziemā vēl noderēs.

Foto: Seat
TDI dzinējs dažās epizodēs rādās tikpat aizžņaugts kā citi dīzeļgeitas notiesātie VW grupas agregāti,

taču kopumā spēkrats paātrinās lineāri un ar solītajai jaudai gandrīz atbilstošu temperamentu. Tomēr, sitiet vai nost, Pumpe-Duse jeb sūkņsprauslas dīzeļi pirms desmit gadiem «gāja» labāk, tiesa gan, bija arī skaļāki.

Seat automašīnas nereti tiek kritizētas par pārlieku stingrām piekarēm, taču

Ateca pat FR izpildījumā visai solīdi tiek galā ar nelīdzenām vietām.

Off-road režīmā centrālais displejs palīdz ar priekšējo riteņu artikulācijas suflieri gluži kā nopietnos apvidus auto. Īpaši jāatzīmē konkrētās automašīnas harmoniskā uzbūve, jo nekas tajā nebojā to, ko angļu autoprese parasti dēvē par composure. Riteņi ir pareizā izmērā, bagāžnieka iekārtojums pilnībā apmierinošs, un braukšana sagādā paliekošu labpatiku.

 
Foto: Seat

Kas to pirks?

Salīdzinoši nesen Seat Ateca pircējs bija rets putns, jo modelis vai nu nebija dabonams, vai bija pārlieku dārgs. Pirmo problēmu daļēji atrisinājusi relatīva galveno tirgus piepildītība un Škoda Karoq ražošanas jaudu daļēja pārcelšana uz Volkswagen rūpnīcu Osnabrikā. Šis manevrs ļāvis palielināt arī Seat Ateca ražošanas kapacitāti, jo abi radagabali top uz viena konveijera. Cenu savukārt atvēsina Seat importētāja Somijā vēlme izcelties rūpnīcas acīs, realizējot pēc iespējas vairāk automašīnu - ja ne Somijā, tad vismaz Baltijā.

Foto: Seat

Šā iemesla dēļ attēlā redzamais auto ar FR pakotni, baltu «metāliku», maksimālo tehnisko pildījumu un vērtīgām ekstrām kā LED starmeši utt. maksā apmēram 30 000 eiro. Iepretim Ateca sākuma cenai tas nav necik pieticīgi, taču par šādu komplektu ir ļoti godīgi.

Ateca gandrīz maksimālā aprīkojumā nu ir pieejama bez pusgadu garas gaidīšanas, faktiski uzreiz,

taču, ja taujāsiet pēc priekšpiedziņas automobiļa ar DSG un benzīna motoru (sevišķi jauno 1.5 TSI Evo), Autobravas pārdevēji noplātīs rokas - tādu mašīnu pagaidām tuvumā nav.

Ja nu dīzelis patiešām šķiet tik neuzticams ceļabiedrs modernajā Eiropā, kur Audi direktorus par šmaukšanos ar atgāzēm bāž ķurķī, pastāv arī alternatīva izvēle ar līdzvērtīgas jaudas 2.0 TSI benzīna agregātu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu