Ziemas vējstiklu šķidrumi kļūst arvien kvalitatīvāki (17)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Testi uzrāda iepriecinošas tendences vispopulārākā ziemas sezonas autoķīmijas produkta ražošanā.

Izpētot septiņu mazumtirdzniecībā plaši pieejamu ziemas vējstiklu šķidrumu paraugus, SIA Latvijas Sertifikācijas Centrs konstatējis to atbilstību standartiem vai tikai nelielas novirzes svarīgākajos parametros – metanola saturs, kristalizācijas temperatūra, atbilstība norādītajam tilpumam, kā arī sīveļļu (augstākie spirti, acetaldehīds, etilacetāts) saturs.

Izcili zems metanola (metilspirta) saturs, mazāk par 0,0001, konstatēts četros testētajos paraugos. Ar gāzu hromatogrāfijas metodi veiktais mērījums nevienā no paraugiem nav atklājis lielāku metanola saturu par 0,72%. Kā zināms,

metanols kaitīgi ietekmē redzi un elpošanas ceļus,

kurus sasniedz, vējstikla šķidruma tvaikiem iekļūstot automašīnas ventilācijas sistēmā. «Esmu patiesi gandarīts par šādu rezultātu», saka SIA Getz Bros. & Co. (Latvia) direktors Simons Kozlinskis. «Vēl pirms pāris gadiem vairākkārt pārsniegts pieļaujamais metanola saturs ziemas vējstiklu škidrumos bija parasta parādība. Arī mūsu ražotajos Pitstop, Narvesen Premium un Turtle Wax šķidrumos metanola saturs ir iespējami minimāls.»

Foto: Publicitātes foto

Testu gaitā gan atklājās neatbilstība uz iepakojuma norādītajam un faktiskajiem parametriem - tilpumam un kristalizācijas temperatūrai, kura tieši ietekmē šķidruma funkcijas stipra sala gadījumā. Tā piemēram, pēc SIA B&S pasūtījuma izgatavotā šķidruma kristalizācijas temperatūra laboratorijas apstākļos bija -15 grādi pēc Celsija, kamēr uz iepakojuma norādīts -21 grāds, turpretim Turtle Wax -25 grādiem paredzētajam produktam pirmais kristāls izveidojies pat zemākā, mīnus 28 grādu temperatūrā.

Daudz izplatītāka problēma ir faktiskā šķidruma daudzuma neatbilstība uz iepakojuma norādītājam.

Vairums ražotāju gan iekļaujas pieļaujamajās 1% robežās, izņēmums ir jau pieminētais SIA B&S, kuram līdz norādītajiem 4 L pietrūkst 80 ml. Krietni atšķirīgāka situācija novērojama pētot sīveļļu jeb t.s. fūzeļu saturu, kurš tieši atkarīgs no ražošanā izmantotā spirta kvalitātes. Tā piemēram, acetaldehīda saturs paraugos atšķiras pat simtiem reižu – no 5,8 mg/l Pilot -21 šķidrumā (ražotājs SIA Tilia-A) līdz 1428 mg/l SIA «United Oil» -22 šķidrumā. «Protams, ka pat pēdējā gadījumā sīveļļu saturs ir niecīgs, t.i. apmēram, pusotrs grams uz litru. Tomēr tas norāda, ka ražotājiem vēl ir ko uzlabot,» – tā Latvijas Sertifikācijas centrā.

Foto: Publicitātes foto

Līdztekus laboratorijas mērījumiem pirmo reizi tika veikts arī ziemas vējstiklu šķidrumu smaržas tests, ko veica aromaterapijas speciāliste Juta Gedroviča. Spēcīgākie aromāti piemīt Pitstop un Narvesen Premium vējstiklu škidrumiem, kamēr Winter Windshield un Turtle Wax aromāti speciālistes vērtējumā ir visvieglākie un neuzbāzīgākie.

Pitstop vējstikla škidrumā eksperte atklājusi pat ķiploku smaržu,

kas ir visai neparasti šīs grupas autoķīmijai. Savukārt Narvesen produktā akcentēts citronu aromāts, kas ir visai izplatīta ziemas šķidrumu piedeva.

Foto: Publicitātes foto

Pilot un Screen Wash (ražotājs SIA United Oils) produktu smarža raksturota kā vissaldākā, īpaši izceļot izteikto melones smaržu Pilot vējstiklu šķidrumā. Winter Windshield ražotājam turpretim izdevies izvairīties no spēcīgu vai saldu aromātu izmantošanas, paliekot pie vieglas ziedu smaržas. Šāds produkts varētu patikt autovadītājiem, kas nepanes vējstikla šķidrumu ar izteiktu smaržu.

«Šī testa mērķis nebija atrast labāko produktu, jo ar to jānodarbojas neatkarīgiem ekspertiem,» norāda S. Kozlinskis. «Prieks secināt, ka visi testētie vējstiklu šķidrumi atzīstami par droši izmantojamiem. Ražošanas kultūra Latvijā ir ievērojami augusi, un produkta cena atbilst kvalitātei. Tas nozīmē, ka autobraucējiem šajā ziemas sezonā ir drošas izvēles iespējas starp lētu un labu produktu, jo, kā zināms, labs reti mēdz būt lēts, bet lēts – vēl retāk labs.»

Foto: Publicitātes foto
Komentāri (17)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu