Rīgā zem Daugavas varētu būvēt satiksmes tuneli

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments izstrādājis Hanzas šķērsojuma trases būvniecības variantu, piedāvājot zem Daugavas izbūvēt satiksmes tuneli. Projekts varētu tikt īstenots pēc 2025.gada, taču patlaban projekta ietvaros tiks precizētas sarkano līniju robežas un īpašumu izmantošanas noteikumi Andrejsalā.

Pilsētas attīstības komitejā šodien tika skatīts Hanzas šķērsojuma variants, kas paredz savienot Andrejsalu ar Ķīpsalu, tādējādi veidojot ap pilsētas centru tā saukto mazo satiksmes loku, kas pilsētas attīstības vīzijā esot paredzēts jau no Padomju laikiem. Attiecīgi arī noteiktas sarkanās līnijas šajās teritorijās. Hanzas šķērsojuma būvniecības varianta izstrādāšana apgrūtinātās teritorijas ļaus precizēt un sniegt iedzīvotājiem konkrētāku informāciju par to izmantošanas noteikumiem.

Pilsētas attīstības departamenta izstrādātā iecere paredz no Eksporta ielas Andrejsalas apkārtnē izbūvēt satiksmes tuneli zem Daugavas līdz Matrožu ielai Ķīpsalā, kur tālāk tiktu izveidots tilts pār Zunda kanālu un ceļš iekļautos Pārdaugavas infrastruktūrā. Satiksme notiktu pa divām joslām katrā virzienā, pa tuneli abos virzienos kursētu tramvajs, atsevišķu koridoru varētu izbūvēt gājēju un velosipēdu kustībai.

Kopumā Hanzas šķērsojumam izskatītas sešas versijas, no kurām par īstenojamām atzītas trīs - garais tunelis, kas sāktos Eksporta ielā un Pārdaugavā izvestu uz Daugavgrīvas ielas, zemais tilts desmit metru augstumā ar paceļamu laidumu ūdens transporta nodrošināšanai un jau minētais īsais tunelis, kas atzīts par labāko variantu.

Pilsētas attīstības departamenta Detālplānu nodaļas vadītāja Ilze Purmale gan norādīja, ka Hanzas šķērsojuma būvniecība būtu īstenojama tikai pēc tam, kad tiks pabeigts Ziemeļu šķērsojums, tātad ne ātrāk kā pēc 2025.gada. Turklāt pa to laiku arī pašvaldība viedokli varēs arī mainīt, jo tuneļa būvniecībai iezīmētās sarkanās līnijas pieļauj gan garā tuneļa būvniecību, gan arī tilta būvēšanu.

Purmale skaidroja, ka Ziemeļu šķērsojums un Dienvidu tilts ar tos savienojošajām maģistrālajām ielām veidos lielo satiksmes loku, pa kuru apbraukt pilsētas centrālo daļu, savukārt Salu tilts un plānotais Hanzas šķērsojums un tos savienojošās maģistrālās ielas veidos tā saukto mazo satiksmes loku ap pilsētas vēsturisko centru.

Jau ziņots, ka Ziemeļu transporta koridora īstenošanas rezultātā plānots uzbūvēt ērtu ātrsatiksmes autoceļu, kas šķērsos Rīgu rietumu-austrumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru. Plānotais ceļa garums ir aptuveni 30 kilometru.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu