Jauns auto ekspluatācijas izmaksu ziņā ir kā taksometrs (62)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Jaunas automašīnas ekspluatācijas izmaksas ir ekvivalentas taksometru pakalpojumu cenām. Ekspluatācijas izmaksas uz vienu kilometru parasti ir atkarīgas no automašīnas vecuma, norādīja Baltijas auto sludinājumu servisa «Autoplius» attīstības daļas vadītājs Viktors Daukšs.

«Neskatoties uz degvielas izdevumiem, automašīnas uzturēšanas izmaksas Latvijā nav īpaši lielas - tie ir aptuveni četri santīmi uz kilometru pilsētas teritorijā automašīnai, kurai ir efektīvs degvielas patēriņš, bet lielākām automašīnām - desmit santīmu uz kilometru. Tiesa gan, citi izdevumi un automašīnas nolietojums palielina tās uzturēšanas izmaksas divas līdz pat piecas reizes,» norāda Daukšs.

Eksperts skaidroja, ka jaunas automašīnas vidējā cena Lietuvā un Latvijā ir aptuveni 14 000 latu. Iegādājoties automašīnu, tās īpašniekam jāsedz arī reģistrācijas un apdrošināšanas izdevumi - Lietuvā šī summa ir aptuveni 800 latu, bet Latvijā - vairāk nekā 1000 latu.

«Jāpiebilst, ka jau pirmajā gadā jaunas automašīnas tirgus cena samazinās par aptuveni 25% jeb vidēji - 3600 latiem. Līdz ar to var teikt, ka, pat neskaitot degvielas un citus ikdienas izdevumus, kopumā jauna automašīna tās īpašniekam pirmajā gadā izmaksā 4400 latu,» norāda Daukšs.

Automašīna, kas vidēji patērē sešus litrus degvielas uz 100 kilometriem un kuras nobraukums ir 20 000 kilometru gadā, uz vienu kilometru patērē 28 santīmus, bet, ja tās nobraukums ir ap 10 000 kilometru gadā, - šīs izmaksas pieaug līdz 50 santīmiem.

«Te nu jāteic, ka taksometra pakalpojumu izmaksas ir līdzīgas. Braukšanas maksa taksometrā ir atkarīga no pakalpojumu kvalitātes, klienta atrašanās vietas un brauciena maršruta. Latvijā taksometra pakalpojumi izmaksā 25-50 santīmus par kilometru. Tātad, ja jaunas automašīnas īpašnieks nenobrauc vairāk kā 10 000 kilometru gadā un lielākoties pārvietojas pa pilsētu, taksometra pakalpojumu izmantošana viņam ir pat izdevīgāka. Turklāt tādā gadījumā viņam nav jādomā par uzturēšanas, apdrošināšanas un citiem izdevumiem,» skaidro «Autoplius» eksperts.

Daukšs piebilst, ka lietotu automašīnu vidējais vecums gan Latvijā, gan Lietuvā patlaban ir 13-14 gadi. Šāda vecuma automašīnas cena vidēji gadā samazinās par 220 latiem. Turklāt jārēķinās, ka vecākā automašīnā jāinvestē ievērojami līdzekļi - tie tiek ieguldīti remontā un automašīnas uzturēšanā. Vidēji gadā tas veido 800 latu.

Taču ekspluatācijas izmaksas par vienu kilometru šādai automašīnai sasniedz desmit santīmu, ja ar to tiek nobraukts 20 000 kilometru gadā un tās degvielas patēriņš ir seši litri uz 100 kilometriem. Tikmēr, ja ar automašīnu pārvietojas retāk un galvenokārt izmanto, braucot pa pilsētu, degvielas patēriņš pieaug līdz astoņiem litriem uz 100 kilometriem, bet ekspluatācijas izmaksas - līdz 16 santīmiem uz kilometru.

«Tiesa, ja automašīna bieži cietusi satiksmes negadījumos, vidējās ekspluatācijas izmaksas varētu palielināties. Tomēr lietotai automašīnai tās nesasniegs 50 santīmu uz kilometru, tādēļ, raugoties no šāda viedokļa, braukšana ar vecāku automašīnu ir finansiāli izdevīgāka,» norāda Daukšs.

«Autoplius» ir visvairāk apmeklētais transporta sludinājumu un tirdzniecības portāls Latvijā. «Autoplius» Lietuvā jau desmit gadus ieņem līderpozīcijas tirgū. Portālā ir izvietoti sludinājumi no visām Baltijas valstīm, un to skaits pārsniedz 150 000. Kopējā portālā pieejamo automašīnu vērtība 2012.gadā pēdējā ceturksnī sasniedza 3,24 miljardus latu.

Komentāri (62)CopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Nepalaid garām!
Uz augšu