5 lietas, ko nedarīt mašīnā ar manuālo pārnesumkārbu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no video

Domājams, ka vairums autovadītāju tieši sevi uzskata par labākajiem braucējiem, kuri zina, kā pareizi un droši braukt, lai labi būtu gan pašam, gan automobilim. Tomēr patiesībā daudziem autovadītājiem piemīt kaitīgi ieradumi, kas var kaitēt mašīnas komponentēm un saīsināt to kalpošanas laiku. Lai no tā izvairītos, YouTube kanāla Engineering Explained uzturētājs Džeisons Fenske (Jason Fenske) atklāj piecas lietas, ko vajadzētu ņemt vērā mašīnās ar manuālo transmisiju.

 
Foto: Ekrānšāviņš no video

Neturi roku uz ātrumpārslēga

Daudziem autovadītājiem piemīt netikums atbalstīt roku uz ātrumpārslēga, to pieturēt arī tad, ja pārslēgt pārnesumus nav paredzēts. Tomēr tas nav vēlams, jo pat neliels spiediens var radīt nevajadzīgu berzi starp pārnesumkārbas komponentēm un veicināt to nodilumu.

Tāpat jāatceras, ka daudz drošāk ir braukt, abas rokas turot uz stūres, nevis to pieturot ar vienu roku.

 
Foto: Ekrānšāviņš no video

Nestāvi ar nospiestu sajūga pedāli

Ja paredzama ilgāka stāvēšana, vēlams ieslēgt neitrālo pārnesumu jeb, kā saka, - izņemt no ātruma. Iemesls tam ir vienkāršs - tas neprasa daudz laika, turklāt tiek mazināts nevajadzīgais izspiedējgultņa nodilums. Arguments, ka jābūt ieslēgtam pārnesumam, lai nepieciešamības gadījumā varētu ātri sākt kustību, nestrādās, jo pirmā pārnesuma ieslēgšana ir pussekundes jautājums.

 
Foto: Ekrānšāviņš no video

Neslīdini sajūgu

Stāvot ar auto slīpumā pret kalnu, daudzi autovadītāji manipulē ar akseleratora un sajūga pedāli, lai auto neripotu atpakaļ. Šī metode neapšaubāmi strādā, taču nav vēlama, jo pastiprināti palielinās sajūga diska nolietojums. Tādēļ tā vietā ripošanu atpakaļ jānovērš ar bremžu pieturēšanu, savukārt, lai sāktu braukt, var izmantot kādu no palīglīdzekļiem un metodēm:

  • daudzi modernie auto ir aprīkoti ar Auto Hold funkciju, kas automātiski pietur mašīnu līdz brīdim, kad tā izkustas;
  • ja slīpums ir neliels, labo kāju var veikli pārlikt no bremžu pedāļa uz akseleratora pedāli un paralēli laist vaļā sajūga pedāli;
  • ja auto atrodas stāvā slīpumā, pievilkta stāvbremze pieturēs auto līdz brīdim, kamēr vadītājs būs gatavs sākt braukt.
 
Foto: Publicitātes foto

Nemoki motoru pie zemiem apgriezieniem

Ja ieslēgts augstākais pārnesums, bet braukšanas ātrums nav liels un dzinēja apgriezieni - zemi, vajadzētu atturēties no mēģinājuma paātrināties ar «gāzi grīdā». Tā vietā vadītājam nevajadzētu slinkot un ieslēgt tik zemu pārnesumu, cik nepieciešams.

 
Foto: Publicitātes foto

Neatbalsti kāju pret sajūga pedāli, kad brauc

Lai gan pašsaprotama kļūda, ne vienam vien autovadītājam piemīt niķis pat uz šosejas kreiso kāju atbalstīt uz sajūga pedāļa. Kas šādā gadījumā notiek? Sajūgs nav pilnībā sabloķēts, nedaudz slīd un attiecīgi arī pastiprināti dilst, kā arī nav pieejama visa dzinēja jauda. Papildus tam šādā gadījumā var pastiprināti dilt izspiedējgultnis.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu