Avārijas testu manekeni kļūs resni un iegūs reālistiskus orgānus

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Tradicionālie avāriju testos izmantotie manekeni pēc ķermeņa uzbūves atgādina labi trenētus karavīrus un tādējādi reprezentē vien nelielu daļu no autobraucēju sabiedrības.

No šādiem manekeniem gan neviens atteikties negrasās, taču mākslīgo cilvēku daudzveidību gan ir paredzēts palielināt,

sadursmju testos sākot izmantot arī lelles ar fizikālām īpašībām, kādas piemīt vecāka gadu gājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar lieko svaru.

Par to raksta britu izdevums Autocar.

Amerikāņu kompānija Humanetics, kas izstrādā un ražo avāriju testos izmantotos manekenus, nupat atklājusi divus jaunus modeļus. Viens no tiem ataino 70 gadus vecu sievieti ar lieko svaru (ķermeņa masas indekss - 29), bet otrs - 1,88 metrus garu, 35 gadus vecu vīrieti, kuram arī ir liekais svars (ķermeņa masas indekss - 35).

Jaunie manekenu modeļi izstrādāti, piesaistot Mičiganas universitātes Starptautiskā Transporta medicīnas centra direktoru un ķirurgu-traumatologu Stjuartu Vongu. Pēc viņa teiktā, ar pašreiz izmantotajiem manekeniem nevar novērtēt, kādas traumas avārijās gūst cilvēki šajās divās strauji augošajās grupās.

«Šobrīd izmantotie manekeni reprezentē vidējās vērtības, taču jāatceras, ka autoražotāji tos izmanto jau 50 gadus,»

norāda Vongs. «Šajā periodā ir izstrādāti auto, kas spēj labi pasargāt cilvēkus ar šādu ķermeņa uzbūvi, tāpēc sanāk, ka tiek ignorēta lielākā un «normālākā» sabiedrības daļa.»

Vonga pieņēmumu apstiprina Kalifornijas universitātes 2013.gadā veikts pētījums, saskaņā ar kura rezultātiem cilvēkiem ar lieko svaru risks iet bojā satiksmes negadījumā ir par 78% lielāks nekā cilvēkiem ar ķermeņa svaru, kas atbilst vidējiem rādītājiem.

Mediķis atzīmē, ka cilvēki ar palielinātu ķermeņa svaru gūst vairāk traumu kāju zonā, taču mazāk vēdera apvidū nekā cilvēki ar normālu ķermeņa svaru. Tas saistīts ar to, kā parasti tiek nostiepta drošības josta - tās horizontālā daļa bieži vien atrodas virs vēdera un tādējādi dod iespēju cilvēkam izslīdēt uz priekšu. Vecākiem cilvēkiem lielākam riskam turpretī ir pakļauts krūškurvis, nevis kājas, jo traumējošāka ir drošības jostas diagonālā daļa.

Pagaidām jaunie manekeni atrodas prototipu stadijā, taču, ņemot talkā tūkstošiem avārijās cietušo datortomogrāfijas attēlu, radītie 3D modeļi palīdzēs darbu ātrāk virzīt uz priekšu. Šos no datortomogrāfijas attēliem radītos 3D modeļus Humanetics izmanto arī, lai ar 3D printēšanas metodi drukātu ne tikai ķermeņa daļas, bet arī dzīvībai svarīgākos orgānus, kas avārijā reaģētu kā īsti orgāni.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu