Sākušies būvdarbi Tallinas šosejas sākumā; ierobežots ātrums

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Sākušies virskārtas atjaunošanas darbi Tallinas šosejas posmā no pagrieziena uz Tallinu Vidzemes šosejā līdz 6,3.kilometram iepretī Ādažiem, informēja uzņēmumā «Latvijas Valsts ceļi» (LVC).

Būvdarbu laikā atjaunos hidroizolāciju un seguma virskārtu arī pārvadam pār Siguldas šoseju, pārvadam pār dzelzceļu, tiltam pār Baltezera kanālu un pārvadam pār šoseju Ādažos pie «Statoil» benzīntanka, remontēs arī posmā esošos divus gājēju tuneļus. Posmā noteikts ātruma ierobežojums, un tā šķērsošanai ir nepieciešamas papildu desmit minūtes. Paredzēts, ka darbi, kurus veic SIA «Lemminkainen Latvija», turpināsies līdz augusta sākumam. Būvdarbu līgumcena ir 1,7 miljoni eiro.

Asfalta virskārtas atjaunošana ik pēc aptuveni astoņiem līdz 12 gadiem ir jāveic uz visiem asfaltētiem autoceļiem, lai nodrošinātu to maksimāli ilgu un kvalitatīvu kalpošanu ar vismazākajām izmaksām. Šajā Tallinas šosejas posmā pēdējo reizi asfaltēšana veikta 2004.gadā.

Aptuveni desmit gadu laikā asfalta segumā parādās 0,5 līdz vienu centimetru dziļas izdiluma rises, kas vēl satiksmei nav bīstamas, bet jau pēc neilga laika tādas var kļūt. Pirmajos desmit kalpošanas gados ceļa virskārtā arī parādās mikroplaisas, kuru cēlonis ir saules ietekme uz bitumenu un laika apstākļi. Kā skaidro LVC, šos nelielos defektus izvērtē pieredzējuši speciālisti un lemj par laicīgu virskārtas atjaunošanu. Neveicot periodisku ceļa virskārtas atjaunošanu, ir jārēķinās ar vairākkārt lielākiem izdevumiem nākotnē, jo bojājumu pakāpe būs pieaugusi un ar vienkāršu seguma virskārtas atjaunošanas metodi tos labot vairs nebūs iespējams.

Nomainot virskārtu, autoceļš var turpināt kalpot nākamos astoņus līdz 12 gadus, bez problēmām nokalpojot plānotos 20 gadus un ilgāk. Turpretī, ja periodiskās uzturēšanas darbi netiek veikti normatīvi noteiktajā laikā, seguma bojājumi jau sāk skart nākamās asfalta kārtas un uz autoceļa pastiprināti sāk veidoties bedres. Tādā gadījumā izmaksas autoceļa savešanai braukšanas kārtībā jau ir nepieciešamas daudz lielākas.

Tāpat uzņēmumā norāda, ka prasība savlaicīgi veikt periodiskās uzturēšanas darbus autoceļiem, kuriem savulaik piešķirti Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļi, nāk arī no Eiropas Komisijas puses. Valsts galvenais autoceļš - Tallinas šoseja - ir viens no tiem, kuros ieguldīti ES fondu līdzekļi.

Seguma atjaunošanas un pastiprināšanas darbi vēl turpinās arī Tallinas šosejas posmos no Svētciema līdz Salacgrīvai, tos paredzēts pabeigt līdz septembrim, un no Salacgrīvas līdz Igaunijas robežai. Šie darbi notiek ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu